• Desperat fru

panik- e min man otrogen?

Min man har börjat bete sig underligt; alltifrån gömma sin telefon till att se deprimerad/skyldig ut. Upptäckte också att han loggat in på ett gmail konto som jag inte visste att han hade (!?) och misstänker att det kanske är där kommunikationen sker?!? 

Vet ngn hur jag kan bekräfta att han faktiskt har ett "hemligt" gmail konto? Han suddar hela tiden historiken men råkade se i historiken att det stod google.account. - antar att det beror på att han varit inne på ngt konto? Annars hade det väl inte sparats en sådan länk?

Fy fan, mår så j-a dåligt. Vill bara få veta. Och frågar jag nu så vet jag att han aldrig skulle erkänna, utan i så fall bara dölja det bättre. Jag måste få ett svar känner jag....

Några tips? 

//Desperat fru

• Svar på tråden panik- e min man otrogen?
  • Anonym (Sjuk i huvudet)

Eller så kan d

• Anonym (Been there done that...)

Ja TS, skulle tippa på att din man är till 80% otrogen. Glöm att konfrontera. Helt meningslöst för han kommer ljuga och bli bättre på att gömma det.

Mycket bra att han använder datorn då det är lättare att lada ner ett spion program där. (Och lyssna nu inte på allt trams om att det är olagligt. Vad ska han göra? Anmälla dig till polisen??)

Det här behöver du:

1 - ett hemligt email (typ gmail som bara du vet om)
    2 - ett hemligt sätt att betala
    3 - gott om tid ifall du får panik när du laddar ner (så typ när han jobbar eller något)

För när du köper det skulle jag tippa på att det kostar 1 000kr och då betalar man ju kanske med kredit kort. Har du eget som han aldrig kollar så är allt lugnt. Om inte så be en kompis köpa det åt dig sen betala tillbaka cash. (Så gjorde jag men min numera ex fru.)

Att ladda ner det är inte svårart alls. Men tvekar du så be en kompis hjälpa dig. Sen lutar du dig tillbaka och inväntar email.

För sen får du ett email med alla tangent nedslag han gjort. Så skriver han in sig på gmail så ser du hans användar namn och kod.

Har du 2 mobiler (eller extra ipad) så ladda ner en gratis "find my phone" app. Sen lägger du din telefon (på ljudlöst) i bilen och följ på din andra telefon (eller ipad) var han kör.

Och till alla moral tanter, har ni aldrig vait med om det själva så döm inte. Jag fick spionera i 2 månader på min ex fru innan jag kunde över bevisa henne. Till och med när jag hade presenterat mina bevis så ljög hon...

Föresten jag använde "eBlaster" men vet inte ifall den finns på svenska.

• Herrmelin
    Trådstartarennn skrev 2017-10-06 22:22:55 följande:

tack för app-rådet. 

Heter appen Vänner och är förinställd? Ska läsa på lite om den. 

Än så länge har jag inte varit orolig för att han är "fysiskt" otrogen eftersom han aldrig är ute och kommer hem direkt efter jobbet....

Misstänker i så fall att det handlar om en intensiv flirt online??

Om han inte har en gmail, hur kan det tänkas att de kommunicerar då?
    Eftersom han suddar så frenetiskt historiken i Safari så misstänker jag ju att det är där det finns ngt att dölja.... Kan ju givetvis kommunicerar genom whats app eller meddelanden, men där har jag inte hittat ngt skumt...

Anledningen t att jag tänkt tanken gmail är att det fanns en ensam länk kvar i safari historiken en gång, där det stod "google account"..... varför skulle det stå så om han INTE hade gmail tänker jag? 

Appen heter  "Hitta vänner". Är förinstallerad. De flesta märker inte ens av att den finns.

Google account behöver inte betyda något. I Google Account finns sånt som kalender, google drive (molntjänst), Docs mm. Mycket användbara saker.

Du tenderar nog att överreagera, dock är jag inte så insatt. Det är förståeligt om du reagerar på allt som görs i din omgivning.
    Ta det bara lugnt, ta bit för bit. 
    Om han helt plötsligt ska "iväg", börjar få helt nya intressen, jobbar över. Då är det högst sannolikt att något fuffens är på gång. 

Han kanske rent av sitter och porrsurfar? Fråga dina hjärnspöken om det är klokt att lägga i 6:ans växel redan. 
  • Trådstartarennn

Tack för ditt svar!!

Tyvärr tror jag att han bara använder sin telefon... sitter ngn enstaka gång vid datorn men om han nu håller på med ngt skumt så verkar det inte som att han vågar göra det vid datorn.. men vem vet, kanske skulle göra det undantagsvis så att det ändå är värt att ha en keylogger där?

Tänker du att de som kostar kring tusenlappen är överlägset bättre än gratisalternativen? SÄger ju säg själv eg men när man googlar ser man flera "free versions"...etc.

hur kom det sig att du började misstänka din fru? 

• Anonym (Konfrontera ej en lögnare)

Att konfrontera nån som är otrogen, utan bevis, är totalt meningslöst. Personen kommer bara ljuga och slingra sig. Precis som en ovanstående kommentar: Personen kommer att bli bättre på att gömma bevisen...

Ja, tyvärr är det nog så att snoka är enda säkra sättet att få svar. Vissa hyr ju även en sån "otrohets-spanare"/ privatdetektiv, typ. Men det verkar jobbigt...

Magkänslan stämmer nog i 9 fall av 10. Så ja han är högst troligt otrogen... tyvärr.

• Trådstartarennn
    Herrmelin skrev 2017-10-06 22:36:04 följande:
    Appen heter  "Hitta vänner". Är förinstallerad. De flesta märker inte ens av att den finns.

Google account behöver inte betyda något. I Google Account finns sånt som kalender, google drive (molntjänst), Docs mm. Mycket användbara saker.

Du tenderar nog att överreagera, dock är jag inte så insatt. Det är förståeligt om du reagerar på allt som görs i din omgivning.
    Ta det bara lugnt, ta bit för bit. 
    Om han helt plötsligt ska "iväg", börjar få helt nya intressen, jobbar över. Då är det högst sannolikt att något fuffens är på gång. 

Han kanske rent av sitter och porrsurfar? Fråga dina hjärnspöken om det är klokt att lägga i 6:ans växel redan. 
    Han har absolut inte google doc eller liknande! Han är inte alls duktig på teknik heller, så tänker (hoppas) att han i så fall kommer göra "bort sig" förr eller senare. 

Det kan vara att jag är paranoid o överreagerar MEN jag är inte den typen. Han HAR betett sig annorlunda både till blickar o med sin telefon. Och något bör det ju bero på?! Kanske inte en annan kvinna men NGT. 

Hans familj kommer från ett helt annat landskap neråt i Sverige, så min misstanke är att den här kvinnan i så fall befinner sig där..... inte här där vi bor. 

Förstår inte varför han skulle sudda historiken på safari om det inte handlar om ngn kvinna... Det har tex skett att jag snokat i telefonen o det funnits historik kl fyra säger vi och sen kollar jag två timmar senare o då har han suddat!! Varför liksom? Mitt på dan? Kan väl knappast suttit o surfat på porr mellan disken o toa besöket. 

Men som sagt..har inga bevis..kan vara att jag blivit galen...
  • Anonym (Been there done that...)
    Trådstartarennn skrev 2017-10-06 22:36:17 följande:

Tack för ditt svar!!

Tyvärr tror jag att han bara använder sin telefon... sitter ngn enstaka gång vid datorn men om han nu håller på med ngt skumt så verkar det inte som att han vågar göra det vid datorn.. men vem vet, kanske skulle göra det undantagsvis så att det ändå är värt att ha en keylogger där?

Tänker du att de som kostar kring tusenlappen är överlägset bättre än gratisalternativen? SÄger ju säg själv eg men när man googlar ser man flera "free versions"...etc.

hur kom det sig att du började misstänka din fru? 

Oj oj oj, det var mycket små saker. Men mycket av det klassiska. Ett axplock av vad som hände på 3-4 månader.

1. Började gå ut mer och träffa "kompisar"
    2. sexet blev bättre sen bara dog det
    3. Börja träna, bleka tänder och ta bort könshår med laser
    4. En tjej "kompis" textade en hel del. (Bara ett tjej namn som dök upp på telefonen)
    5. Släppte aldrig telefonen
    6. Lås på telefonen men hemlig kod
    7. Hittade konstiga sökningar på näter (innan hon blev smart och började sudda ut historiken)
    8. Ville sova i annan säng
    9. Psykolog som vi gick till (och ALLT var mitt fel)

Vet inte så mycket om spion program faktiskt och detta hände mig för ca 5 år sen så teknologin är säkert bättre idag.

Har dock hört att det bästa spion appen är att ladda ner den på hans telefon. Du laddar helt enkelt ner en app som blir osynlig. sen skickas ALLT till dig. Alla hans meddelanden, sökningar, bilder, telefon svararen mm. Det är ju jätte bra om han inte är teknisk.

Så har du en sån telefon app så är du guld! Och vad är det värsta som kan hända (förutom att du kommer på honom)? Jo han kanske har bokat en Thailands resa till er så det är det som är så hemligt...?

Men som någon sa tidigare, lita på din magkänsla.

Lycka till!
  • Herrmelin
    Trådstartarennn skrev 2017-10-06 22:41:52 följande:
    Han har absolut inte google doc eller liknande! Han är inte alls duktig på teknik heller, så tänker (hoppas) att han i så fall kommer göra "bort sig" förr eller senare. 

Det kan vara att jag är paranoid o överreagerar MEN jag är inte den typen. Han HAR betett sig annorlunda både till blickar o med sin telefon. Och något bör det ju bero på?! Kanske inte en annan kvinna men NGT. 

Hans familj kommer från ett helt annat landskap neråt i Sverige, så min misstanke är att den här kvinnan i så fall befinner sig där..... inte här där vi bor. 

Förstår inte varför han skulle sudda historiken på safari om det inte handlar om ngn kvinna... Det har tex skett att jag snokat i telefonen o det funnits historik kl fyra säger vi och sen kollar jag två timmar senare o då har han suddat!! Varför liksom? Mitt på dan? Kan väl knappast suttit o surfat på porr mellan disken o toa besöket. 

Men som sagt..har inga bevis..kan vara att jag blivit galen...
    Det är en stor fördel om han är oteknisk. Jag själv som är teknisk och förstående har koll på allt i min dator och telefon surfplatta, bokstavligen minsta mjukvara.

Jag skulle absolut rekommendera en keylogger. Du behöver absolut inte betala något. Finns jättemånga gratisvarianter som är simpla och funkar alldeles utmärkt.

Som gäller otrohet, så kommer förr eller senare ett misstag. Frågan är bara om det misstaget sker om en vecka en månad eller fem år. 
  • Trådstartarennn

Kan du rekommendera ngt enkelt program till en gammal windowsdator?

Måste man avinstallera virusprogram etc innan man installlerar? Som sagt, är själv inte alls teknisk....

Dessutom tror jag inte att han använder datorn till sådan kommunikation i så fall; men vem vet!? Kanske han ändå skulle göra det ngn enstaka gång....

• Anonym (Svin)

Jag sitter i precis samma träsk just nu. Jag kom på min sambo förra helgen. Jag säger såhär... vilken normal männniska raderar sin historik hela tiden? Varför ska man göra det? Raderar man så har man något att dölja.
    Jag har svårt att tro att han pratar med någon via sin mail, så gör man inte nu för tiden. Men han kan däremot ha sex/dejtningsidor kopplade till det kontot. Där han får bekräftelser från sidor eller aviseringar om nya meddelanden från kvinnor. Det var precis så jag förstod att min sambo var otrogen. Han fick mail från dessa sidor till sin mail som han inte hunnit radera innan jag såg dom.
    Alla säger att du ska prata med honom, men min sambo var likadan han erkände ingenting. Jag fick dra fram bevisen framför näsan på honom, då kom ett litet "förlåt för allt". Om jag var du skulle jag ta reda på så mycket som möjligt innan jag konfronterade.

Hade jag bara frågat rakt ut, hade han aldrig erkänt, och jag hade litat på honom, ännu en gång.

Svar på tråden panik- e min man otrogen?