• Flisan12

Funderar på ett 3 barn

Hej

Har idag 2 underbara barn på 9år och 12år. De bor hos oss varannan vecka.

Jag är sedan 3 år sambo med en ny man som funkar jättebra ihop med mina killar och vi känns som en familj.

Berättade för min sambo redan på 2 dejten att jag kommer inte vilja ha mer barn utan känner mig färdig på den fronten och han har accepterat detta.

Men nu börjar jag att fundera på om vi ska skaffa en till helt sjukt, jag var så säker på att kag var färdig att fabrik hade lagt ner.,, men hur upplever ni det som har barn varannan vecka det känns orättvist för mina andra barn som bara är här varannan vecka att skaffa ett till? Sedan kommer det ju bli en ordentlig sladdis någon med erfarenhet av detta?

Att det ska vara så svårt att veta vad man vill?! Eller är det bara den biologiska klockan som ringer blir snart 38.. sedan börjar man bli bekväm de stora barnen sköter ju sig själv kommer man orks med småbarns år igen?

• Svar på tråden Funderar på ett 3 barn
  • PhilipIK

Det första jag tänkte på är: 1) Din relation till din sambo funkar så bra att du vill ha ett gemensamt barn med honom, 2) du saknar att ha barn nära dig varje vecka, varje dag. 

Kan det vara så? 

Svar på tråden Funderar på ett 3 barn