Inlägg från: Sisterofthesun |Visa alla inlägg
  • Sisterofthesun

Följas åt till ett plus!

YaseminL skrev 2018-06-13 21:38:47 följande:

Vet inte om du har ändrat ljuset vilket det ser ut som på bilden :/ Sen ser strecket grått ut vilket det inte ska göra men ser iallafall ett streck. Testa igen imorgon fast med veckoindikator. Rekommenderar aldrig dessa vanliga testen utan endast veckoindikator från cb där man kan testa upp till 5 dagar innan mens med urin som varit i blåsan i minst 4 timmar! Håller tummarna <3 Vilken dag är du på nu? När är din beräknade mens? Kram!

Man borde egentligen bara använda testen med veckoindikator som du säger! Jag köpte på mig en massa billiga tester så jag får nöja mig med dessa ett tag, förhoppningsvis så behöver jag bara använda ett ;)
  • Sisterofthesun
    Onskanomfemman skrev 2018-06-13 23:30:10 följande:

Ja det är ju kul att testa så man köper på sig en massa billiga. ;)

Lär väl testa upp alla när man väl få plus ändå bara för att få se. Minns att jag köpte massa tester med 4e barnet bara för att få se om sträcken kom och tillslut för att se om dom blev starkare man blir nog lite tokig ändå haha.;)

Ja, innan så tyckte jag att det va lite löjligt när folk testade sig hela tiden och för tidigt osv. Nu är jag själv en testmissbrukare utan dess like, verkligen nere i träsket nu ;) en dag tog jag ett test fast att jag hade mens (har ju ändå läst om folk som varit gravida trots mens) haha!
  • Sisterofthesun
    Anonym (Tror ni?) skrev 2018-06-14 15:54:38 följande:

Ältest reagerar även på hgc :)

Tänkte det också men borde inte graviditetstestet också visa positivt då? Känns ju märkligt om äl-testerna är känsligare? Håller tummarna :)
  • Sisterofthesun

Inte haft några ilningar alls idag :( kanske va ägglossningen jag kände då, fast att det skulle vara lite senare än jag beräknat. Jag har ju haft äl-flytningar för flera dagar sen :/ trist..

• Sisterofthesun
    nist skrev 2018-06-14 17:29:47 följande:

Bim -3 och tog ett test, negativt.

Blir så depp. Haft molvärk sen ägglossning typ.

Bara o vänta o se I guess...

Ge inte upp hoppet, kan ju vara för tidigt :)
  • Sisterofthesun

Har sen igår haft mycket vita, krämiga flytningar. Jag vet att man kan ha dessa efter äl men kan inte minnas att jag haft såhär mycket förr. Kommer inte ihåg hur flytningarna va när jag väntade dottern direkt efter äl i alla fall. Minns att flytningarna va väldigt vattniga bara.

• Sisterofthesun
    nist skrev 2018-06-15 16:48:02 följande:

Tack för peppen hoppas på de bästa, BIM antingen imorgon eller söndag så kommer inte mensen så testar jag nog på måndag. Kram :)

Spännande! Håller självklart tummarna för ditt plus. Vet inte om du redan har skrivit det men frågar ändå. Har du några symptom?

Jag har som jag skrev haft stick i livmodern som nu är borta. Ovanligt mycket vita flytningar och nu precis för en liten stund sen så fick jag som mensvärk vid livmodern :) kram!
  • Sisterofthesun
    JoWiAn skrev 2018-06-15 17:01:34 följande:

Dagens.. bim-3. Megasvagt. Behöver starkare för att ropa hej

Svaaaagt men något är där nog allt :)
  • Sisterofthesun
    nist skrev 2018-06-15 18:16:27 följande:

Håller tummarna för dig med, när har du BIM?

Jag har molvärk till o från, halsbränna, trött hela tiden och som du massa vita flytningar. Brukar alltid få ömma bröst innan mens men inte nu. Hoppas hoppas :D

9 långa dagar kvar till bim.. :/

Men dessa vita flytningar står det ju att man normalt brukar ha mellan äl och mens. Brukar inte ha såhär mycket i alla fall. Mina trosor känns blöta hela tiden (ursäkta) idag.

Är det ditt första barn?

Jag har en dotter som precis blivit 5 månader :D
  • Sisterofthesun
    Jagheteralma skrev 2018-06-15 20:47:39 följande:

Plussade imorse!!!! Fattar ingenting, va så säker på att mensen var på g, men icke!

Dock undrar jag om någon här har erfarenhet av cb med veckoindikator?

Jag tog ett sånt imorse med morgonurin och det visade 2-3 v. Jag och min kille köpte ett till för att försäkra oss och tog det några timmar efter, men då visade den 1-2 v?!

Stort grattis!!! Underbart :)
  • Sisterofthesun
    Enmsik skrev 2018-06-17 20:24:40 följande:

Jag har en liten undran.. enligt min app så ska jag ha haft ägglossning i onsdags. Idag fick jag ett stick långt in i slidan, typ livmodertappen. Inte så farligt men ändå så att jag ryckte till och sa "aj" av ren reflex. Sedan var det inget mer. Har det hänt någon annan och den varit gravid??

Stick i livmodern har jag haft båda gångerna :)
  • Sisterofthesun
    Anonym (Tror ni?) skrev 2018-06-29 22:52:02 följande:

Har en son född 2016. MF nu i Maj!

Jag har normalt sett inga problem under menscykeln så det här är nytt. Ilningar i brösten har enbart varit när jag varit gravid.

Vi blev ju oplanerat gravida i år, men det mynnade ut i missfall i maj. När vi upptäckte graviditeten så blev vi bara positivt överraskade. Vi har haft ett tufft år med sjukdomar och dödsfall så graviditeten kändes som ren lycka i allt elände. Sen slutade det i missfall.

Då fick vi ju samtala och planera barn nr två helt plötsligt. Ta det där steget? Innan oplanerat men positiv överraskning. Nu känns det så mkt större för vi gör ett aktivt val? Nu känns det lite skrämmande med alla tankar ifall man räcker till för två barn? Tänk om man får ett till barn med svår kolik? Mkt av dessa tankar har kommit upp sedan sonen haft jätte svårt med sin astma senaste dagarna.

Kanske låter knäppt :/.

Inga konstiga tankar alls! Fullt normalt.

Jag är otroligt glad över att vara gravid igen men vissa dagar tänker jag också på om jag kommer räcka till, kommer jag kunnna ge min första uppmärksamheten jag vill kunna ge? Kommer hon känna sig bortbytt (hemska tanke) kommer jag orka vara mamma till två små i blöjor när nätterna är som värst?

Känns väldigt skrämmande och helt fantastiskt kul på samma gång.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!