• öland88

Personalfest, en bra ursäkt till att inte dricka!! HJÄLP!!

Personalfest ikväll.. Jag sa till mina kollegor att jag kunde köra men dom tyckte på att jag också skulle få ta ett glas så dom har bett sina gubbar att lämna o hämta oss.. 

Vad ska jag säga till att jag kör? Till att jag inte dricker. Snälla ge mig tips!!

(Kan tillägga att jag har fått svagt + på 5 grav.test, men inget starkt +). 

• Svar på tråden Personalfest, en bra ursäkt till att inte dricka!! HJÄLP!!
  • Men ta bilen

Säg, jag var tvungen att fixa en sak innan festen.

Tvungen att ta bilen hit - och kan inte hemta deen imorgon

• w123

Ta bilen ändå. Du ska ju upp tidigt imorgon så du vill kunna åka hem tidigare om det börjar bli sent.

• öland88
    Men ta bilen skrev 2017-10-06 12:01:49 följande:

Säg, jag var tvungen att fixa en sak innan festen.

Tvungen att ta bilen hit - och kan inte hemta deen imorgon

Svårt när jag hämtar barnen precis innan dom hämtar mig. (vi jobbar på fritids när mina barn går). 

w123 skrev 2017-10-06 12:02:11 följande:

Ta bilen ändå. Du ska ju upp tidigt imorgon så du vill kunna åka hem tidigare om det börjar bli sent.

Jo försökte me de också. Tom min gubbe (jobbar också på skolan) försökte få dom till att deras gubbar kunde ju vara hemma och ta ett glas så kunde jag köra som jag ändå inte kunde dricka =) men de gick inte. 

tror dom fattar även fast att vi sagt att vi inte ska ha flera barn.. Men nu är vi alla i familjen sugna.

• Anonym (Medicin)

Sag att du tar antibiotika eller kanske smartstillande (ont i ryggen?) och att man inte far dricka alkohol pga farliga biverkningar.

• öland88
    Anonym (Medicin) skrev 2017-10-06 12:11:18 följande:

Sag att du tar antibiotika eller kanske smartstillande (ont i ryggen?) och att man inte far dricka alkohol pga farliga biverkningar.

dom vet att jag har morfin tabletter pga min sjukdom o jag försökte med dom först men dom vet att jag inte får köra bil på dom heller då jag blir groggi. 

kan ju inte säga att jag äter antibiotika nu lixom.. 

• Anonym (Medicin)

Eller sa har du slagit vad med en kompis att du har karaktar nog att motsta en hel utekvall och du vill ju vinna det vadet. (tank ur hur mycket ni slog vad om)

• Anonym (Medicin)

Eller sa utreds du for diabetes och maste darfor undvika alkohol under en tid tills alla prover ar fardiga?

• nevermind
    Anonym (Medicin) skrev 2017-10-06 12:11:18 följande:

Ingen går på det där längre. Säg att du tar antidepressiva.

Beroende på vad ni får att dricka så hade jag faktiskt fejk-druckit. Jag var på en hemmafest en gång och drack inte, ville inte att folk skulle fråga heller. Man gick själv och blandade sina drinkar och jag hade lätt kunnat hälla bara läsk i glaset utan att någon märkte det.
    Gå själv till baren och beställ en alkoholfri drink.
  • nevermind

Lättast vore ju om du stannar hemma. Har läst dina inlägg nu och jag hade blivit jävligt sur om någon tjatade om alkohol sådär. Och då brukar jag dricka en hel del... Men tjata tycker jag är oförskämt!

• limoncellos

Eller så säger du att ikväll har jag ingen lust att dricka punkt slut.

Så enkelt är det egentligen :)

Annars drick läsk eller nåt och låtsas att det är en grogg.

Svar på tråden Personalfest, en bra ursäkt till att inte dricka!! HJÄLP!!