• Brunettjejen

Min man snackar skit

Vi lever i ett förhållande sedan 8 år tillbaka. 
    Han har i många år svikit mig och gått bakom min rygg. jag har förlåtit detta. Men jag har svårt att lita på honom. Men det är en kamp som jag valt att göra.

Till problemet.
    Jag börjar bli trött på att han ska snacka så mycket skit om mig som inte stämmer, han pratar främst om mig till sina tjejkompisar. Tex, häromdagen berättade jag en känsligt historia om min uppväxt, som jag inte vll dela här, men som för mig var tungt att berätta. Han lyssnar lite på det han vill höra och tar inte åt sig den riktiga sanningen. Istället går han till en gemensam tjejkompis till oss och berättar hur svartsjuk jag är - förmodligen tycker han synd om sig själv och söker uppmärksamhet.

Till saken hör - Att han fick den ovan nämnda historien som jag öppnade upp om att jag bara är svartsjuk och att jag hindrar han för att ha tjejkompisar. Men historien handlade inte om svartsjuka, utan något personligt som jag inte berättat för någon. Jag blev väldigt ledsen när jag fick höra hur han gått o talat osanning om mig till vår gemensamma vän.

Jag vågar inte skaffa nya vänner då han är väldigt snabb på att "ta mina vänner" och ska börja bli vän med dem också. Påpekar jag detta så är jag antingen svartsjuk eller så är jag elak för att hindra honom att skaffa tjejkompisar, som för övrigt är mina. Jag uppskattar inte detta då jag tycker att mina vänner är mina, dina vänner är dina. Eller har jag fel? Han har för övrigt många andra vänner. 

Vad tycker ni? Är det han som är respektlös eller är det jag som enligt honom överdriver.

• Svar på tråden Min man snackar skit
  • Anonym (Madde)

Klart det ör respektlöst att snacka skit och berätta personliga saker vidare. Tycker han uppvisar ett konstigt beteende. Varför ska han nödvändigtvis bli kompis med dina tjejkompisar? Och sen snacka skit om dig till dom också..,. Inte ok.. 

På vilket sätt har han svikit dig och gått bakom din rygg tidigare?

Men ni har varit tillsammans i åtta år säger du. Antar att det finns mycket bra med honom, som ändå väger upp de mindre bra sidorna?

• Anonym (...)

Suck. Du. Gå in i dig själv och hämta ut dig från det där rummet där ditt inre barn sitter och håller för öronen och är paralyserad. Ta henne i handen och sen lämnar du din man.

Du kan inte se henne i ögonen för att du sviker henne men du kan stå upp för henne och gå.

Att kämpa med att lita på nån du inte kan lita på är att göra våld på ditt inre barn, din kärna, din själ.

Du vet allt du behöver, bara sluta överge dig själv, ta dig själv och gå.

• Anonym (blä)

ts inte behöver du höra från oss vad du redan vet, lämna honom, han låter inte som ett kap

utan tillit vad är ett förhållande då, låter om han skiter i dig och dina känslor och söker bekräftelse hos andra, totalt omoget att diskutera med andra om privatsaker, usch vilken osexig man

• Anonym (-----------------)

Varför skulle du överdriva? Om han svikit dig i många år, snackar skit om dig som inte stämmer o verkar berätta vidare dina innersta hemligheter så är han ju inte mycket att ha. 

JA, han är respektlös.

• Brunettjejen
    Anonym (-----------------) skrev 2017-10-06 17:11:06 följande:

Varför skulle du överdriva? Om han svikit dig i många år, snackar skit om dig som inte stämmer o verkar berätta vidare dina innersta hemligheter så är han ju inte mycket att ha. 

JA, han är respektlös.

Han lyssnar aldrig heller. Ger mig dödens blick och ett uttråkat suck när jag ska försöka prata med han, inte alltid - men det händer. Det är som om han skiter i allt jag säger. För jag är minsann inte bättre och att det är synd om han. För om jag snackar om hur jag känner i det hela, då framstår jag honom som det svarta fåret.
  • SweeneyTodd
    Brunettjejen skrev 2017-10-06 19:29:01 följande:
    Han lyssnar aldrig heller. Ger mig dödens blick och ett uttråkat suck när jag ska försöka prata med han, inte alltid - men det händer. Det är som om han skiter i allt jag säger. För jag är minsann inte bättre och att det är synd om han. För om jag snackar om hur jag känner i det hela, då framstår jag honom som det svarta fåret.
    Varför är du tillsammans med honom?
  • Anonym (-----------------)
    Brunettjejen skrev 2017-10-06 19:29:01 följande:
    Nu vet inte jag varför du ändå vill fortsätta med honom, men nog tror jag du är en bra tjej som förtjänar nåt mycket bättre än han! Så jag hoppas verkligen du kommer fortsätta utan honom. Han är inte värd dig.
    Kram
  • rumpan123

8år med svek och ingen tillit.

Vi alla hör nog hur fel det är och vi alla tänker nog samma åtgärd.

Ett förhållande ska vara en trygghet där båda backar upp varandra och tillsammans tar sig genom livets utmaningar.

• Anonym (H)
    rumpan123 skrev 2017-10-06 22:32:18 följande:
    8år med svek och ingen tillit.

Vi alla hör nog hur fel det är och vi alla tänker nog samma åtgärd.

Ett förhållande ska vara en trygghet där båda backar upp varandra och tillsammans tar sig genom livets utmaningar.
    Håller med
Svar på tråden Min man snackar skit