• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Nube
    waldesten16 skrev 2018-01-05 08:06:59 följande:

Tack så mycket. Tråkigt med din erfarenhet, förstår att det måste varit hemskt. Om jag får fråga hur var tillvägagångssättet då för att få ut allt ? Min läkare pratade om att jag skulle få tabletter för att få ut allt. Men vet faktiskt inte om jag klarar det psykiskt. Tror hellre att jag vill ha en skrapning så jag slipper se allt.

Jag fick det konstaterat lite innan vi skulle åka utomlands och jag ville inte ta tabletterna då. Började sedan blöda efter att vi kom hem. Efter två dagar fick jag jätteont och fick åka till gynakuten. Då kunde läkaren se att allt hade inte kommit ut.. fick ta tabletterna ändå och sedan blödde jag typ en vecka till. Själva säcken kom ut några dagar efter att jag tog tabletterna. Inte så trevligt men det fick ändå fort och så.. men smärtan var något fruktansvärd men vissa tycker inte att det gör så ont så det verkar vara väldigt olika.

Hoppas det går smidigt för dig oavsett vilken metod du använder! Har du några embryon kvar i frysen?
  • Nube
    Mm79 skrev 2018-01-04 17:05:17 följande:

Tror jag började känna bebbens rörelser kring vecka 17-18, som var då rätt svåra att sätta fingret på ... Men nu i v20 så är det tydligt :)

Okej,.jag tror också att jag känner nåt ibland men svårt att säga. Men förhoppningsvis om några veckor är det tydligt!
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-01-03 20:55:20 följande:

Hade BF 1/6 tills jag var på RUL i fredags och blev flyttad till 7/6 men vi ligger fortfarande nära i datum :)

Ska på nytt UL 8/1 då barnmorskan tyckte att de var så svårt att mäta bejbisen som låg så lång bak och var så liten än eller hur hon sa. Förhoppningsvis vill den lilla visa sig bättre nästa gång vi får se h*n och barnmorskan kan mäta ordentligt.

Det går annars bra för mig, har huvudvärk rätt ofta men misstänker att det till stor del kommer på min ryggskada. Sen kan jag fortfarande inte riktigt med mat börjar må illa och får äckelkänsla av mat som luktar. Oavsett om de luktar gott eller inte. Men min sambo är underbar och står för de mesta för matlagningen. Ibland försöker jag men de slutar oftast med att jag inte kan äta något. Gått ner nästan 4 kg sen inskrivningen på mvc :(

Hur har du de annars?

Hoppas du får bra besked på måndag då! Jag väntar också nervöst min rul nästa vecka, vill bara att allt ska vara bra!

Jag mår bra för det mesta. Har också haft lite huvudvärk då o då men det kan bero på att jag minskat kaffet och ibland dricker ingen kaffe alls. Men jag har inte mått så illa alls, är mest bara extra trött och hungrig. Så jag har inte gått ner i vikt haha.

Hör av dig på måndag då, håller tummarna :)
  • Emsoff
    waldesten16 skrev 2018-01-05 08:06:59 följande:
    Tack så mycket. Tråkigt med din erfarenhet, förstår att det måste varit hemskt. Om jag får fråga hur var tillvägagångssättet då för att få ut allt ? Min läkare pratade om att jag skulle få tabletter för att få ut allt. Men vet faktiskt inte om jag klarar det psykiskt. Tror hellre att jag vill ha en skrapning så jag slipper se allt.
    Jag har gjort tre skrapningar efter missfall utav den anledningen du beskriver. Men jag kommer aldrig frivilligt att göra en igen. Efter den sista så hade jag väldigt ont. Och det tog lång tid för mig att läka. Om det funkar med cytotec så är den lindrigare för kroppen. Även om det är jobbigare psykiskt. Ont gör båda tyvärr, men på olika sätt.
  • Milli07
    waldesten16 skrev 2018-01-04 18:11:36 följande:

Sagan för mig tog slut idag. Hade tid för vul och jag och min sambo var spända över att se vad som gömmer sig i magen. Är i v 9 8+3 idag och var på vul i 6+0 då ett litet hjärta slog. Stirrade på skärmen och kräktes nästan när jag ser att säcken är tom. Läkaren letade och letade och tillslut sa att tyvärr så finns det inget foster här.

Både han och jag tyckte det var konstigt då jag haft så starka känningar. Missed abortation blev hans förklaring. Kroppen tror att jag fortfarande är gravid och stöter inte ut det som finns kvar. Ska tillbaka för nytt vul om en vecka. Är helt förstörd och vet inte hur jag ska ta mig vidare. Så antagligen blir det att framkalla abort efter nästa vul. Smärtan i själen är olidlig

Beklagar innerligt <3 Vet väldigt väl hur den bottenlösa sorgen känns. Ni klarar detta tillsammans <3
  • Znickers
    waldesten16 skrev 2018-01-05 07:57:54 följande:

Tack alla för de fina orden. Nu gäller det för mig att bryta igenom detta och ta mig vidare.

Usch. Det högg till i mitt hjärta när jag läste det du skrev. Finns inga ord som beskriver sorgen. Jag är så ledsen för er skull. Vi finns här om du behöver ventilera av känslorna och tankarna!

Styrkekramar till dig
  • hanna8911

Hej alla!

Behöver ventilera mig lite...är bara i v 5+5 idag så tidigt men känner inget. Tyckte i veckan efter jag plussat att jag mådde lite illa och var mer hungrig. Men nu de senaste dagarna känner jag inget. Knappt någon Molvärk längre heller. Testade igen imorse och teststrecket är starkare än kontrollstrecket så fortfarande positivt. Någon annan som inte haft symtom i denna vecka?

• Hoppfullhet
    hanna8911 skrev 2018-01-07 11:15:51 följande:

Hej alla!

Behöver ventilera mig lite...är bara i v 5+5 idag så tidigt men känner inget. Tyckte i veckan efter jag plussat att jag mådde lite illa och var mer hungrig. Men nu de senaste dagarna känner jag inget. Knappt någon Molvärk längre heller. Testade igen imorse och teststrecket är starkare än kontrollstrecket så fortfarande positivt. Någon annan som inte haft symtom i denna vecka?

Känner igen dina hjärnspöken. Vill ge lite pepp. Jag har inte haft nämnvärt mkt symtom öht. Mest trötthet o lite illamående o lite molvärk. Symtomen försvann i omgångar med dagar/veckor emellan. Va jättenojjig. Gjorde 3 ultraljud innan v 14. Allt har sett bra ut. Alla symtom, förutom lite växande mage, försvann helt fr v 13. Är nu i v 23 o känner bebis flera ggr om dagen.
  • hanna8911
    Hoppfullhet skrev 2018-01-07 12:46:27 följande:

Känner igen dina hjärnspöken. Vill ge lite pepp. Jag har inte haft nämnvärt mkt symtom öht. Mest trötthet o lite illamående o lite molvärk. Symtomen försvann i omgångar med dagar/veckor emellan. Va jättenojjig. Gjorde 3 ultraljud innan v 14. Allt har sett bra ut. Alla symtom, förutom lite växande mage, försvann helt fr v 13. Är nu i v 23 o känner bebis flera ggr om dagen.

Tack för din pepp! Behövde verkligen den! Man blir ju helt knäpp av detta! Hade velat gjort ett vul nu i v.7 bara för att veta att det är något där inne som växer!
  • pigan86
    hanna8911 skrev 2018-01-07 11:15:51 följande:

Hej alla!

Känner igen dig, jag hade inga symtom förrän jag var i vecka 11 om jag inte minns fel. Då ploppade flera symtom upp som ett brev på posten. Dem säger att många symtom försvinner efter vecka 12 men för mig blev de snarare tvärtom. Från att inte känna något till att känna massor. Vissa har turen att slippa symtom, så glädjs åt att du mår bra <3
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017