• Ereya

Svettas enormt efter ÄL, aldrig gjort förr! Fler?!

Hej!

Är svettningar/högre kroppstemperatur ett säkert tecken på att man är gravid? Grejen är den att jag tror att vi prickade in ägglossningen denna månad men jag är inte HELT säker då jag levde i bikini i princip hela veckan. Vi båda kände iaf att "det tog", det var en känsla jag inte kan beskriva, och sen gjorde vi om det 10 timmar senare. Jag har aldrig svettats eller varit speciellt varm efter en ägglossning men de senaste två dagarna (ÄL +5/7) har jag svettats enormt så fort jag lämnar ACn och vårt sovrum. INTE pga värmen, den är jag van med då jag bor utomlands!

Även sjukdomskänsla och lite molande värk plus åksjuka har hunnit säga hej under den här veckan. Mensen är 9 dagar bort.

Hur tidigt visste ni? Rada upp alla era symptom här!

Jag har även börjat fundera om jag i så fall kan vara längre gången än vad jag är. Ägglossningen borde ha inträffat någonstans mellan tisdag och fredag men utan sekretet är det svårt att veta. Vi hade sex både helgen innan och sen på fredagen. Åh detta är så intressant och spännande!

• Svar på tråden Svettas enormt efter ÄL, aldrig gjort förr! Fler?!
  • jennie08

Hej hej, jag känner exakt likadant. Hade äl typ 29/9 och jag känner mig typ sjuk. Mår lite illa, sjukdomskänsla, varm (känner mig lite febrig) och svettas. Har också lite molvärk i magen och det sticker till ibland.

Problemet är att jag dagen efter äl fick UVI så jag vet inte om det är sviter efter infektionen men jag fick antibiotika så det borde ju inte varat det.

Det enda som jag tänker är att det är så tidigt. Trodde inte man fick symtom så tidigt. Har ju vara gått typ en vecka sen äl. Jaja vi får se. Tänkte testa till helgen och se om det visar något. Har några tester över sen förra månaden :)

• jennie08
    Ereya skrev 2017-10-05 00:26:34 följande:

Åh, men exakt samma symptom här ju! Så spännande!

Ja

När tänker du testa?
  • Ereya
    jennie08 skrev 2017-10-05 10:35:09 följande:

Ja

När tänker du testa?

Jag ska ha mens runt 11-13, så jag ska försöka hålla mig helgen ut. Gärna fram till BIM om det går haha. Får försöka tänka på annat Hur känner du dig nu?
  • jennie08
    Ereya skrev 2017-10-06 02:20:30 följande:
    Jag ska ha mens runt 11-13, så jag ska försöka hålla mig helgen ut. Gärna fram till BIM om det går haha. Får försöka tänka på annat Hur känner du dig nu?
    Hihi - jag har såå svårt för att hålla mig från att testa. Men jag ska försöka vänta till ihelgen iaf. Har bim den 11:e :)

Jag mår bättre. Hade ont i huvudet igår men det känns bättre idag. 
    Känner lite molvärk i magen och ibland ömmar det till i brösten. Men det är typ allt just nu.

Hur mår du?
  • Ereya
    jennie08 skrev 2017-10-06 12:52:40 följande:

Hihi - jag har såå svårt för att hålla mig från att testa. Men jag ska försöka vänta till ihelgen iaf. Har bim den 11:e :)

Jag mår bättre. Hade ont i huvudet igår men det känns bättre idag. 

Känner lite molvärk i magen och ibland ömmar det till i brösten. Men det är typ allt just nu.

Hur mår du?

Jag hade också ont i huvudet igår! Och är trött, sover middag, tunga bröst, tycker fortfarande det är hemskt varmt (fast min man säger nej det är inte varmt, det är kyligt hahaha), mitt smaksinne är förändrat.. Gillar inte mitt favoritgodis, det smakar kemiskt och Blä?! . Och så arg och ledsen, börjar gråta för ingenting. Basically... Jag vet att jag är gravid! Är det negativt på onsdag så reklamerar jag min hjärna haha.
  • Ereya

Nu hände nåt. Jag började blöda. Inte mycket, bara lite, åtta dagar efter ÄL och sju dagar innan beräknad mens. Får se hur länge det håller i sig. Nidationsblödning eller tidigt missfall, jag vet inte. Men det känns för jävligt...

• jennie08
    Ereya skrev 2017-10-07 14:25:03 följande:

Nu hände nåt. Jag började blöda. Inte mycket, bara lite, åtta dagar efter ÄL och sju dagar innan beräknad mens. Får se hur länge det håller i sig. Nidationsblödning eller tidigt missfall, jag vet inte. Men det känns för jävligt...

Åh då hoppas vi på nidationsblödning!

Själv har alla mina symtom försvunnit så det känns rätt kört den här månaden också :(
Svar på tråden Svettas enormt efter ÄL, aldrig gjort förr! Fler?!