Inlägg från: frökenkonkret |Visa alla inlägg
  • frökenkonkret

Ambulans

Valkyria75 skrev 2017-10-30 17:44:48 följande:
    Varför är du så elak?
    Det hade du också varit om du hängt på FL under många år och undvikit att dricka Juice av årgång 84. 
  • frökenkonkret
    Valkyria75 skrev 2017-10-30 17:44:08 följande:
    Fast föraren av ambulansen eller ambulansföraren är båda helt korrekt svenska.
    Och fö så är ju isåfall polisbilsföraren och brandbilsföraren det också, och mig veterligen så använder man inte de orden för att beskriva en hel personalgrupp. Eller?
  • frökenkonkret
    M1rella skrev 2017-10-30 19:12:36 följande:
    När jag säger ambulansförare (viliet sker utters sällan och då i samband med alkohol) så är det den personen som kör ambulansen. Vilket är korrelt.
    Var du full i förrgår?

"Ambulansförare kallas det fortfarande och är både ssk (oftast spec.utbildade och ambulanssjukvårdare vilket är usk)." Detta skrev du då och var kanske inte helt sällan, utan det är ju ett påstående att det är så! Personal i ambulans kallas helt enkelt Ambulansförare, enligt DIG!!!
  • frökenkonkret
    M1rella skrev 2017-10-30 19:14:31 följande:
    Man använder inte ambulansförare heller flr att beskriven en hel perslnalgrupp utanför att beskriva just den som KÖR ambulansen! Seriöst? Vad är det du inte får in?
    Du gjorde ju det ovan!
  • frökenkonkret
    M1rella skrev 2017-10-30 20:44:40 följande:
    Nej, fortfarande den som kär vilket kan vara ssk, ambulanssjukvårdare eller spec.ssk.
    Det skrev du inte! Du hävdar att det fortfarande idag kallas ambulansförare om de som jobbar i ambulans, sen kommer det att de har olika yrken. Men att man fortfarande kallar dom ambulansförare. 
  • frökenkonkret
    M1rella skrev 2017-10-30 19:13:23 följande:
    Du får nog förklara bättre. Känner inte till npgon juice av årgpng 84.
    Det var inte dig jag skrev till....du vet ju, det vet jag....
  • frökenkonkret
    M1rella skrev 2017-10-30 21:01:36 följande:
    Den som KÖR ambulansen; dvs den som sitter vid ratten, gasar och får ambulansen till rätt vårdinrättning (= akuten, vc, äldreboende/boende, förlossning etc) eller till flygplats för vidare transport.
    Men dom kallas inte det. Man går inte från in ordinarie yrkestitel bara för att man sätter sig bakom ratten. Det var det du påstod att dom gjorde!
    M1rella skrev 2017-10-30 20:58:16 följande:
    Jag tvivlar på att någon förutom du vet vad det är du pratar om. Jag vet iallafall inte.
    Åh jo då, har du andra drömnamn på dina barn nuförtiden, eller är det fortfarande Trixie och Pixie, drömmer du fortfarande om att vara skidlärare i alperna när du kombinerar med att vara både ssk och förskolärare hemma i Sverige när barnen är hos pappa? Fast vi vet ju att det var många jobbiga år innan du fick ditt leg vid Luleå...bröstca handlade uppsatsen om...vad jag vet! Att du vet! 
    M1rella skrev 2017-10-30 21:03:11 följande:
    Det kan för dig vara en bra idé att även läsa inlägget som citerades, få kanske du förstår vad som står.
    Precis det jag gjorde. Du får helt enkelt tänka till vad du svarar på!
  • frökenkonkret
    M1rella skrev 2017-10-30 21:56:10 följande:
    Ingen har påstått att de ändrar yrkestitel.

Trixie och Pixi? Skidlärare i Alperna? Aldrig varit skidlärare där och aldrig haft någon dröm om det. Åker inte ens skidor.

Om jag har läst förskollärare samtidigt som ssk? Nope, aldrig gjort. Hade jag velat bli förskollärare så hade jag läst det och inte ssk.

Fick mitt leg i Luleå? Nu vet jag inte vem du fick ditt leg från men jag fick mitt från Socialstyrelsen efter fullflrd utbildning och betald avgift. Och det var några år sedan det.

Nope, min uppsats handlade inte om bröstcancer. Inte d-uppsatserna heller förövrigt.
    Hahaha. Du ljuger värre än en häst travar! Galenpanna!
  • frökenkonkret
    M1rella skrev 2017-10-30 21:57:09 följande:
    Och ändå så förstod du inte?
    Jag förstod utmärkt att du inte förstod. Att du bara skulle in och röra till saker du inte har koll på. Som vanligt. 
  • frökenkonkret
    M1rella skrev 2017-10-30 22:14:00 följande:
    Du har ju fortfarande inte förstått ett skit.
    Jag förstår att du menar på att det fortfarande kallas ambulansförare när man talar om personalen i ambulansen. Ordet är tyvärr alltför vanligt förekommande i media idag, så därför är det ju inte konstigtom du tror att det är så. 
Svar på tråden Ambulans