• Anonym (Mina fötter är åthelvete!)

Vilka är de absolut mest bekväma skor/ kängor, när man som man, har fötter som man har smala fötter, och måste köpa "damskor"?

Att som man, alltid skall behöva bry sig om just skor, kängor, sneakers, sandaler, och ine bara kolla på "herr sortimentet", är enormt frustrerande faktiskt.Skrikandes

Jag har väldigt små och ganska smala fötter, för att vara "man". Är dessutom kort.

Herrskor och kängor till vintern, blir alltid för breda och helt fel. De flesta dam, är ju till kvinnor och tjejer, och sådana vill jag ju inte heller gå runt i.

Känner någon till affärer som säljer unisexmodeller? Har googlat men hittar inte det jag vill. Jag har problemfötter också, så sulan måste vara väldigt mjuk och genuin, lider mycket av hälseneinflamation, smärtor i hälen, p.ga. ett konstant gående/ stående jobb. Jag måste ha mycket bekväma skor!

Sen vet jag att jag mina smärtor beror på att jag överbelastar hälarna, därför att min gångstil är att jag sätter ner just hälen först.

Sen har jag en fot som är lite längre än den andra. Har egentligen storlek 40, men alltid "klämmer en", någonstans.

Finns det kanske någon affär där man kan beställa skor efter sina önskemål? Nu menar jag inte ortopediska skor, men bara där man kan kanske kan beställa en sko/ känga, där man kan välja 1/2 storlekar?

Och hur kan man vara säker på att skostorleken passar? Fuskas det mycket med normtabellerna?

Eftersom jag inte har "möjligheten" att springa runt och prova skor/ kängor, vill jag kunna beställa dem från nätet.

Så känner ni några bra märken, som verkligen är bekväma, och i bra kvalitet?

(Ja, förlåt för mitt gedigna ILANDS problem, men jag jobbar faktiskt i det här I landet, och måste hjälpa till att försörja alla dem, som inte gör det...

Så riktigt bra skor, kängor, "unisex", och de skall fan vara bekväma!?

1000 tack, från en 1/2 snubbe.

• Svar på tråden Vilka är de absolut mest bekväma skor/ kängor, när man som man, har fötter som man har smala fötter, och måste köpa "damskor"?
  • Anonym (M)

Jag har breda fötter och beställer ofta från USA. Finns jättestort utbud av olika bredder.

• Anonym (M)

Ovan var bara ett exempel för att visa hur man kan välja bredd osv.

• Anonym (normal fotad)

Lacoste är enligt mitt tycke alltid smala. Fördelen med dem är att det finns enormt urval om man gillar märket.

• Anonym (normal fotad)

oh oh, höll på glömma; ECCO är sjukt bra skor och har massor med utformningar för typ alla fottyper. Mina skönaste skor jag äger är ett par ECCO som används flitigt på jobbet då jag också står mycket.

Anonym (normal fotad) skrev 2017-10-06 22:21:26 följande:

oh oh, höll på glömma; ECCO är sjukt bra skor och har massor med utformningar för typ alla fottyper. Mina skönaste skor jag äger är ett par ECCO som används flitigt på jobbet då jag också står mycket.

Tack! Nu har jag något att gå efter! Vågar helt enkelt inte att beställa längre, blir så tråkigt med returer, ecco finns ju lite varstans.

Jag får helt enkelt ta mig tid att just gå i skoaffärer och inte beställa längre.

• Anonym (E)

Jag gillar crockett & jones skor. De finns med angiven bredd och flera herrskor är så smala att jag som har damstrl/inte så breda fötter kan ha dem. De är dyra, men håller extremt länge med rätt underhåll.

Butiken där jag handlar dem (och säkert andra butiker också) har superservice och jag kan inte tänka mig att de inte skulle kunna ordna något för en med olika stora fötter.

• Anonym (ace)

Jag har motsatt problem, jag är en kvinna med breda, korta fötter och det går tusan ta mig inte att hitta ett par bred-lästade skor i stl 38....
    Herr-skor är sällan mindre än 39-40 och juniorskor för pojkar är alltid för smala. Hitta skor som inte är jympadojjor/kängor går inte.

• Palestrina

Mitt bästa tips är att gå in på en välsorterad butik och förklara ditt problem för en expedit som kan hjälpa dig. Hittar du inte rätt sko där går du vidare till nästa butik. Hur skor passar är extremt individuellt så det går inte att ge generella råd. Du kommer att hitta några märken som passar dina fötter och sedan blir det lättare att leta.

Anonym (ace) skrev 2017-10-09 08:15:57 följande:

Jag har motsatt problem, jag är en kvinna med breda, korta fötter och det går tusan ta mig inte att hitta ett par bred-lästade skor i stl 38....
    Herr-skor är sällan mindre än 39-40 och juniorskor för pojkar är alltid för smala. Hitta skor som inte är jympadojjor/kängor går inte.

Om du bor i eller besöker Stockholm rekommenderar jag Knulp, på Kungsgatan, nära Vetekatten. Jag har också breda fötter och har lyckats hitta snygga skor där några gånger.
Svar på tråden Vilka är de absolut mest bekväma skor/ kängor, när man som man, har fötter som man har smala fötter, och måste köpa "damskor"?