• Anderrrrrs

Gallstensoperation

Hej.
    Är på väg att beställa tid till galloperation.
    Har hört en del misslyckade ingrepp och vill ha någon form av statistik.

Har ni komplikationer utöver att ni mår illa av fet mat?
    Skriv det och var ni opererades. Jag antar att det är utanför regelverket att nämna kirurgen.

• Svar på tråden Gallstensoperation
  • Flissan89

Mitt gick bra och var känslig mot fet mat i någon månad bara. Väldigt glad över att jag fick operation!

• Madida

Gjorde min op 2000. I Landskrona. Gick hur bra som helst, inga problem efteråt.

I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • lövet2

Piteå - 95. Fick snabbt kronisk magkatarr. Även ett diafragmabråck, men det började inte ställa till besvär förrän många år efteråt.

• Anderrrrrs
    lövet2 skrev 2017-10-03 11:07:08 följande:

Piteå - 95. Fick snabbt kronisk magkatarr. Även ett diafragmabråck, men det började inte ställa till besvär förrän många år efteråt.

Låter ju skitjobbigt och bekräftar min "undersökning".
    0.5% är statistiken för misslyckade operationer, men jag får inte ihop den siffran ännu. Min erfarenhet av vården är hittills toppen utom möjligen BB på Huddinge som var rena Norénpjäsen. Det är alltså inte av bitterhet jag undersöker oddsen för att förstöra resten av mitt liv, vilket enligt statistiken är runt 40 år till. 

• lövet2
    Anderrrrrs skrev 2017-10-03 17:56:47 följande:
    Låter ju skitjobbigt och bekräftar min "undersökning".
    0.5% är statistiken för misslyckade operationer, men jag får inte ihop den siffran ännu. Min erfarenhet av vården är hittills toppen utom möjligen BB på Huddinge som var rena Norénpjäsen. Det är alltså inte av bitterhet jag undersöker oddsen för att förstöra resten av mitt liv, vilket enligt statistiken är runt 40 år till.  smile1.gif

Alltså, alternativet för min del var att dö, så jag tycker nog att magkatarr var ett lätt val ändå. Hur man mår efter operationen har mycket att göra med var de måste skära och hur mycket de måste ta bort.
  • Coccolina

Jag hade svåra smärtor och leverpåverkan så opererade bort min gallblåsa 2012 och hade inga direkta biverkningar förutom att jag ibland har diarre men den är hanterbar inget som gör att jag behöver rusa på toa... 

Bland det bästa jag har gjort!

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Gallstensoperation