• Anyniel

Min väg till plus!

Hej! Jag har skrivit i trådar här på FL och fått bra hjälp - men ville nu göra en egen tråd med hur det gått. Det hela började med att jag och maken var på semester, när min mens var en dag sen (bim+1) tog vi test som visade ett svagt, svagt streck.. Jag hade även en molande värk/känsla i höger äggstock, var mycket trött. Då vi prickat in senaste ÄL perfekt blev vi såklart glada. Lyckan blev dock kortvarig då följande två dagar.. Så var det helt negativa test.

När vi var inne på bim+5 kom strecket tillbaka men grått, tunt och såg inte ut att bli starkare. Jag misstänkte tidigt missfall - och efter många råd här på FL, var det många som misstänkte samma sak. Jag satt och gjorde mig redo för blödning, mådde uruselt och slutade testa eftersom de negativa testen gjorde en så brutalt ledsen. (Usch varför är man så lättpåverkad av skiten?)

..Men vi hade fel! I Fredags (bim+15) tog jag ett till test, mest eftersom jag inte haft någon blödning, och mådde dåligt. Hade en hel del stickor kvar.. Hade bokat tid för blodprov denna vecka, men ja.. Ville väl testa, fanns ju lite hopp.. Och där kom strecket igen, men med tydligare färg! I helgen, testoman som man är.. Oskyldig Har jag tagit flera tester av olika märken, morgon, dag och kväll (och ibland natt, herregud..) Och strecket visar sig bara starkare. Avslutade med ett CB digitalt som visade "Gravid". Kroppen har även bara på några dagar visat tydligare symptom (känsligare/större bröst, mat smakar konstigt etc..) Lyckan är total!

Nu hoppas jag verkligen detta lilla frö vill stanna hos oss.. Hjärta
    Och jag hoppas att om någon annan sitter i samma sits som jag, kanske får lite stöd av min tråd. Man tror att man ska plussa mycket tidigare, speciellt då jag haft vänner som plussat redan innan beräknad bim! Nu när jag efter många plus (Plånboken har lidit..) hittade jag info om hur vissa kvinnor producerar hormonet i lägre halter/långsammare och att det då kan bli såhär knasigt. Om jag bara hittat den infon tidigare.. Obestämd

CB visade 1-2, fastän jag enligt beräkningar borde ligga på vecka 8. Men tror det är pga låg hormonhalt i kroppen samt att jag inte kunde vänta och tog testet mitt på dagen.. Flört

Teststicka från Testlagret.

Lloyds Apotek - inte ett test jag rekommenderar. Detta är det jag fick starkast på, när de från testlagret, CB, graviditetskollen visade mycket starkare. Lite tips till er som har dom!

Stor kram till er alla! Och en stor megakram till alla er som kämpar. Hjärta

• Svar på tråden Min väg till plus!
  • princess77

Det ser onekligen ut som du är gravid men jag tror inte att du är gravid i vecka 8. Jag skulle tippa på att du blev gravid senare än vad du tror och att du är i vecka 5-6 i så fall.

Kolla med din BM om du kan få komma in på ett tidigt VUL för att se hur långt gången du är.

Lycka till!

• ALM82

Håller med princess77 om att du förmodligen måste ha räknat lite fel. Även om man är låghormonare så borde det visas starkare i vecka 8 :)
    Men grattis till plusset! :)

• Anyniel
    princess77 skrev 2017-10-02 15:49:15 följande:

Det ser onekligen ut som du är gravid men jag tror inte att du är gravid i vecka 8. Jag skulle tippa på att du blev gravid senare än vad du tror och att du är i vecka 5-6 i så fall.

Kolla med din BM om du kan få komma in på ett tidigt VUL för att se hur långt gången du är.

Lycka till!

Räknar från första dagen på senaste mensen samt när jag hade ÄL :) BM jag pratat med räknade också ut 7+2! Ska på undersökning, UL etc den 26e, ska bli sjukt kul!
  • princess77

Jag trodde också att jag var två veckor längre fram än vad jag var. Ibland luras kroppen Idag är jag i vecka 30 och enligt mens och äl fortfarande ca 10 dagar efter vad jag trodde.

• ALM82

Ibland kan man ha haft ägglossning senare än vad man trodde, det är inte alltid precis 2 veckor innan nästa mens. 

Lycka till på ultraljudet!

Svar på tråden Min väg till plus!