Inlägg från: konichiwa |Visa alla inlägg
  • konichiwa

3,5-åring som ofta sticker- springer- försvinner iväg från oss! Idag plockade en alkis upp honom!

Min son fyller 4 i november. Jag skulle aldrig få för mig att släppa honom med blicken när vi är ute i en park. Det är väl inget konstigt att så små barn vandrar iväg?

• konichiwa
    Amanda84 skrev 2017-10-02 23:28:07 följande:

Ja, precis så är det. Det vanligaste är att han tokspringer iväg. Men som sagt, det här är inget som händer varje dag. Det sker några gånger per månad och man blir lika chockad varje gång eftersom det är så oväntat, då det kan ha gått flera veckor sedan det hände sist och han liksom har visat att han kan gå hur fint som helst och lyssna hur bra som helst.

Det enda ni kan göra är att alltid ha koll på honom. Visa att ni blir rädda när han springer iväg, men bli inte arga när ni hittar honom! Om man blir arg när man hittar ett barn kan det leda till att de inte vågar komma fram. Göm er inte för honom för att skrämma honom! Det lär honom ingenting, det är bara taskigt.

Jag släpper som sagt inte min 3,5-åring med blicken. Han har aldrig sprungit iväg, men han är för liten för att förstå konsekvenser och för liten för impulskontroll.
Svar på tråden 3,5-åring som ofta sticker- springer- försvinner iväg från oss! Idag plockade en alkis upp honom!