• Frassex

BIM november 2017

Hoppar in här. Det här året har varit riktigt överjävligt i olika aspekter. Lyckades bli gravid på andra försöket som blev tidigt missfall i v 7 i mars, blev gravid direkt efter utan mens men fick dåliga besked på RUL och vi var tvugna att avbryta graviditeten i v 20. Har nu haft en mens och vi är redo att försöka igen, hoppas att kroppen är redo och blir som vanligt igen. Våra hjärtan skriker efter barn.

Kör tempmetoden och äl test nu, Äl beräknad fred enligt NC och tidigare cyklar, BIM blir isåfall 2 nov. Är idag på CD 11 och testat med cb dubbel hormonindikator som visar blinkande gubbe igår redan men billiga stickor visar inte ens ett uns till streck, varken igår eller idag. Ni som använder billiga stickor, får man synliga streck flera dagar innan pos eller pos direkt?

• Frassex
    smulis85 skrev 2017-10-16 16:05:10 följande:

Hej hoppar in här i novembertråden då äl verkar bli uppskjutet några dagar precis som förra månaden "börjar bli trött på detta"

2:a försöket efter mf i augusti. Men 21:a försöket om man räknar de innan. :(

Kört cb digital äl test med dubbel hormon men verkar inte vara så jätte bra för min del då jag fick blinkande gubbe 7 dagar innan fast gubbe förra månaden och nu denna månad är inne på dag 5 med blinkande gubbe.

Varför är det inte bra med blinkande gubbar i flera dagar? Jag tänker att man borde va fertil alla de dagar då pga östrogen ökningen? Eller tänker jag fel?
  • Frassex
    smulis85 skrev 2017-10-16 21:41:01 följande:

Mest för att jag blir stressad så är de inte bra för mig. Man är ju tyvärr inte fertil mer än själva ägglossningsdagen men eftersom spermierna kan leva några dagar däremot brukar man oftast säga att de bästa är att sexa 2 dagar innan och fram till ägglossningsdagen. Tror inte så mycket då på 7-8 dagar innan ;)

Men som sagt mest för att de blir stressande för mig att veta ska jag sexa nu eller vänta då är de bättre att bara sexa när man vill och sedan när l testet får fast gubbe som de andra cb digital äl testet utan blinkande gubbe ;)

Förstår vad du menar med stressen, man förväntar sig en fast gubbe efter två dagar. Jag trodde däremot att man är fertil, alltså att spermierna då kan överleva ngr dagar i väntan på ägget även om sannolikheten för befruktning är mindre än om du har sex dagen innan eller samma dag som äl.

Jag spar mina digitala nu då jag inte ens får spök på billiga stickor från graviditetskollen än, så känns som att äl är lååååångt borta om den ens kommer denna månad, bara frustrerande att se den där blinkande gubben.
  • Frassex
    Horisonten skrev 2017-10-18 11:41:50 följande:

Tjejer jag behöver verkligen råd från er!! Hur ni hade gjort tänkt. Jag är 99% säker på att jag har svampinfektion. Myste ändå igår. Men skall behandla idag med Pevaryl depot . Men då är frågan. Kan jag mysa på torsdag eller är de bättre och vänta till lördag? Vi har nämligen sagt att vi skall köra varannan dag. Och jag vill absolut inte missa äl eller orsaka något som minska våra chanser. Så måste behandla. För fick svamp vi äl förra månaden. Fick bhandla och kunde inte mysa. :(

Så frågan är. Räcker de och ta vagitor ikväll och ändå lan mysa torsdag. Eller bör jag vänta ett par dagar? Är så rädd och orolig att svampen skall påverkar vita chanser och möjligheter.

Enligt appen är jag idag på cykeldag 7 och den säger äl om 6 dagar. Jag räknar på om 7 dagar. Brukar ha 28 dagar cykel. För månaden var den 29. Så på lördag är jag på cykeldag 10.

Så skall jag behandla och låta kroppen vila och så till på lördag eller mysa redan på torsdag? Vad är bäst för bäst chanser men ändå inte missa äl. Kan de bli försent på lördag? Hjälp snälla ni!!

Om jag var du skulle jag behandla svampen först och inte ligga under tiden. Hur många dagar tar en behandling? Förstår om du känner sig stressad men tänker att spermierna säkert inte överlever i en svampmiljö när de inte ens överlever i en östrogenfri miljö. Jag har också oftast 28 dagars cykler men inte äl förrän cd 15 så du hinner nog läka!
  • Frassex
    Horisonten skrev 2017-10-18 13:25:27 följande:

Ja så jag tänker egentligen och brukar. Men stressad nu. De står bara att man skall kontaktats läkare om ingen förbättring eller de blir värre på 3 dagar från att behandlingen börjat. Och om de inte försvunnit inom 7 dagar. Mm vet inte hur jag skall göra. Så ledsen och orolig just nu :?( Min man säger att jag skall inte tänka så mycket. Utan kommer gå bra. Men svårt då jag haft turen och lyckan och bli direkt gravid alla andra gånger. 2 barn och 2 missfall. Så känns de kämpigt och speciellt nu också när svampen bråkar. Hade mycket svamp när jag var gravid med dottern men inte vid äl. Nu hade jag förra månaden vid äl och så nu. :( men en del säger ju att man skall behandla i 1-2 veckor. Så kommer missa äl då :?(

Men har du vagitorier hemma? Annars kan du pröva tex kry appen för läkarsamtal via videokonferans för bedömning, det har jag gjort och fått recept på bla sömntabletter (ej narkotika klassade), gå till vårdcentral kan ju ta en evighet innan man får en tid, på kry tar de 250:- och man får träffa läkare inom ett par minuter. För svamp medel finns inte utan recept längre eller? Kan ju vara så att du är känslig för din mans späd så miljön förändras och du får svamp av det och då kanske det är bäst att bara ligga kring just äl. Så var det med ett ex till mig, fick uvi direkt om jag knte gick och kissa direkt efter och det vill man ju inte lm man ska fösöka bli gravid.

Jag hade försökt behandla svampen, ta äl stickor och ligga vid positivt test. Jag förstår din stress, jag känner lika. Är på CD 13 och inte ens ett svagt streck på äl stickor än, har dessutom extrem mkt vattniga bruna flytningar (ursäkta infon). Antar att kroppen har mkt att bearbeta efter det den gått igenom. Sist vart jag också gravid direkt (varit gravid två grr), hade sex bara dagen innan äl båda gångerna, tyvärr ingen levande bebis än dock.
  • Frassex
    Horisonten skrev 2017-10-18 17:13:20 följande:

Ja min man köpte hem Pevaryl så skall ta de ikväll en sån vagitor. Ne diflucan tänker du nog på finns inye utan recept längre. Ne precis kanske kan vara så. Uppenbarligen är jag känslig då jag får svamp så ofta :(

Apoteket sa till min man att de var bäst att jag behandlade färdig först. Men vad menar de med behandla färdigt? Hur många dagar?!

Har inga äl test då jag blir stressad av de och mannen inte heller gillar den stressen/pressen heller. Åh jag förstår. Känns så löjligt och klaga när en del kämpar massor men ändå orolig. För alltid blivit direkt..detta med svampen ställer ju till som fan. Kanske inte är menningen att vi skall ha fler:?(

Klart ni ska ha fler, ge inte upp, ert mirakel kommer! Jag vägrar ge upp även kroppen verkar vilja annat just nu. Vi alla kämpar i olika bemärkelser!

Vet inte hur länge man ska behnadla men det borde väl stå i förpackningen? Jag har haft svamp en gång, om jag minns rätt räckte det med en vaginal tablett och kräm 2 dagar sen var mina symtom borta. Smörj tills det känns bra och rodnaden är borta! Duscha och tvätta med intim tvål som är specifik tvål för underlivet (finns på apoteket, jag använder det varje dag), sov utan trosor och lufta. Finns även intimolja att tvätta med för att få lite mer fukt.
  • Frassex
    Horisonten skrev 2017-10-18 20:11:40 följande:

Jag hoppas de. Men just nu känns allt så dåligt och hopplöst bara. Dålig känsla inför denna månaden. Hade mycket bättre förra månaden. :( tack för förståelsen <3

Nja de står bara att man skall behandla tills symptom är borta och ytligare 3 dagar. Och att man skall kontakta läkare om de inte skett någon förbättring eller blivit värre på 3 dagar eller om de är kvar efter 7. Brukar ju ta en vagitor och ändå använda salvan i 7 dagar. Brukar tycka symptom försvinner 2-3 dagar men använde alltid krämen längre. Men skall rådfråga mvc imorgon.

Vi tänkte att jag tar vagitor idag vilar ifrån sex och så ha sex först på lördag igen på dag 10 och köra varannan dag och så använda kräm utvärtes ett par dagar ändå samtidigt. För är ju inte inne där. Så hinner jag få de optimalt och behandlat inne tänker jag. Eller tänker jag knas?

Låter klokt av vila lite från sex, kräm utvändigt tror jag inte ska påverka men fråga om du ändå tänker ringa mvc... jag hade nog väntat med sex nån dag eller dag till om allt inte känns ok därnere, cd 10 är ju väldigt tidigt om du brukar ha äl på dag 14, sannolikheten att en spermie från dag 10 skulle överleva och befrukta ett ägg är ca 10-15% och det är bara om du har fertilt sekret annars dör spermierna direkt iallafall. Håller tummarna att det snart känns bättre därnere!
  • Frassex
    Horisonten skrev 2017-10-23 13:21:55 följande:

Precis innan som en dag innan eller timmarna innan?

Hade väldig mycket igår. Fick liksom byta teorier ofta då de kändes blött hela tiden. Var som äggvita/slem med långa långa trådar!! Började smått fredag kväll och lördag. Men allra mest igår. Myste i lördags. Skall idag. Men frågan är skall man mysa idag,imorgon lch onsdag eller bara idag och onsdag? Kan se stämma som solen säger att de är äl imorgon då? Eller äl på onsdag som jag tror. Är på dag 12 idag.

Tror alla kanske är lite olika med flytningar kring äl. Mina börjar med äggvita kanske 4 dagar sen vattniga 2 dagar vid äl och när den varit blir de krämiga som lotion så märks ganska tydligt. Man kan även känns på tappen på kvällen, den är hög och mjuk vid äl efter blir den låg och hård. Min tapp ändrar sig direkt så blir jättetydligt när äl varit.
Svar på tråden BIM november 2017