Min man snackar skit
Vi lever i ett förhållande sedan 8 år tillbaka.
Han har i många år svikit mig och gått bakom min rygg. jag har förlåtit detta. Men jag har svårt att lita på honom. Men det är en kamp som jag valt att göra.
Till problemet.
Jag börjar bli trött på att han ska snacka så mycket skit om mig som inte stämmer, han pratar främst om mig till sina tjejkompisar. Tex, häromdagen berättade jag en känsligt historia om min uppväxt, som jag inte vll dela här, men som för mig var tungt att berätta. Han lyssnar lite på det han vill höra och tar inte åt sig den riktiga sanningen. Istället går han till en gemensam tjejkompis till oss och berättar hur svartsjuk jag är - förmodligen tycker han synd om sig själv och söker uppmärksamhet.
Till saken hör - Att han fick den ovan nämnda historien som jag öppnade upp om att jag bara är svartsjuk och att jag hindrar han för att ha tjejkompisar. Men historien handlade inte om svartsjuka, utan något personligt som jag inte berättat för någon. Jag blev väldigt ledsen när jag fick höra hur han gått o talat osanning om mig till vår gemensamma vän.
Jag vågar inte skaffa nya vänner då han är väldigt snabb på att "ta mina vänner" och ska börja bli vän med dem också. Påpekar jag detta så är jag antingen svartsjuk eller så är jag elak för att hindra honom att skaffa tjejkompisar, som för övrigt är mina. Jag uppskattar inte detta då jag tycker att mina vänner är mina, dina vänner är dina. Eller har jag fel? Han har för övrigt många andra vänner.
Vad tycker ni? Är det han som är respektlös eller är det jag som enligt honom överdriver.