• Anonym (SD-debutant 2018!)

    Röstar du SD för första gången 2018?

    Hej!

    Finns det fler än jag här som kommer rösta SD för första gången 2018?

    Som fått nog av negativ samhällsutveckling och vänsterns hat?

    Som föredrar Sverige när det var lite tryggare och lugnare än vad det är idag?

  • Svar på tråden Röstar du SD för första gången 2018?
  • Anonym (SD-debutant 2018!)
    Anonym (suck) skrev 2017-10-07 01:48:49 följande:

    Så därför väljer du istället högerns hat? ja det låter ju rimligt.. eller inte

    Nej, jag kommer inte rösta på SD igen, vad är det för lönt att missnljesrösta när det nya partiet visade sig vara värre än de gamla


    Förespråkar inget hat men en öppen debatt. Vad hindrar BRÅ från att ta fram rapport om brottslingars etnicitet .
  • frodort
    Anonym (..) skrev 2017-10-07 00:52:52 följande:

    Ja, definitivt. För att ha ett fortsatt bra sverige, förstår inte hur någon kan acceptera hur det är idag. Önskar det fanns ett lite bättre alternativ att rösta på dock. Och rasist snacket är bullshit. Finns såklart rasister med men jag har inga som helst problem med invandrare som flyr/kommer hit och jobbar arslet av sig för att få ett bra liv. Många vänner vars föräldrar lärde sig språket, kom in i samhället och jobbat sig till ett bra liv. De får respekt, för att de ger respekt och är en del av oss. Flyktingar osv som kommer hit för att.. Ja, exakt vad de nu gör med sina liv fattar jag inte ens. Ut med dem.


     'för att ha ett fortsatt bra Sverige' - men om nu Sverige alltså redan är bra enligt dig och du vill att det ska fortsätta vara bra bra varför vill du rösta på ett parti som inte har erfarenhet istället för de partier som tydligen enligt dig redan gjort Sverige bra?
    Men det kanske inte var så du menade det utan du använde helt enkelt fel ord i fel sammanhang, sen är det ju det här med dina särskrivningar.. ja det här med att kunna språket är ju inte ens lätt för oss svenskar..

    Din sista mening är bara för dum att bemöta, ut med dig, eller nej tillbaks till skolan med dig, eller har du ens gått klart skolan..?


  • Anonym (suck)
    Anonym (SD-debutant 2018!) skrev 2017-10-07 02:00:37 följande:
    Förespråkar inget hat men en öppen debatt. Vad hindrar BRÅ från att ta fram rapport om brottslingars etnicitet .
    På tal om det här med brott så är ju SD's riksdagspolitiker överrepresenterade när det kommer till brott av olika slag, och det var redan innan de sista tidens ny brott och domar.

    Så om du är emot brott varför rösta på ett parti som är representerade av brottslingar, tycker du dom inger förtroende?

    Lite motsägelsefullt alltså, lite som att du har problem med vänsterns våld men tydligen inte med högern, till sillnad från oss andra då som ta ravstånd från alla brottslighet vare sig den kommer från höger, vänster eller politiker i SD.
  • Anonym (SD-debutant 2018!)
    Anonym (suck) skrev 2017-10-07 02:07:14 följande:

    På tal om det här med brott så är ju SD's riksdagspolitiker överrepresenterade när det kommer till brott av olika slag, och det var redan innan de sista tidens ny brott och domar.

    Så om du är emot brott varför rösta på ett parti som är representerade av brottslingar, tycker du dom inger förtroende?

    Lite motsägelsefullt alltså, lite som att du har problem med vänsterns våld men tydligen inte med högern, till sillnad från oss andra då som ta ravstånd från alla brottslighet vare sig den kommer från höger, vänster eller politiker i SD.


    Jaha, ärdet sdare som sätter hela samhällen i skräck?? Rånar, skjuter, våldtar, kastar sten.
  • Anonym (..)
    frodort skrev 2017-10-07 02:02:31 följande:

     'för att ha ett fortsatt bra Sverige' - men om nu Sverige alltså redan är bra enligt dig och du vill att det ska fortsätta vara bra bra varför vill du rösta på ett parti som inte har erfarenhet istället för de partier som tydligen enligt dig redan gjort Sverige bra?

    Men det kanske inte var så du menade det utan du använde helt enkelt fel ord i fel sammanhang, sen är det ju det här med dina särskrivningar.. ja det här med att kunna språket är ju inte ens lätt för oss svenskar..

    Din sista mening är bara för dum att bemöta, ut med dig, eller nej tillbaks till skolan med dig, eller har du ens gått klart skolan..?


    Dyslexi. Ändå väldigt nöjd med min stavning. Jag är vuxen, har inget behov av att hoppa på andra för att lyfta fram argument som du verkar ha. För att jag tycker att Sverige är helt okej MEN blir sämre och sämre. Och det vill jag ska stoppas. Och ja, jag tycker att vissa partier som suttit har gjort ett bra jobb men den här utvecklingen funkar inte. Om du hade tagit på dig läsglasögonen hade du sett att jag skrev att jag önskar att det funnits ett bättre alternativ än SD, men nu gör det ju inte det.
  • frodort
    Anonym (SD-debutant 2018!) skrev 2017-10-07 02:20:50 följande:
    Jaha, ärdet sdare som sätter hela samhällen i skräck?? Rånar, skjuter, våldtar, kastar sten.
    Men det var ju du som tog upp det är med brott.

    Du får ursäkta men det låter inte logiskt, du tar upp det här med brottslingars etnicitet och vänsterns våld men högerns våld eller SDpolitikers brott däremot påverkar dig inte alls utan du tycker tvärtom att SD är ett jättebra parti att rösta på-

    Men varför vill du rösta på ett parti där man är överrepresenterade när det gäller brott om  du är emot brott? Du får gärna förklara logiken i det.
    Eller är det bara så att du bara är emot brott från säg.. invandrare? och att du är helt ok med at brottslingar styr Sverige så länge det är svenska brottslingar och då gpeciellt SD-politiker


  • Anonym (suck)
    Anonym (..) skrev 2017-10-07 02:37:04 följande:
    Dyslexi. Ändå väldigt nöjd med min stavning. Jag är vuxen, har inget behov av att hoppa på andra för att lyfta fram argument som du verkar ha. För att jag tycker att Sverige är helt okej MEN blir sämre och sämre. Och det vill jag ska stoppas. Och ja, jag tycker att vissa partier som suttit har gjort ett bra jobb men den här utvecklingen funkar inte. Om du hade tagit på dig läsglasögonen hade du sett att jag skrev att jag önskar att det funnits ett bättre alternativ än SD, men nu gör det ju inte det.
    Det är alltså ok för dig att hoppa på invandrare men ingen får hoppa på dig för då är det fel och blir du kränkt?

    Och jo det finns bättre alternativ till SD, för handen på hjärtat vad har en röst på SD hittills gett? ingenting. Till och med små partier som MP och V har ju fått igenom mer av sin politik än SD.
  • Anonym (suck)
    frodort skrev 2017-10-07 02:39:55 följande:
    Du får ursäkta men det låter inte logiskt, du tar upp det här med brottslingars etnicitet och vänsterns våld men högerns våld eller SDpolitikers brott däremot påverkar dig inte alls utan du tycker tvärtom att SD är ett jättebra parti att rösta på-

    Men varför vill du rösta på ett parti där man är överrepresenterade när det gäller brott om  du är emot brott? Du får gärna förklara logiken i det.
    En bra fråga
  • Anonym (..)
    Anonym (suck) skrev 2017-10-07 02:45:42 följande:

    Det är alltså ok för dig att hoppa på invandrare men ingen får hoppa på dig för då är det fel och blir du kränkt?

    Och jo det finns bättre alternativ till SD, för handen på hjärtat vad har en röst på SD hittills gett? ingenting. Till och med små partier som MP och V har ju fått igenom mer av sin politik än SD.


    Känner mig inte kränkt. Påpekar det löjliga i att hoppa på någons stavning istället för att argumentera ämnet. Jag hoppar på dem som kommer hit och förstör. Svenskar hamnar i fängelse där de hör hemma, men ser faktiskt ingen poäng att skattemedel ska gå till utlänningar i våra fängelser. Sköt dig, annars kan du dra. Nej, det finns inga bättre alternativ till det jag anser är viktigt. Hur vet du vilka exakta punkter som gör att de får min röst?
  • Anonym (Centipede)

    Nej!

    Eftersom en röst på dem är bortkastad!

    Det är få som "vågar " stå för att man är SD'are, särskilt inom kommunalpolitiken. Alltså är risken stor att det inte finns folk att fylla deras platser. Då röstar jag hellre på ett parti där jag kan vänta mig representation i sakfrågor som är viktiga för mig.

Svar på tråden Röstar du SD för första gången 2018?