• Anonym (Hjälp!!)

    Min fru kanske riskerar att dö!

    Min fru och jag var ute och plockade trattkantareller häromdan. Vi rensade, förvällde och gjorde sen en stuvning på svamparna. Nu efter några dagar börjar min fru må illa rätt kraftigt, och min första tanke är, kan det vara att hon ätit den farliga giftsvampen som vi av misstag har plockat isåfall?? Jag var helt säker på att vi inte hade plockat den giftiga sorten. Är sjukligt orolig nu när hon fått symtom då jag läste att giftsvampen ger svåra njurskador och kan leda till döden!! Kanske fick vi av misstag med den iallafall?! Snälla vad ska jag göra jag hoppas inte det är svampförgiftning! Hur vet man att det är svampförgiftning också?! Har googlat lite men blir inte klokare!!! //panik

  • Svar på tråden Min fru kanske riskerar att dö!
  • Aniiee
    Anonym (Hjälp!!) skrev 2017-10-04 21:46:43 följande:
    Okej. Men jag blev hemskickad och fick komma tillbaka imorgon vilket jag ska göra, och jag hoppas hon mår mycket bättre då.
    Hur många närstående har inte fått höra "du kan åka hem" och sedan låtit bli, tror du?
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Hjälp!!) skrev 2017-10-04 21:46:43 följande:
    Okej. Men jag blev hemskickad och fick komma tillbaka imorgon vilket jag ska göra, och jag hoppas hon mår mycket bättre då.
    Hemskickad som i att du inte fick vara kvar?
    Låter märkligt, jag har både varit med och haft med nära och kära v id diverse akutbesök av olika grad.
  • Anonym (Peter)
    Aniiee skrev 2017-10-04 22:04:02 följande:
    Hur många närstående har inte fått höra "du kan åka hem" och sedan låtit bli, tror du?
    TS måste verkligen kastat sig hem om man ser på tidslinjen i tråden.
  • Anonym (M)
    Aniiee skrev 2017-10-04 21:29:24 följande:

    Alltså, man parkerar sig ju i ett väntrum, sjukhusrestaurangen, eller whatever, om inte annat i ren protest om den man älskar, man, barn, mamma, bror, whatever, blir inlaggd om man inte får stanna i samma rum. Åker hem direkt gör man ju inte, särskilt inte om man blir utskickad ur rummet. Man stannar och väntar för att ha koll och få veta vad som händer.

    Eller är det bara jag?


    Nej, det är verkligen inte bara du. Vet inte hur många timmar jag har tillbringat på sjukhus med olika anhöriga. Klart som f-n att man inte åker hem om det är så här allvarligt. Om den här storyn är sann måste ju frun vara chockad och rädd. 
  • Aniiee
    Anonym (Peter) skrev 2017-10-04 22:09:20 följande:
    TS måste verkligen kastat sig hem om man ser på tidslinjen i tråden.
    Ja, det är verkligen snabba ryck att både hinna till sjukhuset (även med bara 10 minuters restid), vänta 1 timme på akuten, bli undersökt av en läkare, bli inlaggd (även om det inte var TS, utan "bara" frugan), ombedd att gå hem (vilket, jag tvivlar....) hinna orientera sig så man ens hittar ut från sjukhuset igen, komma hem, förmodligen behöva lugna ner sig lite, och sedan skriva ett inlägg på FL om det, alltsammans på ganska exakt 2 timmar.

    Kan ju säga att alla gånger jag har blivit inlaggd akut har bara att hitta rätt avdelning och ett rum tagit en halvtimme.....om det överhuvud taget funnits något rum....

    Men, men, TS tillhör kanske ett mindre sjukhus än Huddinge, och det inte tar en kvart bara att ta sig mellan avdelning och Sjukhusrestaurangen =P
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Anonym (Menvadå.....!)

    Din fru kanske är svampförgiftad och riskerar att dö .....men vi lägger in henne så åk hem du .....!! Hahahaha ......ja tjena

  • Anonym (Hmm...)
    Aniiee skrev 2017-10-04 21:29:24 följande:
    Alltså, man parkerar sig ju i ett väntrum, sjukhusrestaurangen, eller whatever, om inte annat i ren protest om den man älskar, man, barn, mamma, bror, whatever, blir inlaggd om man inte får stanna i samma rum. Åker hem direkt gör man ju inte, särskilt inte om man blir utskickad ur rummet. Man stannar och väntar för att ha koll och få veta vad som händer.

    Eller är det bara jag?
    Nej, det är självklart enligt mig att man gör så.
  • Lord Hans

    Reaktioner av svampar flera dagar efter att ni har intagit dom? Sen åker ni in till akuten och frun blir intagen och får en diagnos på en och en halv timme?

    Jävla troll.

  • EnAnonumius
    Aniiee skrev 2017-10-04 21:29:24 följande:
    Alltså, man parkerar sig ju i ett väntrum, sjukhusrestaurangen, eller whatever, om inte annat i ren protest om den man älskar, man, barn, mamma, bror, whatever, blir inlaggd om man inte får stanna i samma rum. Åker hem direkt gör man ju inte, särskilt inte om man blir utskickad ur rummet. Man stannar och väntar för att ha koll och få veta vad som händer.

    Eller är det bara jag?
    Nepp inte bara du.. Mig får de mer eller mindre bokstavligen bära ut om det är min nära/kära som är inlagd. Jag kan hålla mig snällt i ena hörnet av rummet när läkarna är inne för att kolla eller i korridor, men det är rätt så svårt att köra hem mig fast jag själv hatar sjukhus.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Peter) skrev 2017-10-04 22:09:20 följande:
    TS måste verkligen kastat sig hem om man ser på tidslinjen i tråden.
    TS berättade att han hade 10minuter körväg till sjukhuset och det tog någon timme på sjukan. Enligt vad TS själv skrev i inlägg #19.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Peter)
    EnAnonumius skrev 2017-10-05 10:47:19 följande:

    TS berättade att han hade 10minuter körväg till sjukhuset och det tog någon timme på sjukan. Enligt vad TS själv skrev i inlägg #19.


    Ja, men nu är ju tråden i sandlådan där den hör hemma.
  • Aniiee
    Lord Hans skrev 2017-10-05 09:56:21 följande:

    Reaktioner av svampar flera dagar efter att ni har intagit dom?


    Ja, faktiskt. Det tar så lång tid för njurarna att lägga av av orellaninförgiftning, och det är oftast först då man blir sjuk så man märker det .  Så just den biten skulle jag tro TS på.
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Anonym (Kvinna37)
    Anonym (Hjälp!!) skrev 2017-10-04 17:37:21 följande:

    Min fru och jag var ute och plockade trattkantareller häromdan. Vi rensade, förvällde och gjorde sen en stuvning på svamparna. Nu efter några dagar börjar min fru må illa rätt kraftigt, och min första tanke är, kan det vara att hon ätit den farliga giftsvampen som vi av misstag har plockat isåfall?? Jag var helt säker på att vi inte hade plockat den giftiga sorten. Är sjukligt orolig nu när hon fått symtom då jag läste att giftsvampen ger svåra njurskador och kan leda till döden!! Kanske fick vi av misstag med den iallafall?! Snälla vad ska jag göra jag hoppas inte det är svampförgiftning! Hur vet man att det är svampförgiftning också?! Har googlat lite men blir inte klokare!!! //panik


    Svampförgiftning borde uppstå mycket snabbare, inom ett dygn.
  • Marie-anne

    ts! hur har det gått? flåt men konstigt att ej du blev sjuk? flåt om det låter knas men jag e bara nyfiken kram!

Svar på tråden Min fru kanske riskerar att dö!