Anonym (Julia) skrev 2017-10-18 08:29:02 följande:
Han har gjort sitt val med, jag har redan förklarat för honom hur jag känner det men han har inte gjort något för att försöka ändra sitt sätt. Det är han som förändrades och inte jag. Lätt att skylla på den otrogne, men det finns skäl för min otrohet och jag tänker inte sluta leva för att jag bor tillsammans med en man som saknar sexlust. Hur kan han vara missnöjd med något han inte har vetskapen om, jag ger honom allt han vill, och vad han får är en glad, nöjd, belåten och tillfreds tjej.
Ok så nu är det inte längre patetiskt att köpa sex enligt dig. Hur ska du ha det egentligen?
Dessutom tror jag ingen av oss härinne är intresserad av ditt tyckande. Och ts bad specifikt moraltanter att hålla sig borta. Så iväg med dig nu
Det där håller inte, din man bär ett ansvar för att det uppstod problem i ert förhållande men hur du valt att "lösa" problemen är ditt val inte bådas val. Ansvaret för dina egna val, speciellt sådana du skiter i att delge din partner kan du inte lägga på någon annan. Du kunde valt andra lösningar men valde otrohet, ditt val, ditt ansvar.
Ingen har bett dig sluta leva, det som ifrågasätts är din brist på ärlighet och dina förklaringar till din oärlighet.
Det man inte vet... är ju en klassisk ursäkt för beteende man inte gärna vill stå för. Nej du ger honom absolut inte allt, du ger honom inte ärlighet och du låter inte honom vara delaktig i var ni drar gränserna i ert förhållande, du låter honom heller inte veta vem du egentligen är. Du visar bara honom de delar som passar dig.
Frågan var om HAN är tillfreds inte om DU är tillfreds, ert förhållande kretsar inte enbart kring ditt välmående, det kretsar kring bådas välmående
Hur jag ska ha det? Frågan är väl snarare hur du ska ha det, först menar du på att alla köper sex sen säger du att du ligger gratis, hur får du ihop det där?
Jo jag har förstått att otrogna människor inte gillar att deras handlingar och argument ifrågasätts, det hör till "äta kakan och ha den kvar" mentaliteten. Svika, ljuga och förnedra andra människor men slippa kritik. Inget nyhet.