Inlägg från: Anonym (kränkande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kränkande)

Tråden för oss som är otrogna

Ser att många är otrogna pga sexbrist och ser inget annat val, men varför skiljer ni inte er? Det är väl också ett alternativ?

Alltså visst kan jag förstå att det är en tuff situation och ett tufft val, lämna en annars bra relation, offra halva tiden med sina barn, osv. Men samtidigt, att gå bakom ryggen på sin partner, ljuga personen i ansiktet varje dag gör ju inte förhållande bättre. Kan man ens kalla något så förljuget och falskt som det blir efter en otrohet och alla lögner som kommer med på köpet för ett förhållande öht eller är det bara ett urholkat skal som bygger på att mörka hemligheter aldrig kommer fram?

• Anonym (kränkande)
    Anonym (Ego) skrev 2017-10-08 00:23:31 följande:
    Jaha, men det gör väl deras fruar/män också? Då borde de enligt din logik få släppas fria och leva lite de med. 

Allt annat är bara egoistiskt.
    Åh herre gud, vad säger du människa, skulle deras respektive få göra likadan, nä vet du vad, vilken fräckhet !!! Flört
  • Anonym (kränkande)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-10-09 11:18:05 följande:
    Det är bara det att man raggar kåta på wf med. Där man vet att det lyckas bäst. Vad är det för fel med det??
    Om du inte vet vad det är för fel på att vara otrogen så bör du definitivt inte vara i ett förhållande.
  • Anonym (kränkande)
    MR Human skrev 2017-10-12 12:01:24 följande:
    Skriver under på vartenda ord! Hoppas TS själv en dag hittar det hon tror är sitt livs kärlek och som sedan visar sig vara en narcissist som också skryter på forum om hur härligt det är..
    Håller med, den här tråden borde alla naiva människor som funderar på at förlåta ett otroget svin läsa. Det visar ju rätt tydligt hur otrogna människor resonerar innan de blir påkomna, kaxiga och hånfulla, skrytandes om sitt svineri. När de blir påkomna är det helt andra bullar, då kryper de på alla fyra, snyftar och säger sig vara så ångerfulla och tycker sig förtjäna förståelse och förlåtelse. Så jäkla lågt.
  • Anonym (kränkande)
    Anonym (Lever livet) skrev 2017-10-12 16:17:45 följande:

Nej du, så skulle jag aldrig hålla på. Jag skulle givetvis ta konsekvenserna av mitt handlande- om det nu är att bli dumpad t.ex. Men vet du vad? Alla förhållanden är inte så vansinnigt svartvita och monogama som ni "moralister" vill få det till. Vissa tänder på tanken av att deras partners är ute på äventyr.

I övrigt så kan jag bara säga att otrohet är otroligt vanligt. Jag har gifta kollegor som gärna kan tänka sig ett litet äventyr på jobbet (det är jag dock inte intresserad av), för att inte tala om hur mycket det raggas när man är ute. Både män och kvinnor.

Människan är inte monogam - det är min uppfattning. Sedan trycker vissa undan den lusten och har sex med samma person i 50 år utan att ens snegla åt någon annan. Their loss säger jag. Då har man inte levt livet fullt ut!

Ja det finns de som gillar att man skiter dem i asiktet också men är nog rätt få till antal, men jag förstår att du föredrar att utgå u

Ifrån undantagen eller i stort sett vad som helst som normaliserar ditt svek. Men om det du gör är så himla vanligt och till och med något du tror din partner kommer tända på, varför hålla det hemligt?

Ja hustru misshandel är också vanligt, betyder det att det är bra? Och samma sak där, om det nu är så normalt varför hålla det hemligt för din partner, du gör ju inget fel?

Om människan är monogam eller ej är en fråga som fortfarande debatteras men är i det här sammanhanget rätt irrelevant för det går ju alldeles utmärkt att vara polly utan att svika och ljuga, eller hur? Allt som krävs är en ryggrad och lite ärlighet. Jag menar du kan ju leva som polly om du så behagar men du kan väl vara ärligt med det inför din partner så även han / hon får möjlighet att välja?

Men jag förmodar att du även anser att människan i grunden också är falsk och totalt oförmögen att stå för vem hon är och vad hon vill?
  • Anonym (kränkande)
    Anonym (Lever livet) skrev 2017-10-12 18:50:18 följande:
    Därför att ibland kan det vara en process att erkänna för sin partner att man är polly/vill testa swingersklubbar etc. Jag har börjat nämna det i små, små steg men får inte riktigt gehör 100%. Tills (om) jag får det väljer jag den här vägen och jag vill diskutera med andra likasinnade som förstår mig.
    Så det säger att du lever som polly oavsett vad din man tycker om det och sen försöker du manipulera honom att dansa efter din pipa så du kan äta kakan och ha den kvar, går han inte med på det så fortsätter du bara knulla runt, win win för dig? Hade det inte varit bättre att säga det från början så han hade fått välja redan då om han ville ha ett förhållande med dig?

Har du nämnt din otrohet i dessa små små steg eller råkade du glömma det?
  • Anonym (kränkande)
    Anonym (Lever livet) skrev 2017-10-12 18:52:17 följande:
    Jag kommer inte att vara ensam länge isf ;)

Så - kan ni vara så vänliga att lämna tråden nu?
    Det beror på hur du definierar ensam, du lär inte sakna någon mellan benen, men du kommer och har redan ett väldigt tomt liv vad gäller närhet och tillit, aldrig kunna komma någon riktigt nära, alltid ha en massa mörka hemligheter emellan.
  • Anonym (kränkande)
    Speeddevil skrev 2017-10-15 14:59:27 följande:

Varför måste man alltid klanka ner på folk som är otrogna och som har en annan smak sexuellt än herr o fru duktig?

Ja man är otrogen, ja det är fel, ja det är fel att inte Göta slut!

Jag har varit otrogen, jag har försökt prata om vad man vill sexuellt, men när inget fungerar och lusten är stor så blir det ?fel?!

Man kanske inte vill lämna det man har hemma?

Jag vill inte, men jag vill leva ut mina böjelser med nån som vill det samma!

Varför ska man INTE klanka ner på människo som beter sig illa mot andra?

Varför anser människor som inte kan visa sin egen familj respekt att de själva förtjänar andras respekt?

Ja precis du vill inte lämna din familj och din partner vill inte ägna sig åt sina böjelser. Och när du inte får som du vill så ser du till att få som du vill ändå fast genom att gå bakom ryggen på din partner. Och det menar du är helt ok för DU behöver det ju.

Du ser inte egoismen och fegheten i det?
  • Anonym (kränkande)
    Speeddevil skrev 2017-10-15 19:53:51 följande:

Kan man uttala sig som moraltant eller herre om man inte suttit i samma båt?

Man får leta vidare bland annonserna på nån med samma behov!

Man kan absolut ha åsikter om andra människors handlingar utan att känna dem, det har du förmodligen du med i massor med andra sammanhang
  • Anonym (kränkande)
    Anonym (Lever livet) skrev 2017-10-15 17:16:36 följande:
    Tack! Du gav svar som jag inte orkade.

Psykologerna här ovan vet minsann hur det kommer bli för mig - jag kommer bli ensam och olycklig.

Haha, jag har kontakt med likasinnade som förstår mig. Som förstår att efter mååånga år tsm så slocknar den sexuella glöden. Och när ens partner inte ger gehör/inte vill lyssna/skämtar bort det - då söker jag kickarna någon annanstans! Och för det ska man tydligen brinna i helvetet. Tur att jag är så jävla ateist man kan bli då, och har gått ur kyrkan ;)
    Det blir så när man väljer att leva dubbelliv. Lycka som baserar sig på att man kan lura andra människor har en tendens att vara bräcklig. Dessutom är det svårt att komma någon riktigt nära så länge man har mörka hemligheter emellan. Så visst du får säker massor med bekräftelse och sex, men du offrar andra saker.

Det är väl självklart att andra människor som beter sig lika illa som du kommer förstå dig bättre. Det säger väl sig självt. En pedofil kommer förmodligen förstå en annan pedofil mycket bättre än vad någon av oss någonsin kommer göra. Men det säger ingenting om hur bra eller dåligt det du gör är.

Svek, lögner, falskhet är något som inte är accepterat i någon kultur, så att skylla på religion håller inte. Även de flesta ateister tycker det fel att göra så. Inte ens de som själva gör så tycker det är ok när de själva utsätts för det.
  • Anonym (kränkande)
    Anonym (Lever livet) skrev 2017-10-17 11:10:04 följande:

En fråga bara: varför kommer ni in i de här trådarna? För att omvända oss? För att ge oss dåligt samvete? Som ts lyder - Vi VET att det är fel, och i nuläget bryr vi oss inte! Så era pekpinnar biter liksom inte.

Det är lite som att gå in i en tråd som vill ha tips om vegetarisk mat och börja tipsa om kötträtter. Så totalt jävla ot - Så off you go, ok?

Du har nog missuppfattat mig. Mitt syfte är inte att omvända någon, ni har gjort era val och ingen annan än ni själva kommer någonsin kunna ändra på era moraliska värderingar. Mitt syfte i tråden är helt enkelt att ifrågasätta era handlingar och era argument.
  • Anonym (kränkande)
    Anonym (Lever livet) skrev 2017-10-17 11:10:04 följande:

En fråga bara: varför kommer ni in i de här trådarna? För att omvända oss? För att ge oss dåligt samvete? Som ts lyder - Vi VET att det är fel, och i nuläget bryr vi oss inte! Så era pekpinnar biter liksom inte.

Det är lite som att gå in i en tråd som vill ha tips om vegetarisk mat och börja tipsa om kötträtter. Så totalt jävla ot - Så off you go, ok?

Liknelsen med mat håller inte riktigt. Vilken slags mat man gillar är inte kränkande och sårande för andra människor till skillnad från otrohet som är väldigt kränkande och sårande.

Gillar man att ägna sig åt kränka och såra andra människor så kommer det väcka avsky hos många och det är rätt nivt att tro att folk inte kommer ha åsikter om det bara för att man skriver att man inte vill ha kritik.

En bättre liknelse är att ta något annat som är kränkande och sårande, säg till exempel mobbing.

Om någon startar en tråd om mobbing där mobbare kan utbyta tankar om hur härligt det är att mobba någon och vilken njutning man får ut av det, etc så kommer det inte hjälpa att man skriver att man inte vill få kritik, folk kommer tycka det är jävligt vidrigt och kommentera ändå.
  • Anonym (kränkande)
    Anonym (Julia) skrev 2017-10-17 16:07:39 följande:
    Gör inte alla det egentligen? Dejta, middag, vin, bio, blommor, choklad , presenter osv

Här behövs det inte , slipper känslor och annat tjafs. Båda är nöjda.
    Är din partner lika nöjd? Eller får hen betala för att få ligga med dig?
  • Anonym (kränkande)
    Anonym (Julia) skrev 2017-10-17 16:23:15 följande:
    Min partner är ovetandes väldigt nöjd.

Nej jag är gratis i den bemärkelsen, men han är inte längre intresserad.
    Han är "nöjd" för att han lever i en lögn ovetandes om vilket slags förhållande och vilken slags partner han egentligen lever med, när sanningen kommer fram tror du han kommer vara lika nöjd då?

Då så, då stämmer inte ditt påstående att alla betalar för sex. Sex mot betalning brukar man kalla för prostitution och mig veterligen kan alla förhållanden inte jämföras med prostitution.
  • Anonym (kränkande)
    Anonym (Julia) skrev 2017-10-17 17:45:18 följande:
    Ja det funkar och vi är båda väldigt nöjda , eller ja alla tre :)

Rolig du är :) vi har gemensam ekonomi , men är man i dejtingstadiet tex så brukar det vara så att mannen betalar och sex ofta ingår. Är det lika patetiskt då menar du?

Du låter väldigt bitter, funderat på att vara otrogen någon gång?
    Njae, det funkar säkert skitbra för er 2 som kommit överens om att att bli nöjda genom att gå bakom ryggen på en tredje (och en fjärde om älskaren också är otrogen). Ni har ju gjort ett medvetet val och får det ni vill, de som inte fick göra något val kan man ju knappast säga att de är nöjda, hur menar du att man skulle vara nöjd över något som sker bakom ens rygg? Det blir ju lika absurt som att påstå att du är nöjd med att någon loskar i din mat på lunchen utan din vetskap. Personen kanske är jättenöjd med att loska i din mat, men kan man verkligen säga att du också blir nöjd?

Vad har ekonomi med saken att göra, du påstod ju att alla betalar för sex, sen säger du att din partner inte betalar för sex med dig, alltså stämmer det inte att alla gör det. Om mannen betalar för sex är det inte prostitution kvinnan sysslar med? Nä jag tycker iof inte prostitution är patetiskt,de står ju för vad de är och vad de gör.  Däremot tycker jag att vara otrogen och inte kunna vara stå för den man är inför sin partner rätt patetiskt. 

Nope, jag har aldrig funderat på att vara otrogen, jag tycker inte om att svika, ljuga och förnedra människor som litar på mig, jag föredrar att vara ärlig med vad jag vill och vem jag är.
  • Anonym (kränkande)
    Anonym (Julia) skrev 2017-10-18 08:29:02 följande:
    Han har gjort sitt val med, jag har redan förklarat för honom hur jag känner det men han har inte gjort något för att försöka ändra sitt sätt. Det är han som förändrades och inte jag. Lätt att skylla på den otrogne, men det finns skäl för min otrohet och jag tänker inte sluta leva för att jag bor tillsammans med en man som saknar sexlust. Hur kan han vara missnöjd med något han inte har vetskapen om, jag ger honom allt han vill, och vad han får är en glad, nöjd, belåten och tillfreds tjej.

Ok så nu är det inte längre patetiskt att köpa sex enligt dig. Hur ska du ha det egentligen?

Dessutom tror jag ingen av oss härinne är intresserad av ditt tyckande. Och ts bad specifikt moraltanter att hålla sig borta. Så iväg med dig nu
    Det där håller inte, din man bär ett ansvar för att det uppstod problem i ert förhållande men hur du valt att "lösa" problemen är ditt val inte bådas val. Ansvaret för dina egna val, speciellt sådana du skiter i att delge din partner kan du inte lägga på någon annan. Du kunde valt andra lösningar men valde otrohet, ditt val, ditt ansvar.

Ingen har bett dig sluta leva, det som ifrågasätts är din brist på ärlighet och dina förklaringar till din oärlighet.

Det man inte vet... är ju en klassisk ursäkt för beteende man inte gärna vill stå för. Nej du ger honom absolut inte allt, du ger honom inte ärlighet och du låter inte honom vara delaktig i var ni drar gränserna i ert förhållande, du låter honom heller inte veta vem du egentligen är. Du visar bara honom de delar som passar dig.

Frågan var om HAN är tillfreds inte om DU är tillfreds, ert förhållande kretsar inte enbart kring ditt välmående, det kretsar kring bådas välmående

Hur jag ska ha det? Frågan är väl snarare hur du ska ha det, först menar du på att alla köper sex sen säger du att du ligger gratis, hur får du ihop det där?

Jo jag har förstått att otrogna människor inte gillar att deras handlingar och argument ifrågasätts, det hör till "äta kakan och ha den kvar" mentaliteten. Svika, ljuga och förnedra andra människor men slippa kritik. Inget nyhet.
  • Anonym (kränkande)
    pelehikk skrev 2017-10-27 17:49:58 följande:

Varför kan inte ni skapa e egen tråd :
    " Vi som tror vi är så mycket bättre än alla andra "

Behövs inte vi vet reda att vi är bättre än människor som sviker och bedrar Flört
Svar på tråden Tråden för oss som är otrogna