Inlägg från: Anonym (skitidetdu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skitidetdu)

    Män är ett problem

    Ok...det finns individuella skillnader..jag fattar det. Men på ett övergripande och strukturellt plan så måste ni väl ändå hålla med om att män är ett problem.

    Män ställer till med en massa skit här I världen. Män står för ondskan. Män bedrar och våldtar.

    Kvinnor får ta emot våldet. Kvinnor får städa upp efter män. Kvinnor får plocka upp de få smulor som blir kvar efter att männen tagit sitt. Kvinnor står för det goda I världen.

    På ett strukturellt plan

  • Svar på tråden Män är ett problem
  • Anonym (skitidetdu)
    jrockyracoon skrev 2017-09-30 11:33:20 följande:

    Det tycks som TS har fel när det gäller otrohet. I de undersökningar jag har läst om via googling, så säger samtliga att kvinnor är otrogna mer än mannen. Det är säkert svårt att mäta, men det tycks inte finnas något stöd för att det ska vara tvärtom.

    Män har mer testosteron än kvinnor. Därför är män generellt sett mer aggressiva än kvinnor. Men även när det gäller testosteron är det varierande både hos kvinnor och män. Många kvinnor har mer testosteron än män (även om män har mer testosteron generellt)

    Det är lätt att lägga alla problem på en grupp. T.ex. säga att det är invandrares fel, eller att det är männens fel. Verkligheten är så mycket mer komplex. Finns säkert andra faktorer som är mer betydelsefulla, t.ex. uppväxtvillkor, eller beroendeproblematik när vi pratar om människor som utför hemska handlingar.

    Feminister är väl personer som tycker att kvinnor och män har samma rättigheter. Det handlar väl då inte om en grupp personer som hatar män. Olyckligt sammanblandning av begreppen, tycker jag. Man kan väl tycka att ett jämlikt samhälle är något bra även om man inte hatar eller ens ogillar män (eller kvinnor).


    HA! Men det är då I såfall därför att män är skitdåliga I sängen och om man som kvinna skall få någonting alls så får man leta I ett store utbud.
Svar på tråden Män är ett problem