• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Esofe
    Esofe skrev 2018-06-11 23:29:16 följande:

Någon som varit med om att djur (specifikt katter) blir mer närgångna vd tidig graviditet? Jag är inte helt 100% på att jag är gravid än men katten har aldrig legat vid mig eller mellan mig och min sambo i sängen förut... Idag gjorde hon, jag fick till och med klappa henne och hon fokuserade väldigt mycket på mig...

Mitt early test såg ut såhär i fredags med okänt BIM:

Idag tog jag ett vanligt gravtest på sticka och ingenting syntes. Har early testet visat fel eller kan jag fortfarande ha en väldigt låg halt av Hcg hormonet?

Symtom för tillfället:

Molvärk

Ryggvärk

Ömma bröstvårtor sedan 10 dagar tillbaka

Vita tjocka flytningar sedan 7 dagar tillbaka

Humörsvängningar som inte är att leka med

• YaseminL
    Cg44 skrev 2018-06-11 22:38:00 följande:
    Ingen som kan göra en tolkning? :)
    Hej! Jag jobbar på apotek och rekommenderar aldrig dessa testen till någon, så dåliga! Deras veckoindikator däremot är såså bra. Med veckoindikatorn kan du testa upptill 5 dagar innan beräknad mens. Så testa med ett sådant istället. Där slipper man försöka tyda ett test med.
  • YaseminL
    Sommaren12 skrev 2018-06-10 21:28:16 följande:

Hörrni. Jag har bestämt mig för att lämna denna tråden nu. Det har ju varit en liten resa för oss som hängt med från början men alla ni ursprungliga är ju gravida nu och jag känner mig rätt ensam på nåt sätt. Glädjs så med er men det känns just nu lite jobbigt att hänga här med diverse graviduppdateringar.

Jag överväger även att avsluta bebisverkstan snart. Jag känner att jag börja nå botten av vad jag orkar med och eftersom sambon inte heller är den mest peppiga på barnfronten så är det ett tungt lass som jag mycket drar runt på själv i tystnad. Jag är rädd för att bli deprimerad. Detta tär något enormt på mig. Jag ska ge det några försök till men blir det inte plus innan årets slut så ser jag mig besegrad och får försöka hitta ro i att njuta av livet så som det är, med en fin man och en underbar dotter.

Ni som försöker få till era plus, lycka till!!

Saima: jag är så glad för att du har ditt frö i magen nu. Lycka till med allt!

Lycka till ni andra också, kram på er!

Jag blev så ledsen av att läsa det här. Har läst varenda ett av dina inlägg och skrev även med dig innan jag blev gravid. 

Jag tycker inte att du ska ge upp. Är med i en annan tråd med tre andra tjejer varav jag och en annan är gravid och dom andra två försöker för fullt och även fått hjälp nu med sprutor för att ens få ägglossning. Du får gärna komma dit istället. Vi pushar varandra och stöttar varandra där. Väldigt fina tjejer! 
    Jag önskar dig all lycka till oavsett vad du väljer. Du får gärna skriva till mig om du vill veta vad tråden heter. Man får lov att vara ledsen men efter regn kommer solsken, kom ihåg det.

Hoppas du får en fin kväll.

Kram 
  • Esofe
    YaseminL skrev 2018-06-12 19:36:11 följande:

Hej! Jag jobbar på apotek och rekommenderar aldrig dessa testen till någon, så dåliga! Deras veckoindikator däremot är såså bra. Med veckoindikatorn kan du testa upptill 5 dagar innan beräknad mens. Så testa med ett sådant istället. Där slipper man försöka tyda ett test med.

Vad säger du om detta från graviditetskollen?
  • Esofe
    YaseminL skrev 2018-06-12 19:36:11 följande:

• nist
    Sisterofthesun skrev 2018-06-13 20:30:09 följande:

Har tydliga ilningar i livmodern som kommer och går. Någon som känner igen det?

Jag har känt så sen 3 dagar efter ÄL , har typ mensvärk liknande smärtor nu o vita flytningar. BIM på lördag. Vill bara att helgen ska komma så man vet. När har du BIM?
  • Sisterofthesun
    nist skrev 2018-06-13 20:46:44 följande:

Jag har känt så sen 3 dagar efter ÄL , har typ mensvärk liknande smärtor nu o vita flytningar. BIM på lördag. Vill bara att helgen ska komma så man vet. När har du BIM?

Spännande! Jag har likadant fast molvärken känns mer diffus än vid mensvärk. Har bim först den 24e :( lång väntan för mig.
  • Onskanomfemman

Hej alla!

Hakar på här jag med.

Vi längtar efter barn nummer 5.

Och har nu försökt flera månader utan resultat.

Men denna månad tror jag/hoppas att allt gått.

Har så ont i ?livmodern? och det brukar jag aldrig ha så här pass långt före bim.

Imorse mådde jag även illa!

Brösten har börjat ömma.

Ja listan kan göras lång.

Har testat med Äl test så vi prickade in det.

Nu till saken!

Äl testen ger fortfarande utslag flera dagar efteråt!?

Tog ett grav test även om det är alldeles för tidigt!

Tycker mig se ett litet svagt streck eller så är det också önske seende. Bifogar bild.

Nu kör vi håller tummarna för er med. :)

Svar på tråden Följas åt till ett plus!