• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Fruadolfsson

Nu idag har jag fått extrema flytningar, lite vita men nästan genomskinliga.... bim på måndag.

Någon som har haft samma liknelse? Alla symptom jag har haft sen äl är kvar.. dvs huvudvärk, trötthet, ont i ryggslutet och lite smått illamående från och till.

• MammaMia1012
    Fruadolfsson skrev 2017-12-08 18:42:06 följande:

Nu idag har jag fått extrema flytningar, lite vita men nästan genomskinliga.... bim på måndag.

Någon som har haft samma liknelse? Alla symptom jag har haft sen äl är kvar.. dvs huvudvärk, trötthet, ont i ryggslutet och lite smått illamående från och till.

Det är ganska vanligt att få mer flytningar när man är gravid! håller tummarna att det är så för dig!
  • Let it Rain
    MammaMia1012 skrev 2017-12-08 18:27:21 följande:

Hjälp mig!?

I tisdags så hade jag ÄL stegring på kvällen poserivt ÄL test ?men helt plötsligt idag så har jag molvärk och ÄL flytningar??? Kan ägget släppa så här långt efter posetivt ÄL test? Fattar inget :O

Jag har haft så två ggr och var gravid båda gångerna. Men det låter ju inte så troligt att ägget skulle ha fäst redan för din del efter ynka 3 dagar. Hm. Dubbla ägglossningar kan man ju också få.
  • Fruadolfsson
    MammaMia1012 skrev 2017-12-08 19:19:50 följande:

Det är ganska vanligt att få mer flytningar när man är gravid! håller tummarna att det är så för dig!

Fick ju dock negativt på båda testen jag har gjort, men kanske har för lite hormoner i kroppen så att det ger utslag :)
  • MammaMia1012
    Let it Rain skrev 2017-12-08 20:14:23 följande:

Jag har haft så två ggr och var gravid båda gångerna. Men det låter ju inte så troligt att ägget skulle ha fäst redan för din del efter ynka 3 dagar. Hm. Dubbla ägglossningar kan man ju också få.

Nej det känns långt borta att det skulle vara att det fäst redan då? Lite förvirrad så det fick bli en snabbis i tvättstugan för att gardera upp även om det inte räknas som en fertil dag enligt appen!?

Men skulle blir såååå glad om det tog sig nu <3
  • Sommaren12
    Fruadolfsson skrev 2017-12-08 20:37:58 följande:

Fick ju dock negativt på båda testen jag har gjort, men kanske har för lite hormoner i kroppen så att det ger utslag :)

Det är ju inte säkert tester visar något redan nu om du har bim på mån. Håller tummarna för dig!
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2017-12-08 18:27:21 följande:

Hjälp mig!?

I tisdags så hade jag ÄL stegring på kvällen poserivt ÄL test ?men helt plötsligt idag så har jag molvärk och ÄL flytningar??? Kan ägget släppa så här långt efter posetivt ÄL test? Fattar inget :O

Är du säker på att det va full stegring på testet i tisdags? Om full stegring var på ons så låter det rimligt att du kan ha äl idag.

Jag har också fått mer flytningar idag å lite mol annars men min äl var garanterat i onsdags natt.
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2017-12-08 20:47:16 följande:

Är du säker på att det va full stegring på testet i tisdags? Om full stegring var på ons så låter det rimligt att du kan ha äl idag.

Jag har också fått mer flytningar idag å lite mol annars men min äl var garanterat i onsdags natt.

Jag är 99 på att det var fullt på tisdag, skickar min bild. Hade ingen förhöjning på onsdagen?

• MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2017-12-08 20:47:16 följande:

Kanske inga konstigheter då om du också har lika
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2017-12-08 21:05:32 följande:

Jag är 99 på att det var fullt på tisdag, skickar min bild. Hade ingen förhöjning på onsdagen?

Hmm ja då tror jag det är lite efterdyningar helt enkelt. Eller förhoppningsvis mol från nåt som växer därinne. ;)
Svar på tråden Följas åt till ett plus!