Boosta efter MA & inför nästa IVF
Hej! Är ny här på Familjeliv och har inte hittat en tråd som behandlar det jag söker (tipsa gärna om det redan finns ????)
Jag har fått ett MA (missed abortion - fördröjt missfall) som nu verkar ha kommit ut efter att jag tagit cytotec i förrgår.
Lyckan var total när jag fick mitt livs första plus för snart 6 veckor sedan, sedan visade det sig att embryot slutat växa runt vecka 7-8 och nu i vecka 11 fick jag cytotec för att stöta ut det lilla ickelivet ????
Det var min och min sambos första IVF. Vi fick 3 befruktade ägg, inget till frysen.
Så nu, när jag läkt och vi hittat styrkan igen, ska vi försöka med IVF2.
Är det någon som har tips på hur jag stärker min 39-åriga kropp för att ge nästa försök bästa möjliga förutsättningar? Tex en bra detox? Jag gör regelbundet lugn yoga och meditation, kanske har någon tips på bra övningar eller meditationer?
Kan tilläggas att jag är på väg tillbaka till arbetet efter att ha varit sjukskriven för utmattningssyndrom i ett år. Nu är jag uppe på 75% i arbetstid och det funkar ok. Har fint stöd från kollegor och chef. När jag fick reda på att jag var gravid trappade jag ut den ångestdämpande medicin jag tagit i ett halvår och som hjälpt mig tillbaka till arbetet.
Åter till min fråga ???? Jag skulle bli väldigt tacksam för allehanda tips som kan hjälpa till att stärka mig, kropp och knopp, inför IVF försök nummer 2.