• Anonym (Kvinna)

Sex efter 40

Har just fyllt 42 och har fått sån sexlust/längtan men kan inte leva ut den som jag vill. Om några år är situationen annorlunda.

Hur blir sexlivet som kvinna när man blir äldre? Typ efter 45 år... blir man typ torr? kan man njuta fortfarande ? finns det någon som vill ha en? Längtar så efter närhet och sex men är rädd att vissna innan det blir läge :(

• Svar på tråden Sex efter 40
  • Tecum

Äh, sexlivet blir bättre när du inte längre kan bli gravid. Det finns många män som vill ha kvinnor i sin egen ålder så brist på partners blir det inte. Om du blir torr finns en uppsjö av glidmedel så det är inget problem. Och njuta kan du göra tills du trillar av pinn

• Anonym (H)
    Tecum skrev 2017-10-01 20:10:18 följande:
    Äh, sexlivet blir bättre när du inte längre kan bli gravid. Det finns många män som vill ha kvinnor i sin egen ålder så brist på partners blir det inte. Om du blir torr finns en uppsjö av glidmedel så det är inget problem. Och njuta kan du göra tills du trillar av pinn smile1.gif
    Håller med
  • Anonym (43)

Nu är jag bara 43 och har inte kommit i klimakteriet, det kan (och får gärna) dröja länge. Att vara trygg i sin kropp trots lite skavanker är enormt förlösande för sexlivet. Har oftast inga problem med torrhet men det går ju att lösa om det uppstår. Allt hittills tyder på att sexlivet mellan 40-60 kommer vara flera gånger bättre än det mellan 20-40! :)

• Anonym (47 och underbar)

Jag har större sexlust nu än någonsin. Har ingen stadig relation för tillfället men har inga problem att hitta partners. Är på jakt efter en kk eller två tills jag är redo för något seriösare igen. Finns flera tänkbara så vi får se hur det utvecklar sig. Skulle aldrig gå in i en relation där sexet inte funkar. Det vore en dealbreaker för mig. Tänker fortsätta ha mycket och bra sex tills jag tröttnar på det. Inte än på många år, hoppas jag!

PS! Har bäst lycka med de yngre männen. De är mer öppna, nyfikna och inte så krävande när det gäller etiketter och definitioner. Snyggare kroppar och mer uthållighet dessutom. Ett hett tips alltså ;)

• Anonym (Kvinna)

Åh allt låter ju underbart :) ser fram emot att få hänge mig :):). Tack för fina svar.

• Anonym (Kvinna)

Men är det vanligt att yngre män vill ha äldre kvinnor? :)

• snuttplutt
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-10-01 20:38:38 följande:

Men är det vanligt att yngre män vill ha äldre kvinnor? :)

ungefär lika vanligt som att det är Jul varje år Tomte
  • Trevlig man

Man blir bara kåtare

• man 45

Som kvinna går det att lösa om lusten finns.

Jag är man, 45 år. Har bara lite mindre lust och lite sämre potens jämfört med när jag var 20 år. Men livrädd för att tappa vilja och förmåga nu när jag är den bästa älskaren jag någonsin varit.

• Anonym (Kvinna)

Spännande svar :):) hoppas nu tiden går fort tills den dagen jag är fri att upptäcka allt ni berättar om :). Unga män som gillar äldre, äldre män som bra älskare och 40+ kvinnor med stor lust :)

Svar på tråden Sex efter 40