• Anonym (Orolig)

Otrogen?

Jag har en relation sedan drygt ett år tillbaka och vi bor inte ihop än. I våras hade vi det tufft i vår relation och den höll på att slut innan sommaren. Efter sommaren upplevde jag att han bestämde sig på riktigt för oss och att det skulle vara vi.
    Häromdagen fick jag av en slump syn på en äldre konversation, från februari i år, innan vår kris, med en person som han verkar träffat innan vi träffades. Där bestämdes en träff för ett sexuellt möte. Jag kollade upp vad vi gjorde denna dagen och han åkte hem till sig ungefär när denna konversation startade.
    Jag frågade honom om detta då mina ben vek sig när jag läste detta. Han hävdar bestämt att inget har hänt och att jag inte ska grubbla mer över detta. Han säger att han testade hur långt han skulle kunna dra det utan att tjejen backade då hon fortsatte att ta kontakt med honom ca 9 månader efter att de slutat träffats. Ingen kontakt fanns däremellan. Jag vet att han skulle kunna göra detta eftersom det är hans typ av (dåliga) humor. Han säger att han inte åkte dit trots att sista orden var "kommer nu" i meddelandet.

Han är den jag vill leva med och bilda familj med. Men jag vet inte alls vad jag ska göra nu. Ska jag fråga tjejen om vad som har hänt? Ska jag bara köpa det och ha en oro kvar att det kanske hänt något som han inte berättar om? Och isf riskera att vår relation går i kras?

• Svar på tråden Otrogen?
  • Äntligen18

Jag kanske är lite för ung för att svara eftersom att jag bara är 18 år, men jag tycker att du borde kontakta kvinnan och ta ett snack med henne, bli inte arg på henne, utan på honom.

Allt hon säger till dig kommer vara sant.

Om du inte gillar det du hör så lämna honom, inga flera chanser.

Annars kommer det komma en tid där ni har barn och han kommer träffa andra kvinnor eftersom du är för upptagen med barnen.

Tro mig, det här skett på många.

• Anonym (.)

Fråga kvinnan.

Jag tror han var otrogen.

Men oavsett om han doppat ballen eller ej, så var ni i en relation samtidigt som han stämmer sexträff med en annan tjej. Det skulle jag klassa som ett rejält svek. Sveket är enligt mig värre än om han gick hela vägen och hade sex bakom ryggen.

Har han haft sex (kvinnan är säkert ärlig mot dig) så har han ju dessutom ljugit för dig. Det är ytterligare skäl i sådana fall att tänka över ditt beslut.

Jag skulle nog klara av om min partner hade sex med nån annan än mig, men jag skulle inte klara av om hon var otrogen, går bakom ryggen, eller ljuger för mig.

• Anonym (sorry)
    Äntligen18 skrev 2017-10-04 13:59:25 följande:

Jag kanske är lite för ung för att svara eftersom att jag bara är 18 år, men jag tycker att du borde kontakta kvinnan och ta ett snack med henne, bli inte arg på henne, utan på honom.

Allt hon säger till dig kommer vara sant.

Om du inte gillar det du hör så lämna honom, inga flera chanser.

Annars kommer det komma en tid där ni har barn och han kommer träffa andra kvinnor eftersom du är för upptagen med barnen.

Tro mig, det här skett på många.

Sorry med riktigt så ärliga är inte människor generellt sett. De flesta människor väljer den väg som är enklast för dem själva. 

1 Om tjejen visste att han var upptagen och var med på noterna ändå är hon ett lika egotrippat asshole som TS kille

2 Tjejen har anledning att vara lojal mot TS men hon har anledning att vara lojal mot honom, hon känner inte TS men hon har gnuggat kön med honom, hennes lojalitet ligger förmodligen hos honom inte hos TS

3 Slå ihop 1 och 2 så ser du att oddsen för att TS ska få reda på sanningen via henne är små.

Men visst, det kan vara värt ett försök men man ska nog inte ta för givet att hon kommer säga sanningen eller ens vilja prata med TS. Resten håller jag med dig om, snubben är ett asshole och TS borde gå vidare.
  • Anonym (Häpp)

Hur stark var er relation då det hände? Om jag räknar rätt hade ni varit ihop några månader? 

Jag har själv förlåtit otrogenhet som inträffade innan man var helt etablerade som par. det finns en tidpunkt då båda är helt överens om att man är ett par och att man skall vara trogna. 

• NELJ

"Han säger att han testade hur långt han skulle kunna dra det utan att tjejen backade då hon fortsatte att ta kontakt med honom ca 9 månader efter att de slutat träffats."

Jag skulle ha svårt att lita på en man som spelar sådana här spel. Även om inget hände, vad säger det om honom att han känner behov av att "testa" en tjej på det viset?

• Anonym (Tyvärr)

Har varit i samma sits. Kontaktade omgående tjejen i fråga (var trevlig och inte anklagande, utan skrev bara att jag ville ha en ärligt svar)

Hon svarade att de haft sex fyra gånger, och att han sagt att han var singel..

• Anonym (sorry)
    NELJ skrev 2017-10-04 16:45:29 följande:

"Han säger att han testade hur långt han skulle kunna dra det utan att tjejen backade då hon fortsatte att ta kontakt med honom ca 9 månader efter att de slutat träffats."

Jag skulle ha svårt att lita på en man som spelar sådana här spel. Även om inget hände, vad säger det om honom att han känner behov av att "testa" en tjej på det viset?

Det enda han "testar" är hur naiv TS är
  • cb66

Tänk nu på att du är på Familjeliv vilket innebär:

1. Oavsett vad du skriver så är det killens fel
    2. Killen är ett otroget svin
    3. Du skall lämna honom genast
    4. Alla kvinnor som han varit med är också svin
    5. Kvinnor är inte svin om de varit otrogna om killen de hade sex med var svin.

Så du behöver inte läsa några svar utan du skall bara lämna ditt otrogna svin till man. Vad han tycker eller om det du säger är sant har ingen betydelse

• Anonym (Orolig)

Jag älskar honom för mycket för att bara lämna utan att försöka reda ut. Sedan är jag mer av karaktären att förlåta och vill jobba på relationen.

Men jag vet inte mer än tidigare. Jag skickade iväg ett meddelande till tjejen nyss och inväntar svar. Jag tror inte hon har något att dölja så om hon svarar hoppas jag att hon är ärlig.

Jag skrev bara att jag hade en relation med en kille nu som hon haft relation med tidigare och frågade när de sågs senast.

I februari hade vi varit ett par sen sommaren även om vi officiellt bestämde i november. Däremot hade han svårt att köra fullt ut i relationen fram till i somras då han ändrades totalt i sin hängivenhet. När han insåg att jag va på väg att göra slut om han inte började ge mer tex åtminstone prata om ihopflytt.

• NELJ
    Anonym (Orolig) skrev 2017-10-04 17:05:38 följande:

Jag älskar honom för mycket för att bara lämna utan att försöka reda ut. Sedan är jag mer av karaktären att förlåta och vill jobba på relationen.

Men jag vet inte mer än tidigare. Jag skickade iväg ett meddelande till tjejen nyss och inväntar svar. Jag tror inte hon har något att dölja så om hon svarar hoppas jag att hon är ärlig.

Jag skrev bara att jag hade en relation med en kille nu som hon haft relation med tidigare och frågade när de sågs senast.

I februari hade vi varit ett par sen sommaren även om vi officiellt bestämde i november. Däremot hade han svårt att köra fullt ut i relationen fram till i somras då han ändrades totalt i sin hängivenhet. När han insåg att jag va på väg att göra slut om han inte började ge mer tex åtminstone prata om ihopflytt.

Tänk att du hör det du nu berättat i den här tråden från din bästa vän. Vad skulle du råda henne att göra.
Svar på tråden Otrogen?