Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

    Var hitta BH för små bröst?

    Anonym (Sandra) skrev 2017-10-01 07:55:35 följande:

    Testa sök på change bh guide. Där kan du fylla i dina mått.

    En bh ska sitta tight på yttersta hyskan när man köper den.

    Mäter du 80 runt bör du ha 75 (eller 70) i underband på bh-n.


    Tycker dessa tabeller är svåra, de olika tabellerna går emot varandra. Enligt change ska jag ha 70dd, enligt andra sidor 80a? (Undre mått 79, övre mått 92).
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Sandra) skrev 2017-10-01 13:21:12 följande:

    Det viktigaste är att kolla på en sida där dom har bh-storlekar som går från ett litet underband till ett stort. 

    Tex skulle du kolla på H&M får du andra mått, för de har inte 60 i underband. Så de skulle förmodligen anpassa sin guide efter de storlekar som de själva har.

    80 är för stort. Bh-n ska ge ett stöd, det gör den inte om du har ett större mått än vad du själv mäter runt. 

    Att kupan ändras är naturligt eftersom att den förändras i och med underband, tex

    70D - 75C - 80B - 85A är lika kupstorlek. 

    Den ska sitta spänt på yttersta haken, sen när bh-n har töjt ut sig så flyttar man in ett steg. 

    Har du en Change-butik i närheten? Eller möjlighet att beställa hem? Beställ hem olika modeller i den storleken och kolla vilken modell som passar dig bäst :) 

    Det kommer alltid vara så att vissa modeller inte passar dig bra, men det är lättare om man har en storlek att utgå ifrån i alla fall! Annars får man leta ihjäl sig! 

    Jag använder själv Change's guide, och storleken har alltid stämt väldigt bra för mig!


    Att kupan följer med understorleken har jag koll på- men just nu känns det som att det är det enda jag har koll på;)

    Efter graviditet och amning så är jag i stort behov av nya bh:ar, då de jag har är för stora eller för små och både och.. dessvärre finns det ingen bättre underklädesbutik i närheten som kan mäta och rådge mig, så det blir mycket måttande hemma och beställa på nätet. I skrivande stund sitter jag med en t-shirtbh i storlek 75D och en extra förlängning på den. Kupan aningen stor (dock inte störande), axelbanden glider ner konstant (trots åtdragna), använder jag inte extra förlängning så skär den in i ryggen.

    Detta är en djungel! Att hitta modell som passar bra och som man trivs i är ännu värre!

    Du verkar dock insatt i detta så jag ska ta till mig dina råd och kika vidare på change (trots att plånboken föredrar ställen som hm ;))
Svar på tråden Var hitta BH för små bröst?