jag vill men inte han
snälla, jag behöver råd. Jag har varit tillsammans med min sambo i 6 år, vi har varit sambo i 2år. Jag blev gravid för något år sedan av misstag och vi bestämde abort så jag inte hade fast jobb, va klar med min utbildning och vi hade ingen gemensam bostad. Vi bestämde att vi skulle vänta till vi va omkring 26-28. jag ärnu strax 26 och han 27. Frågar jag honom om vi ska skaffa barn nu så säger han att han inte är redo, han vill göra en resa till och ha en större lägenhet först. Jag tycker mest att detta bara är undanflykter då vi har bostad idag, jag är klar med min utbildning och har jobb. Jag menar på att de tar ändå tid att bli gravid samt att ungen inte kommer sedan fråns efter 9 månader. Jag har varit redo sedan jag gjorde abort och jag är rädd för att han bara kommer skjuta upp de hela tiden för att sedan bara säga nä helt och hållet till barnfrågan. Vad ska jag göra? känns bara som de blir sura miner när jag tar upp ämnet. jag är så redo men han verkar mest tveksam överhuvudtaget när han säger att han inte är redo. Kommer han någonsin bli de? Vad ska jag göra?