• Krisse30plus

Oroa sig för tjejens gamla ragg?

Hej på Er!

Är en kille på strax över 30 år som har vad jag tror träffat min drömtjej. Hon är några år yngre än mig. 

En liten kort bakgrund först:
    Separerade i våras efter ett förhållande på flera år. Mådde fruktansvärt dåligt. Men så i somras så träffade jag den mest underbara tjejen jag vet, jag har aldrig känt eller älskat någon så i hela mitt liv. Trodde inte i min vildaste fantasi att man kunde känna så. Och heller aldrig fått det så besvarat. Jag tvivlar inte på att hon älskar mig. Hon har våra foton på sin vägg och jag har fått närvara på hennes brors bröllop där över 100 personer närvarande. Så alla vet vem jag är. Hennes familj tycker om mig väldigt mycket och jag dem. De har sagt att det var på tiden att hon träffade en riktigt bra kille.

Hon är väldigt spontan och rolig av sig (vilket jag gillar) men så här om dagen så kom hon på något sätt in på diskussionen att hennes pappa i början tvivlat på vårt förhållande och sagt att hon "byter killar som handskar" och hon själv erkände att hon dejtat 6 st killar sedan i våras "för att ha kul". Hon är nog i de flesta killars ögon en väldigt snygg tjej, så jag förstår att det inte varit några problem för henne att "få till det", och jag förstår väl samtidigt att vilken kille som helst skulle göra samma sak om han var singel, men av någon anledning så sved det rejält när hon berättade detta. Hade hon hållt tyst så hade jag ju inte brytt mig. 

Jag litar på henne till 100% att hon aldrig skulle göra det nu när hon är med mig, men det var väldigt jobbigt att höra. Bör jag vara orolig, eller ska jag som jag spontant känner bara släppa det?

• Svar på tråden Oroa sig för tjejens gamla ragg?
  • Anonym (frank)

Du säger ju att du litar på henne till 100%, så vad finns det att oroa sig för? 

Min erfarenhet är dock att folk inte ändrar sig speciellt mycket...

• Anonym (Känner igen mig!)

Det kunde lika gärna ha varit jag som skrev detta! Jag känner exakt som dig! Jag förstår dig helt och hållet.

Jag träffade min flickvän för snart ett år sedan, och hon är precis som din tjej, driven, spontan, rolig och otroligt snygg. Vi har börjat planera framtiden med lägenhet osv och funderar på att gifta oss. Trodde aldrig att jag, en helt vanlig lugn och "bra" kille skulle få en sån tjej tjej som henne som verkligen älskar mig för den jag är. Allt var perfekt tills jag en dag för några månader ställde min tjej den otroligt dumma frågan om hennes antal, och det visade sig vara ett stort misstag. Trots att hon kmr från en bra familj och fått en bra upväxt, så berättade hon om att hon haft ett väldigt "dåligt" förflutet. En våldtäkt i ung ålder gjorde att hon låg runt med massa olika killar under flera års tid, var självmordsbenägen och hade det allmänt asjobbigt under flera år. Jag fick en helt annan bild av henne, tyvärr. Jag trodde inte att jag skulle klara av att ha en tjej med så mycket bagage. Jag oroade mig för att råka på hennes föredetta killar när jag gick med henne på stan, handlade på Ica osv. Jag var faktiskt skiträdd för vad folk skulle säga och tycka om oss. Jag och hon är verkligen från två helt olika världar.

Men sen tänkte jag, att när jag ändå har så jäkla trevligt med henne, har en fin framtid att se fram emot med ungar, lägenhet och allt sånt som gör livet värt att leva, varför ska jag då göra slut och lämna? Jag har ju inte haft tjejer som väntat på rad efter mig heller! Och nu när jag äntligen fått en sån ambitiös och het tjej, så tänker jag göra mitt bästa för att vi ska ha det bra!

Jag är fortfarande rätt svartsjuk av mig och vissa dagar kan jag bli lite nere när jag råkar tänka på hennes förflutna. Men dessa tankar försvinner när jag inser återigen hur fint jag nu har det.

Mitt tips är att om du har en tjej som visar att du kan lita på henne, som visar sin kärlek till dig, tar hand om dig och får dig att känna som den mest speciella killen i hela världen, HÅLL HÅRT OM HENNE! För såna tjejer kommer man inte ofta i kontakt med. Strunta i det som har hänt bakåt i tiden även om det är svårt, man kan inte få allt. Se istället fram emot framtiden och allt som finns där för er.

• Anonym (Tänk om, tänk rätt!)

Jag är kvinna.

TS: Nu ska jag snart träffa en kille jag är jätteintresserad av. Förhoppningsvis blir det lika bra "klick" och kärlek, som det blev för er två. Jag har inte varit så här intresserad av nån på åratal! MEN; jag har också flamsat runt och dejtat andra hit och dit.... innan.

Varför? Ja men aå klart just för att jag letade efter kärleken! Så fort jag hittar den så blir ju alla andra killar totalt ointressanta...

Kan avslöja att det där att byta killar ofta/dejta flera olika, behöver inte betyda ett enda smack! I min värld har det ofta betytt att de jag dejtade snabbt visade sig ha en massa oönskade egenskaper. Eller att det bara inte alls klickade. Då är det ju bara naturligt att man avpolletterar dem fortare än kvickt.....

Det är dig hon är med nu. Jag tippar på att hon älskar dig väldigt mkt, utifrån din beskrivning. Jag skulle i alla fall aldrig ta med en kille till min familjs bröllop, om jag inte hade otroligt starka känslor för killen. Nej, jag tror att hon tycker att du är "the one". Så släpp allt förflutet, det har ingen betydelse alls. De andra killarna är bara som små dammtussar i hörnen av hennes hjärnas vindsförråd. :P Så tänk om, tänk rätt.. ! :D

• Smecker

Antingen så litar du på henne, eller så litar du inte på henne. Det finns inget mellanting.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • CitronTulo

Tycker att det är en väldig skillnad på att ha diverse ragg/flörtar eller ett seriöst förhållande! Bevisligen så har hon inte tyckt att de andra killarna varit något pojkvänmaterial. Men dig vill hon ju ha ett seriöst förhållande med så kan inte se vad du har att vara orolig över! Njut av att denna fina eftertraktade tjej valt att vara med just dig!

• Anonym (Känner igen mig!)
    CitronTulo skrev 2017-09-28 08:17:19 följande:

Tycker att det är en väldig skillnad på att ha diverse ragg/flörtar eller ett seriöst förhållande! Bevisligen så har hon inte tyckt att de andra killarna varit något pojkvänmaterial. Men dig vill hon ju ha ett seriöst förhållande med så kan inte se vad du har att vara orolig över! Njut av att denna fina eftertraktade tjej valt att vara med just dig!

TS är inte orolig över vad hon känner för honom. Han vet att hon älskar honom. Utan jag tror att ts blev chockad över att den här fina tjejen hade så många partners/dejter under så kort tid. Att det beteendet inte är så fint osv. För han har precis som mig, valt att inte leva så. Så det är klart att det blir en krock för de har haft olika syn på sex. Men, som du skriver och även jag, om hon gör honom lycklig så är det egentligen det som är huvudsaken.
  • Anonym (frank)

Kor på bara TS. Tror inte du har något att oroa dig över.

En sak bara - gör inte om mitt misstag och fråga om tidigare erfarenheter. Tro mig, du vill inte veta om alla trekanter, one night stands och andra grejer som kan finnas där. 

• Anonym (MS)
    Smecker skrev 2017-09-28 07:58:44 följande:

Antingen så litar du på henne, eller så litar du inte på henne. Det finns inget mellanting.

Ja en människa kan tydligen utge sig för att vara någon annan, verka trevligare än vad han egentligen är.
  • Anonym (Getoverit)

Släpp det, bara gör det! Var glad åt att du är en del av familjen, att du har fått ett epitet som säger att du är en bra kille, att du får ta del av familjebegivenheter.

Att rota i historik leder sällan till något gott, det kan finnas bra saker, det kan finnas "dåliga" saker.

Sen blir det ju semantik här, dejter? flört? "kortvarig" relation? Är dejt lika med "sex" för TS (och många andra?). Finns väl både män och kvinnor som går på dejt utan att det leder till sex vid första "dejten"..!

Sen spelar det ingen roll - det hade likaväl kunnat vara en historia att TS flickvän hade brutit upp i våras från en lång relation - och då hade sången varit - "gud vad trist att det tog slut mellan Veronica och Patrik - de som var så bra för varandra, de som planerade bröllop, barn och allt!". Sånt kan svida lika mycket att höra som "ny" pojkvän!

Så släpp det bara!

• Krisse30plus

Tack verkligen allihopa! 

Jag är generellt sett en väldigt glad och positiv människa, men olika händelser i livet (dödsfall bland närstående och separationen) har gjort att jag ibland oroar mig och känner ångest. Jag är rädd för att förlora det jag har. 

Jag vet ju egentligen att livet handlar om att ta chanser och just nu känns detta rätt. Det gäller att resa sig upp och sluta må dåligt och tänka positivt. Ibland lättare sagt än gjort men jag ska göra mitt bästa!

Tack ännu en gång!

• ManiLund

Jag tycker inte du kan få en tydligare och bättre signal än att hon säger att hennes pappa okejat dig.

Vad mer kräver du?

• Anonym (H)
    Smecker skrev 2017-09-28 07:58:44 följande:
    Håller med
  • Anonym (Skild och gift)
    Anonym (Känner igen mig!) skrev 2017-09-28 04:37:32 följande:

Det kunde lika gärna ha varit jag som skrev detta! Jag känner exakt som dig! Jag förstår dig helt och hållet.

Jag träffade min flickvän för snart ett år sedan, och hon är precis som din tjej, driven, spontan, rolig och otroligt snygg. Vi har börjat planera framtiden med lägenhet osv och funderar på att gifta oss. Trodde aldrig att jag, en helt vanlig lugn och "bra" kille skulle få en sån tjej tjej som henne som verkligen älskar mig för den jag är. Allt var perfekt tills jag en dag för några månader ställde min tjej den otroligt dumma frågan om hennes antal, och det visade sig vara ett stort misstag. Trots att hon kmr från en bra familj och fått en bra upväxt, så berättade hon om att hon haft ett väldigt "dåligt" förflutet. En våldtäkt i ung ålder gjorde att hon låg runt med massa olika killar under flera års tid, var självmordsbenägen och hade det allmänt asjobbigt under flera år. Jag fick en helt annan bild av henne, tyvärr. Jag trodde inte att jag skulle klara av att ha en tjej med så mycket bagage. Jag oroade mig för att råka på hennes föredetta killar när jag gick med henne på stan, handlade på Ica osv. Jag var faktiskt skiträdd för vad folk skulle säga och tycka om oss. Jag och hon är verkligen från två helt olika världar.

Men sen tänkte jag, att när jag ändå har så jäkla trevligt med henne, har en fin framtid att se fram emot med ungar, lägenhet och allt sånt som gör livet värt att leva, varför ska jag då göra slut och lämna? Jag har ju inte haft tjejer som väntat på rad efter mig heller! Och nu när jag äntligen fått en sån ambitiös och het tjej, så tänker jag göra mitt bästa för att vi ska ha det bra!

Jag är fortfarande rätt svartsjuk av mig och vissa dagar kan jag bli lite nere när jag råkar tänka på hennes förflutna. Men dessa tankar försvinner när jag inser återigen hur fint jag nu har det.

Mitt tips är att om du har en tjej som visar att du kan lita på henne, som visar sin kärlek till dig, tar hand om dig och får dig att känna som den mest speciella killen i hela världen, HÅLL HÅRT OM HENNE! För såna tjejer kommer man inte ofta i kontakt med. Strunta i det som har hänt bakåt i tiden även om det är svårt, man kan inte få allt. Se istället fram emot framtiden och allt som finns där för er.

Haha kunde varit jag som skrev både TS och "Känner igen mig".

Ja det är tuft som fan! Och många på FL är så duktiga och hatar män som är svartsjuka,men det är jobbigt att tänka på sin tjejs förflutna.

Men précis som "Känner igen mig" skrev så är det ju dig hon valt! Av alla fiskar i havet så valde hon DIG. Var stolt över det och var stolt över henne!

Det är få förunnat att få känna så start kärlek och om det enda "negativa" om ens tjej är just hennes bakgrund så vad är egentligen problemet? Det var ju innan hon visste att du fanns.

Jag vet det är lättare sagt en gjort, men så fort du tänker på henne ex så tänk också på att av alla val hon haft så ville hon ha dig. Du är vinnaren! Du vann hennes kärlek som så många andra hade vilat ha men inte fick.

• Anonym (man)
    Krisse30plus skrev 2017-09-28 02:13:57 följande:

Hej på Er!

Är en kille på strax över 30 år som har vad jag tror träffat min drömtjej. Hon är några år yngre än mig. 

En liten kort bakgrund först:
    Separerade i våras efter ett förhållande på flera år. Mådde fruktansvärt dåligt. Men så i somras så träffade jag den mest underbara tjejen jag vet, jag har aldrig känt eller älskat någon så i hela mitt liv. Trodde inte i min vildaste fantasi att man kunde känna så. Och heller aldrig fått det så besvarat. Jag tvivlar inte på att hon älskar mig. Hon har våra foton på sin vägg och jag har fått närvara på hennes brors bröllop där över 100 personer närvarande. Så alla vet vem jag är. Hennes familj tycker om mig väldigt mycket och jag dem. De har sagt att det var på tiden att hon träffade en riktigt bra kille.

Hon är väldigt spontan och rolig av sig (vilket jag gillar) men så här om dagen så kom hon på något sätt in på diskussionen att hennes pappa i början tvivlat på vårt förhållande och sagt att hon "byter killar som handskar" och hon själv erkände att hon dejtat 6 st killar sedan i våras "för att ha kul". Hon är nog i de flesta killars ögon en väldigt snygg tjej, så jag förstår att det inte varit några problem för henne att "få till det", och jag förstår väl samtidigt att vilken kille som helst skulle göra samma sak om han var singel, men av någon anledning så sved det rejält när hon berättade detta. Hade hon hållt tyst så hade jag ju inte brytt mig. 

Jag litar på henne till 100% att hon aldrig skulle göra det nu när hon är med mig, men det var väldigt jobbigt att höra. Bör jag vara orolig, eller ska jag som jag spontant känner bara släppa det?

Att dejta flera efter varandra är inte detsamma som otrohet. Du har förmodligen själv haft flera tjejer efter varandra. Det enda som skiljer är kanske hur lång tid som förflutit mellan förhållanden. Det är en helt annan sak än att ha 6 killar samtidigt. Mao så länge hon bytt killar som handskar och inte haft flera handskar på sig samtidigt så ser jag ingen anledning till oro iaf vad gäller otrohet. Den enda risken som jag ser är att om hon är vad att byta killar ofta så kan hon byta ut dig med ganska lätt, men det är ju en risk alla tar när man går in i ett förhållande.

Mitt tips ä,r njut så länge det varar  Flört
Svar på tråden Oroa sig för tjejens gamla ragg?