Behöver stöttning
Hej!
Jag är en tjej på 22 år.
Jag och min sambo försöker skaffa barn, båda har kollat så inget är fel, men läkarna säger att både han o ja kan skaffa barn o att allt ser normalt ut. Vi har prickar in ÄL så gott vi kan, vi dricker inte alkohol eller äter speciellt onyttigt, och ingen av oss tar droger.
Både hans och min längtan för barn är otroligt stor!! Han har fast jobb och rätt så bra inkomst. Jag har med fast jobb, lite mindre bra inkomst, men endå helt okej. Vi bor i en tvåa just nu. Och planerar att köpa hus, men just nu går alla tankar och tid till för att försöka göra "oss med barn". Så vi vill vänta med att köpa hus tills vi vet om vi ska ha barn eller inte. Vi tänker att de kan bli lite för "dyrt" och tidskrävande att både köpa allt till bebisen och till att renovera ett hus för.
I vilket fall, vi har provat att tajma in ÄL och allt sånt. Jag har precis börjat äta bisolvon, läste på FL att de kunde hjälpa en på traven. Sen är det en smaksak. Har även en vän som åt tabletter med folsyra o vitaminer som hjälpte till för att bli gravid. Hon väntar sitt första barn nu i februari. Ska få hennes tabletter imorgon och börja äta dem då.
Men jag är så himla nervös över att något ska gå fel. Har inte haft något preventivmedel sen jag var 16.
Har aldrig blivit gravid förut, inte ens med mitt ex som även han o ja planerade in det så rätt som möjligt.
Skulle va tacksam för lite stöttning eller tips eller liknande!