Kraftig blödning i vecka 15, någon som varit med om liknande? :(
Jag är gravid i v 15 (14+0). Igår fick jag en kraftig blödning på eftermiddagen, det kom helt från ingenstans. Hade inte haft sex eller ansträngt mig innan. Det rann verkligen klarrött blod längs med hela benen, jag fyllde flera bindor på en timme och fick därför åka in till gynakuten. Var helt säker på att jag skulle förblöda och att bebisen skulle vara död. Hade hursomhelst inte ont och blödde inga klumpar. Väl inne på akuten kollade läkaren mig med ultraljud. Fostret levde och hade gymnastik därinne, det fanns inga blödningar i livmodern och livmodertappen var helt opåverkad. Hon kunde inte alls se vart det blödde ifrån men höll med om att jag blödde väldigt mycket. Hon sa att det kunde vara ett blodkärl som spruckit plötsligt, eller ett missfall, och om det var missfall så skulle kroppen ta hand om det. Fick blödningshämmande tabletter och läkaren sa "detta stoppar blödningen men inte missfallet" (ungefär som att hon var säker på ett missfall) och jag blödde mindre under natten och morgonen.
På morgonen fick jag en ny tid på gyn där de ville kolla mig mer grundligt samt ta cellprov. Läkaren sa att allt var jättefint, hon kunde heller inte se vart blödningen kom ifrån, inget blod i livmodern utan nedanför tappen som var stängd och opåverkad. Bebis sprattlade runt därinne.
Nu blöder jag knappt ingenting - förutom när jag går på toa och ska bajsa och behöver krysta! Då droppar det färskt blod ner i toan (och ja, det kommer ur slidan).
Detta är så otroligt jäkla påfrestande. Känns som att jag bara går och inväntar ett missfall nu :( Har en ny tid för koll om en vecka och ska ta det lugnt tills dess, inte bära, lyfta, träna eller ha sex..
Någon som varit med om något liknande? Hur gick det för er?