• Blomman911

jag vill men inte han

snälla, jag behöver råd. Jag har varit tillsammans med min sambo i 6 år, vi har varit sambo i 2år. Jag blev gravid för något år sedan av misstag och vi bestämde abort så jag inte hade fast jobb, va klar med min utbildning och vi hade ingen gemensam bostad. Vi bestämde att vi skulle vänta till vi va omkring 26-28. jag ärnu strax 26 och han 27. Frågar jag honom om vi ska skaffa barn nu så säger han att han inte är redo, han vill göra en resa till och ha en större lägenhet först. Jag tycker mest att detta bara är undanflykter då vi har bostad idag, jag är klar med min utbildning och har jobb. Jag menar på att de tar ändå tid att bli gravid samt att ungen inte kommer sedan fråns efter 9 månader. Jag har varit redo sedan jag gjorde abort och jag är rädd för att han bara kommer skjuta upp de hela tiden för att sedan bara säga nä helt och hållet till barnfrågan. Vad ska jag göra? känns bara som de blir sura miner när jag tar upp ämnet. jag är så redo men han verkar mest tveksam överhuvudtaget när han säger att han inte är redo. Kommer han någonsin bli de? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden jag vill men inte han
  • VourinVour

Skaffa barn med någon som vill ha barn med dig. Se till att det är ett kriterium som du har på förhållandet och se till att själv uppfylla kriterium som någon kräver av dig. Låter stelt men hålla på att flumma och fiddla hit och dit kan göra att du aldrig får barn och blir bitter eftersom du lägger ansvaret på någon annan. Tag kontroll över situationen, gör slut om denna man inte vill ha barn, och skaffa man som vill ha barn.

• Lena

Sluta se hans åsikt som sämre än din! Det är inte undanflykter utan hans åsikt!

• Blomman911

Jag ser de som undanflykter, att han hela tiden skjuter upp de. Då han vet om att jag har varit redo och velat ha barn nu i några år. Innan vår förra resa sa han "jag vill resa en gång till". Vi har gjort den "resan en gång till". Nu vill han resa "en gång till". Blir som han skjuter på de hela tiden. Jag respekterar hans åsikter och känslor med jag själv vill ha barn och se är en önskan jag har. Jag har uppfyllt hans krav med resor hit och dit. Men han går inte med på att skaffa barn

• MissKelli

Jag kan förstå att du ser det som undanflykter. Är själv rädd att hamna i det läget då vi just nu sagt att vi ska skaffa jobb, resa en gång till och skaffa större boende och sen försöka. Jag hoppas så klart att vi faktiskt gör så också men är orolig att han också hela tiden ska hitta på skäl att det inte passar just då. Det finns ju aldrig en perfekt tid, så om man letar efter det perfekta tillfället kommer man att bli barnlös. 

Kan ni inte bestämma en tid ni ska börja försöka då? Och sen satsa sönder på att hinna allt ni vill innan dess? :)

• Lena

Han kanske trodde han skulle vara redo då. Sätt er ner och prata utan att bli arg vad han sen säger. Sen kan du välja

• Bibbidi

Ett nej går ALLTID före ett ja. 

Om han inte vill så är det det ni får gå på, hans nej väger tyngre än ditt viljande. Att du har jobb, ni har varit tillsammans i x antal år, har jobb och bostad har ingenting med saken att göra. Ett nej till barnskaffande är alltid tyngre än ett ja. Det enda du kan göra är att antingen vänta och hoppas på att han ska ångra sig, eller göra slut och skaffa barn med någon annan eller ensam.

• Biet

Precis som alla andra skriver så är det tveksamt om han någon gång kommer att vara mogen, färdig med det han vill uppnå innan eller vad det nu är.

Tyvärr väntar väl således för många tjejer på att deras killar skall säga att nu kör vi när de i sin tur aldrig vill ha barn. Din situation är i te unik.

Ställ ett ultimatum. Antingen skaffar vi barn innan jag är xx gamla eller midsommar nästa år. Om inte så kommer vi tyvärr att gå skilda vägar då jag längtar efter barn nu och vill inte vänta. Han får välja.

• Julie17

Kan förstå ändå om man inte känner sig redo.. men det är förstås skitjobbigt att bara gå och längta hela tiden. Är själv 27 och har längtat sedan 22-23-årsåldern, först nu som det är dags. Att skaffa större boende tycker jag inte är något bra argument, en liten tar inte så mycket plats i början. Att man däremot inte känner sig redo vid den åldern köper i alla fall jag, det är ju en stor grej.

Svar på tråden jag vill men inte han