Vilka är de absolut mest bekväma skor/ kängor, när man som man, har fötter som man har smala fötter, och måste köpa "damskor"?
Att som man, alltid skall behöva bry sig om just skor, kängor, sneakers, sandaler, och ine bara kolla på "herr sortimentet", är enormt frustrerande faktiskt.
Jag har väldigt små och ganska smala fötter, för att vara "man". Är dessutom kort.
Herrskor och kängor till vintern, blir alltid för breda och helt fel. De flesta dam, är ju till kvinnor och tjejer, och sådana vill jag ju inte heller gå runt i.
Känner någon till affärer som säljer unisexmodeller? Har googlat men hittar inte det jag vill. Jag har problemfötter också, så sulan måste vara väldigt mjuk och genuin, lider mycket av hälseneinflamation, smärtor i hälen, p.ga. ett konstant gående/ stående jobb. Jag måste ha mycket bekväma skor!
Sen vet jag att jag mina smärtor beror på att jag överbelastar hälarna, därför att min gångstil är att jag sätter ner just hälen först.
Sen har jag en fot som är lite längre än den andra. Har egentligen storlek 40, men alltid "klämmer en", någonstans.
Finns det kanske någon affär där man kan beställa skor efter sina önskemål? Nu menar jag inte ortopediska skor, men bara där man kan kanske kan beställa en sko/ känga, där man kan välja 1/2 storlekar?
Och hur kan man vara säker på att skostorleken passar? Fuskas det mycket med normtabellerna?
Eftersom jag inte har "möjligheten" att springa runt och prova skor/ kängor, vill jag kunna beställa dem från nätet.
Så känner ni några bra märken, som verkligen är bekväma, och i bra kvalitet?
(Ja, förlåt för mitt gedigna ILANDS problem, men jag jobbar faktiskt i det här I landet, och måste hjälpa till att försörja alla dem, som inte gör det...
Så riktigt bra skor, kängor, "unisex", och de skall fan vara bekväma!?
1000 tack, från en 1/2 snubbe.