• Zharlie

Kille - svettas mycket mellan benen!

Min pojkvän berättade att han svettas jätte mycket mellan benen/ rumpan och att det har blivit ett problem. Han sa att det påverkar när han jobbar och han försöker göra allt för att lufta men det hjälper inte. (Han använder jobbarbyxor) men det här påverkar även på fritiden när han inte har jobbkläder. Han måste liksom ta sig mellan benen hela tiden och det ser inte så trevligt ut när man är ute på ett offentligt ställe.

Han svettas annars inte mycket alls på andra ställen.

Har ni några idéer eller tips på hur/ vad man kan göra?

Finns det läkemedel som hjälper?

Har nämnt att han kanske ska ha tunnare och luftigare kalsonger/ kläder. Men han säger att det inte har hjälpt.

Han ville prova bebispulver och se om det skulle vara någonting?

Absolut torr känns inte som ett alternativ eftersom vi inte vet om det skulle vara skadligt mellan benen.

Svettas mellan benen underliv våt jobbigt irriterat påverkar jobb hälsa svett
  • Svar på tråden Kille - svettas mycket mellan benen!
  • Anonym (Y)

Ja, varför måste han ta sig där? Hur hjälper det? Kan han inte åtminstone sköta det på toaletten i så fall?

Hur länge har det varit såhär? Är det året om? Bara på jobb eller alltid?

• Zharlie
    glutten skrev 2017-10-03 10:50:25 följande:

Varför måste han ta sig mellan benen för att han svettas där?

Anonym (Y) skrev 2017-10-03 11:34:04 följande:

Ja, varför måste han ta sig där? Hur hjälper det? Kan han inte åtminstone sköta det på toaletten i så fall?

För att ändra position på hur det ska sitta där nere typ, han gör det inte offentligt och inte direkt att han stoppar i hela handen i byxorna utan rättar till så gott det går för att det ska vara bekvämt.

Han sa att han haft det hela året om inte längre. Men speciellt när det är varmt såklart.
  • Studentpappa

Rakar han sig så säg åt honom att sluta. Ett rakat skrev är svettigare än ett hårigt.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • glutten
    Zharlie skrev 2017-10-03 18:29:34 följande:
    Anonym (Y) skrev 2017-10-03 11:34:04 följande:

För att ändra position på hur det ska sitta där nere typ, han gör det inte offentligt och inte direkt att han stoppar i hela handen i byxorna utan rättar till så gott det går för att det ska vara bekvämt.

Han sa att han haft det hela året om inte längre. Men speciellt när det är varmt såklart.
    Låter skitkonstigt. Svett = blött. Fattar inte hur det påverkar hur grejerna ligger i kalsongen? Men men. Kan han inte ha tajta boxershorts? På så sätt glider han runt mindre i brallan även om det blir fuktigt, ifall det nu är det som är problemet. Svetten sugs dessutom upp av kallingarna.
  • Studentpappa
    glutten skrev 2017-10-03 19:14:01 följande:

Låter skitkonstigt. Svett = blött. Fattar inte hur det påverkar hur grejerna ligger i kalsongen? Men men. Kan han inte ha tajta boxershorts? På så sätt glider han runt mindre i brallan även om det blir fuktigt, ifall det nu är det som är problemet. Svetten sugs dessutom upp av kallingarna.

Det kliar och klibbar fast om bollarna är svettiga, väldigt obekvämt. Inte så svårt att förstå att det är bekvämt att klia/flytta det som fastnat?
  • glutten
    Studentpappa skrev 2017-10-03 19:54:20 följande:
    Det kliar och klibbar fast om bollarna är svettiga, väldigt obekvämt. Inte så svårt att förstå att det är bekvämt att klia/flytta det som fastnat?
    Tack för förklaringen. Föreslår återigen tajta boxerkallingar (samt eventuellt ökad toleransnivå för "obekvämt" - ibland får man kanske stå ut med att något inte känns helt hundra, tills man kan rätta till det UTAN att andra ser).
  • Anonym (Y)

Om det bara varit så i ett enda år av hans liv hittills så säger min slutledningsförmåga mig att han ändrat något det senaste året. Så kom på vad det är och ändra tillbaks.

• Anonym (Så kan det gå)

Nu är jag inte man och har svårt att sätta mig in i allt. Men mitt ex fick problem i de nedre regionerna och svett var en av orsakerna. Jag köpte honom två par kalsonger av funktionstyg, tighta alltså men andas om man svettas, och vips var hela garderoben sådan. I alla fall av vad jag såg i tvätten. Och sen skilde jag mig. Dock inte pga underkläderna.

• Studentpappa
    glutten skrev 2017-10-03 22:29:33 följande:

Tack för förklaringen. Föreslår återigen tajta boxerkallingar (samt eventuellt ökad toleransnivå för "obekvämt" - ibland får man kanske stå ut med att något inte känns helt hundra, tills man kan rätta till det UTAN att andra ser).

Steg ett är nog att sluta raka sig om han nu gör det. Det svarade aldrig ts på, sen var han kliar sig är ju en ren uppfostringsfråga och det kan ju knappast vi påverka.
  • Zharlie
    Studentpappa skrev 2017-10-03 18:31:12 följande:

Rakar han sig så säg åt honom att sluta. Ett rakat skrev är svettigare än ett hårigt.

Det ska jag absolut säga till honom så får vi se om det hjälper! Tack för svar!
    Anonym (Så kan det gå) skrev 2017-10-04 01:44:05 följande:

Nu är jag inte man och har svårt att sätta mig in i allt. Men mitt ex fick problem i de nedre regionerna och svett var en av orsakerna. Jag köpte honom två par kalsonger av funktionstyg, tighta alltså men andas om man svettas, och vips var hela garderoben sådan. I alla fall av vad jag såg i tvätten. Och sen skilde jag mig. Dock inte pga underkläderna.

Precis jag kunde inte heller sätta mig in i det eftersom jag inte är man och har samma problem, får också leta fram nya kalsonger och se om det hjälper. Tack för svar!
    glutten skrev 2017-10-03 22:29:33 följande:

Så som Studentpappan förklarade att det klibbar fast därnere när han börjar svettas och det blir obekvämt och kan börja klia. Han rättar/ kliar absolut inte till när det är människor runt om honom. Då besöker han toaletten. Och han har handen utanför byxorna och försöker fixa till. Haha jag vet inte riktigt hur han brukar göra eftersom jag inte sett honom göra det. Men det var det han berättade på ett ungefär ????

Kan köpa hem ett par och se om det funkar. Tack för svar!
Svar på tråden Kille - svettas mycket mellan benen!