• Anonym (Sara)

Tråden för oss som är otrogna

Detta är tråden för oss som är otrogna av en eller annan orsak.

Tips och råd hur vi kan dölja våra spår och hur vi hittar någon vid sidan om appar, hemsidor mm.

Allt som hör till detta ämne. :)

Varför gör / är du det? Vad är det som lockar? berätta?

Moraltanterna & gubbarna kan hålla sig borta, vi vet vi är dåliga människor yada, yada yada. Bry er inte

Ni behöver inte titta in på den här tråden utan kan moralisera på övriga forumet.

• Svar på tråden Tråden för oss som är otrogna
  • Anonym (Anonymus)
    Anonym (Rassan) skrev 2018-07-02 01:03:32 följande:
    Nej. Har inte blivit det på ett tag nu. Hon vill men jag avstår.

Jag känner mig fulländad från annat håll. Dock var jag missnöjd långt innan jag inledde mitt andra förhållande.

Vad tänkte du?
    Vad är det som får dig att stanna kvar i ditt fasta förhållande?
  • Mella-Bella
    Anonym (Rassan) skrev 2018-07-02 01:03:32 följande:

Nej. Har inte blivit det på ett tag nu. Hon vill men jag avstår.

Jag känner mig fulländad från annat håll. Dock var jag missnöjd långt innan jag inledde mitt andra förhållande.

Vad tänkte du?

Du är ju inte samma som jag frågade
  • Anonym (Rassan)
    Anonym (Anonymus) skrev 2018-07-02 04:19:45 följande:

Vad är det som får dig att stanna kvar i ditt fasta förhållande?

Fram tills nu har det varit barnen som jag har tänkt på. Hur gör man med delad vårdnad? Tänk om dom påverkas väldigt negativt av en separation. Dock mår dom inte bra av 2 föräldrar som inte har en bra relation.

I övrigt inget annat som håller mig kvar egentligen. Det här nu fått ett tag sen jag inledde relation vid sidan av. Mentalt och emotionellt glider jag allt längre bort från min sambo i takt med att jag får starkare känslor för den jag är otrogen med. Haft denna diskussion med henne nyligen. Jag vet inte om hon förstår innebörden av det jag säger.

Annars inget som "tvingar" oss att vara kvar. Vi har båda bra ekonomi och arbeten med hög efterfråga. Vi är inte bundna till någon stad. Nästan inga lån. Vi ser båda bra ut och har bra möjligheter att hitta någon annan (tänker främst på hennes möjligheter att komma vidare efter separationen).

Jag vill ju givetvis henne väl efter separationen så att barnen får det bra. Vi ska ju ha kontakt lång tid framöver.

Dock vet jag inte hur jag ska avsluta det hela. Hur mycket jag ska berätta. Hur jag ska lägga upp det. etc.

P.S. Nu hamnar mitt svar utanför TS syfte!

Ni får givetvis ställa frågor kring TS frågeställning !
  • Anonym (Rassan)
    Mella-Bella skrev 2018-07-02 14:30:09 följande:

Du är ju inte samma som jag frågade

Det beror på att din första fråga är grammatisk felformulerad. Dessutom verkar det finnas svårigheter med punkter, stora bokstäver, komma och mellanslag. Imponerande tycker jag trots att du endast har skrivit en rad.

Därav min sista fråga! Vad tänkte du?

Men jag provar att formulera mig lite enklare!

Vad menar du?

Om jag förstår frågan så ska jag försöka svara på den .
  • Mella-Bella
    Anonym (Rassan) skrev 2018-07-02 21:11:47 följande:

Det beror på att din första fråga är grammatisk felformulerad. Dessutom verkar det finnas svårigheter med punkter, stora bokstäver, komma och mellanslag. Imponerande tycker jag trots att du endast har skrivit en rad.

Därav min sista fråga! Vad tänkte du?

Men jag provar att formulera mig lite enklare!

Vad menar du?

Om jag förstår frågan så ska jag försöka svara på den .

Beror det på att min första fråga är felformulerad, att du inte är samma signatur som svalrar?
  • Anonym (Anonymus)
    Anonym (Rassan) skrev 2018-07-02 21:01:56 följande:
    Fram tills nu har det varit barnen som jag har tänkt på. Hur gör man med delad vårdnad? Tänk om dom påverkas väldigt negativt av en separation. Dock mår dom inte bra av 2 föräldrar som inte har en bra relation.

I övrigt inget annat som håller mig kvar egentligen. Det här nu fått ett tag sen jag inledde relation vid sidan av. Mentalt och emotionellt glider jag allt längre bort från min sambo i takt med att jag får starkare känslor för den jag är otrogen med. Haft denna diskussion med henne nyligen. Jag vet inte om hon förstår innebörden av det jag säger.

Annars inget som "tvingar" oss att vara kvar. Vi har båda bra ekonomi och arbeten med hög efterfråga. Vi är inte bundna till någon stad. Nästan inga lån. Vi ser båda bra ut och har bra möjligheter att hitta någon annan (tänker främst på hennes möjligheter att komma vidare efter separationen).

Jag vill ju givetvis henne väl efter separationen så att barnen får det bra. Vi ska ju ha kontakt lång tid framöver.

Dock vet jag inte hur jag ska avsluta det hela. Hur mycket jag ska berätta. Hur jag ska lägga upp det. etc.

• Anonym (Anonymus)
    Anonym (Rassan) skrev 2018-07-02 21:01:56 följande:

Tack för att du svarade, jag vill verkligen veta hur ni tänker.

Jag vet att det är svårt, men jag tycker du gör helt rätt att avsluta förhållandet. Du måste ju inte berätta allt. Fokusera istället på att komma överens.

Frågeställningen är allt som hör till detta ämne, även om det kanske känns obehagligt att diskutera andra aspekter på otrohet i denna tråd. Tex varför man ljuger för barnens mamma och samtidigt stannar kvar i förhållandet för barnens skull.

Om man startar en tråd i familjeliv kanske man kan räkna med att alla som läser har olika åsikter. Jag tycker att det är ganska lågt att Familjeliv ska bli någon slags mötesplats för otrogna som behöver skryta om hur de ljuger för sina partners.

Skulle ni vilja att era barn får gå igenom den här skiten i framtiden?

Nej barnen påverkas inte negativt av att ha föräldrar som visar äkta kärlek.
    Det kanske känns bekvämt att stanna, men det finns knappast något att rädda när det har gått så här långt, så bättre att avluta på ett snyggt sätt.
  • Anonym (Rassan)
    Anonym (Anonymus) skrev 2018-07-03 03:26:17 följande:

Tack för att du svarade, jag vill verkligen veta hur ni tänker.

Jag vet att det är svårt, men jag tycker du gör helt rätt att avsluta förhållandet. Du måste ju inte berätta allt. Fokusera istället på att komma överens.

Frågeställningen är allt som hör till detta ämne, även om det kanske känns obehagligt att diskutera andra aspekter på otrohet i denna tråd. Tex varför man ljuger för barnens mamma och samtidigt stannar kvar i förhållandet för barnens skull.

Om man startar en tråd i familjeliv kanske man kan räkna med att alla som läser har olika åsikter. Jag tycker att det är ganska lågt att Familjeliv ska bli någon slags mötesplats för otrogna som behöver skryta om hur de ljuger för sina partners.

Skulle ni vilja att era barn får gå igenom den här skiten i framtiden?

Nej barnen påverkas inte negativt av att ha föräldrar som visar äkta kärlek.

Det kanske känns bekvämt att stanna, men det finns knappast något att rädda när det har gått så här långt, så bättre att avluta på ett snyggt sätt.

Det här du rätt i! TS sa att vi skulle diskutera "allt som rör detta ämne". Kan ju tolkas fritt men mycket mer givande om det blir en diskussionen som du säger.

Önskar absolut inte att någon ska drabbas av detta. Både den som är otrogen (finns ju skäl till att folk är otrogna) och framförallt den som blir drabbad.

Dock finns det ju skitstövlar.

Men för mig var det en långvarig process där vissa delar av förhållandet inte kunde lösas med kommunikation.

Helt plötsligt stod någon annan där och bekräftade en. I början var det ett tomrum som fylldes. Man behövde någon som man kunde prata med. Någon att ha sex med.

Nu ser man hur mycket problem man har i sitt nuvarande förhållande. Man har liksom varit "hemmablind".

Det moraliska är solklart för mig. Det är fel! Och jag har själv blivit drabbad 2 gånger. Så jag vet hur illa det känns.

Mitt agerande har inga ursäkter. Men det finns förklaringar.

Och anledningen som sagt är att barnen har "hållt ihop oss".

Men det fungerar inte längre. Barn ser tydligt när föräldrarna inte har det bra.

Nästa steg är att göra en bra exit med fokus på "damage control".

Man vill ju ha en fortsatt bra relation för allas skull efter att man separerat.

Hur man tar nästa steg vet jag inte ???

P.s. ställ gärna mer frågor Om det är nåt ni undrar :D
Svar på tråden Tråden för oss som är otrogna