• Ronga

Halloweenfest - behöver tips

Om några veckor ska jag på halloween fest och jag har aldrig klätt ut mig tidigare. Tänkte kolla om ni har något tips på något simpelt man kan klä ut sig till, som samtidigt är rätt schyst? Vill helst inte genom gå en hel "make over" från topp till tå, utan vill fortfarande kunna klä mig ganska schyst, t.ex ett par chinos med något schyst tröja eller något liknande. 

Så ja...fire away!

Snälla killar sluta skriv flirtiga meddelanden till mig, jag är kille!
  • Svar på tråden Halloweenfest - behöver tips
  • Anonym (Pumpa)

Jag tycker du ska klä ut dig till en enorm pumpa. Så stor att du inte ens kommer in på festen.

• Anonym (J)

Häxa, vampyr, varulv, liemannen, zombie, diadem med pil genom huvudet

• Tow2Mater

Kattöron i håret med målad svart nos och morrhår och naglar (allt i typ svart) är ju enkelt om kanske inte så fantasifullt.

• Stårschan

En svart mantel funkar väl bra som utklädning, om du bara kör med svarta chinor och svart tröja under. Sen kan du dra på lite teatersmink när du kommer fram till festen, om anledningen till att du inte vill klä ut dig ordentligt är för att du inte vill ge dig ut i kollektivtrafiken som Dracula elelr något.

• Ronga

Nej handlar inte om att jag inte vill åka kollektivtrafik i utklädnad, festen ligger ca 100 meter ifrån min lägenhet haha!
    Orkar bara inte med en total make over, vill köra på något mer simpelt men inte för tråkigt.

Snälla killar sluta skriv flirtiga meddelanden till mig, jag är kille!
  • IsadoraW1

Beror på hur inbjudan är utformad tycker jag. Du tycks ha mycket fokus på att du vill se "schysst" ut,- tycker du även bör fråga dig hur schysst det är mot värd/värdinna att komma i vanliga byxor och tröja om tanken är att man ska klä ut sig..

Därmed inte sagt att du behöver gå all-in och lägga en förmögenhet på din utstyrsel ; tighta svarta byxor, svart t-shirt och någon billig svart satin morgonrock som cape + djävulshorn et voila, du är djävulen.

• IsadoraW1
    IsadoraW1 skrev 2017-10-06 23:44:50 följande:

Beror på hur inbjudan är utformad tycker jag. Du tycks ha mycket fokus på att du vill se "schysst" ut,- tycker du även bör fråga dig hur schysst det är mot värd/värdinna att komma i vanliga byxor och tröja om tanken är att man ska klä ut sig..

Därmed inte sagt att du behöver gå all-in och lägga en förmögenhet på din utstyrsel ; tighta svarta byxor, svart t-shirt och någon billig svart satin morgonrock som cape + djävulshorn et voila, du är djävulen.

Såg precis att Stårschan redan föreslagit den dräkten, sorry!
Svar på tråden Halloweenfest - behöver tips