Dragit ut visdomstand, ont
Hej är detta normalt snälla hjälp! Ska uppsöka tandläkare imorgon på semestern..
Men drog ut en visdomstand i underkäken för exakt en veckan sedan. Måste ta maxdos Ipren kombinerat med alvedon och det hjälper.. men klarar inte gå utan. Smärtan har inte blivit nått bättre alls,,
Ingen feber, ingen svullnad.. men tandläkaren hade skrivit ut penicillin och tyckte jag kunde börja äta det för det lät lite som det kanske var en inflammation.
Nu har jag knaprat penicillin i 4 dagar men ingen som helst bättring, så känns spm jag lika gärna kan sluta med dem..
Är det normalt att ha ont så länge??
Och det jag är mest rädd för nu,,
Andra tanden från visdomstanden har jag haft ett stort hål i, vartefter jag lagade den för flera år sedan. (Har förresten aldrig känt tandvärk utan ilningar när jag haft stora hål)
Jag har sedan lagningen för flera år sedan inte känt av lagningen eller tanden något speciellt,
Tandläkaren sa att Om jag får besvär i framtiden måste den isåfall rotfyllas..
Men nu samtidigt som denna värk i käken känns det som tanden liksom ömmar och ilar konstant. Det är inte tanden precis brevid visdomstanden utan andra som sagt. Gör ont när jag tar tandtråden emellan tillochmed, hela tanden ömmar.
Så..jag undrar.. kan utdragningen av visdomstanden gjort så det stora hålet/lagningen på något sätt börjat kännas, att det är tandvärk jag känner i hela käken mot örat.
Eller kan nerverna börja spöka och det kan kännas som om en specifik tand ilar och ömmar och det kommer gå över???
Åh vill inte rptfylla igen, speciellt inte på semestern