• modsey

Sjukt trötta och hungriga barn efter skolan

De äter stadiga frukostar. Typ ägg pannkaka etc. Ok lunch och mellis på fritids. Så kommer de hem ca 16 och är krasch hungriga. Middag brukar serveras ca 17.30 och just nu är de inne i någon period och står sig inte. I väntan på middag får de numera ta en matlåda vi föebereder åt dem med ex ett kokt ägg, några prinskorvar, makrill och smörgås o lite frukt.

Sen till middag äter de hästlass. ( de är 9 år)

Tips på vad vi kan stoppa i lådan som de kan äta utan att använda spis eller Micro tas tacksamt emot.

• Svar på tråden Sjukt trötta och hungriga barn efter skolan
  • modsey
    Tow2Mater skrev 2017-10-04 20:51:02 följande:

En halv avacado.

Grönsakstänger med jordnötssmör.

Avacado gillar de men den hinner bli brun . De går hem själva så matlådan görs på morgonen skulle jag skrivit.
  • Carambolan

Mina ungar brukar ta en knäckemacka eller två om de är superhungriga före middagen. Vet inte om det är så gott att ha i en matlåda men det är ju enkelt för dem att själva ha på smör eller mjukost eller nåt

• modsey
    Tow2Mater skrev 2017-10-04 21:00:31 följande:

En babybelle ost.

Carambolan skrev 2017-10-04 21:00:29 följande:

Mina ungar brukar ta en knäckemacka eller två om de är superhungriga före middagen. Vet inte om det är så gott att ha i en matlåda men det är ju enkelt för dem att själva ha på smör eller mjukost eller nåt

Alltså mina är vrålhungriga och skulle väl egentligen behöva riktig mat kl 16. I dag åt de som andra mellis då ett kokt ägg, fem prinskorvar, en liten skål kvarg med en skivad banan i.

Några timmar senare ät de två portioner lasagne och en kanelbulle.
  • Carambolan

Overnight oats då kanske? Det kan göras i tusen olika varianter och borde bli alldeles perfekt om ni blandar ihop på morgonen och ställer in i kylen. Jag brukar ha jordnötssmör och en halv banan i min till frukost, det blir väldigt matigt.

• modsey
    Alexi skrev 2017-10-04 21:27:52 följande:

Kan de inte äta en skål yoghurt med banan i?

Det räcker tyvärr inte

I kväll har jag gjort havregrynspannkakor och keso med bär till. De har dessutom träning efter det och behöver fylla på innan . Då är vi hemma kl 19 och äter middag. I morgon ex hemgjort mos o panerad torsk. O de slickar faten. Duschar och somnar 20.00.
  • modsey
    Carambolan skrev 2017-10-04 21:20:09 följande:

Overnight oats då kanske? Det kan göras i tusen olika varianter och borde bli alldeles perfekt om ni blandar ihop på morgonen och ställer in i kylen. Jag brukar ha jordnötssmör och en halv banan i min till frukost, det blir väldigt matigt.

Hm vad är det?
  • Carambolan
    modsey skrev 2017-10-04 21:39:07 följande:

Hm vad är det?

Kall havregrynsgröt typ. Mät upp lika delar havregryn och vätska i en skål, till exempel mjölk, kokosdryck, oboy eller vad de nu gillar bäst. Sen i med roliga tillbehör. Jag brukar mosa ihop banan och jordnötssmör och röra ner i gröten. Eller ha i lite blandade frysta bär. Eller lite päronmos och kardemumma. Mycket utrymme för fantasi Sen in i kylen några timmar så sväller grynen till gröt med alla tillbehör redan klara, bara att sleva i sig.
Svar på tråden Sjukt trötta och hungriga barn efter skolan