• Anonym (Hjälp)

De bad om en bild på legitimationen?

Jag mejlade ask.fm och bad dem ta bort mitt konto som jag hade som 15 åring. Kan inte logga in själv då jag inte minns min email. Har svarar på över 900 frågor och jag vill inte ha kvar dem.

De bad mig ta kort på mitt pass/körkort/leg så de kunde garantera att det var jag.

Grejen är att jag ju inte använt något sånt när jag skapade asken, inte ens mitt fullständiga namn.

Vad tror ni? Är det jättedumt att ta bild på sitt leg och skicka? De kan väl inte göra något med det?

• Svar på tråden De bad om en bild på legitimationen?
  • Anonym (nej)

skicka absolut inte en bild på en id handling någonstans. Det är så man blir identitets kapad.

• Anonym (Hjälp)
    Alvina skrev 2017-10-04 20:02:25 följande:

Ask.fm? Vad är det?

En sida främst riktade till ungdomar (Magnus Betnér är typ den enda vuxna jag sett på sidan) där anonyma kan ställa frågor, så svarar man på dem helt enkelt.

Har skett mycket mobbning där anonymt så tror sidan blivit ganska känd pga det.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (nej) skrev 2017-10-04 20:00:32 följande:

skicka absolut inte en bild på en id handling någonstans. Det är så man blir identitets kapad.

Men åh

Vilka tikar de är helt ärligt.
    Först bad de mig svara på frågor så att jag skulle visa att jag inte är en robot, och när jag gör det så ber de om ID-handlingar. Suck.
  • Anonym (Men åh)
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-10-04 20:06:03 följande:
    Men åh

Först bad de mig svara på frågor så att jag skulle visa att jag inte är en robot, och när jag gör det så ber de om ID-handlingar. Suck.
    Men åh

Man skickar inte en bild på sin legitimation till någon. Jag kan inte ens tänka mig att banker vill att man skickar en bild på sin legitimation till dem!

Om du nu vägrar acceptera folks åsikter, varför startar du ens en tråd??
    Men åh men åh men åååååååååååååååh liksom ba vadå hallå hallå döh. 
  • Anonym (nej)
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-10-04 20:06:03 följande:
    Men åh

Vad du än gör, skicka inte en bild på legitimationen! 
    Tikar kommentaren var stört-rolig Skrattande
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Men åh) skrev 2017-10-04 20:15:33 följande:
    Men åh

Man skickar inte en bild på sin legitimation till någon. Jag kan inte ens tänka mig att banker vill att man skickar en bild på sin legitimation till dem!

Om du nu vägrar acceptera folks åsikter, varför startar du ens en tråd??
    Men åh men åh men åååååååååååååååh liksom ba vadå hallå hallå döh. 
    What?

Det handlar inte om jag accepterar deras åsikter eller inte, jag vill få bort mitt konto utan att behöva skicka ID-handlingar.

Om du menar personen jag citerade så skrev jag "åh" åt att det innebär att de kanske försöker ID-kapa, inte åt själva personen.
    Chilla, är tillräckligt sur nu, behöver inte bli ännu surare pga någon som missuppfattar inlägg.
  • Anonym (Men åh)
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-10-04 20:19:47 följande:
    What?

Det handlar inte om jag accepterar deras åsikter eller inte, jag vill få bort mitt konto utan att behöva skicka ID-handlingar.

Om du menar personen jag citerade så skrev jag "åh" åt att det innebär att de kanske försöker ID-kapa, inte åt själva personen.
    Chilla, är tillräckligt sur nu, behöver inte bli ännu surare pga någon som missuppfattar inlägg.
    Men åh men tål inte ordet "chilla" Tyst *ryser inombords*

Om de inte tänker ta bort kontot utan att skicka id-handlingarna så hade jag skitit i det hela och bara låtit det vara. Kontot lär väl tas bort när det varit inaktivt en viss period antar jag? Annars hade jag bara låtit det vara, tids nog hade jag nog till och med glömt bort att jag ens hade ett konto där.
  • Anonym (M)

Många plattformar för sociala medier använder inskicning av ID för att kunna ta kontroll över ett konto man inte kommer åt. T.ex. så fick jag göra det när någon hackade mitt Facebookkonto och bytte lösenord. Fick ta bild på mitt körkort ihop med en lapp med dagens datum. Så det i sig är inget konstigt så länge sajten är välkänd.

Däremot så ser jag inte hur det ska hjälpa i ditt fall om ditt namn inte är kopplat till kontot. Men om du inte fyllt i någon personlig information som gör att man identifiera dig med kontot så spelar det ju inte heller någon roll om den ligger kvar?

• Anonym (WO)
    Anonym (M) skrev 2017-10-04 22:10:34 följande:

Många plattformar för sociala medier använder inskicning av ID för att kunna ta kontroll över ett konto man inte kommer åt. T.ex. så fick jag göra det när någon hackade mitt Facebookkonto och bytte lösenord. Fick ta bild på mitt körkort ihop med en lapp med dagens datum. Så det i sig är inget konstigt så länge sajten är välkänd.

Däremot så ser jag inte hur det ska hjälpa i ditt fall om ditt namn inte är kopplat till kontot. Men om du inte fyllt i någon personlig information som gör att man identifiera dig med kontot så spelar det ju inte heller någon roll om den ligger kvar?

Håller med
Svar på tråden De bad om en bild på legitimationen?