• Sisterland16

Frysåterföring

Hej!

Vi har ett barn som kom till via IVF och nu börjar vi känna oss redo för syskon! Vi har två blastocyster i frysen så om de klarar upptining kommer vi att prova med frysåterföring.

Någon här som har erfarenhet av det och vill dela med sig? ????

• Svar på tråden Frysåterföring
  • Sisterland16

Tack för ditt svar! Hur gick det till rent praktiskt för er? Fick ni ett datum och sen gick veta på dagen hur upptiningen gått?

• Sisterland16

Ja, jag har egen ägglossning! Jag var på ett besök innan sommaren på vår klinik och jsg har för mig att de pratade om både VUL och ägglossningsspruta. Och läkaren nämnde också 50% chans med frysisar! Men jag undrar lite över hur stor risken är att upptiningen inte går bra? Någon som vet?

• Sisterland16

Nej, två känns ju ganska lovande ändå! Sen till nästa moment då, att den ska fästa ordentligt och resultera i en ny graviditet...

I vårt fall vet vi exakt varför vi inte blev gravida på egen hand, min man har antikroppar på spermierna efter att ha återställt en vasektomi. Jag inbillar mig att vi borde ha ganska stora chanser att lyckas eftersom ?problemet inte lång hos mig?. Men å andra sidan har ju nin kropp gått igenom en del sen förra vändan samt blivit äldre så vem vet!

Svar på tråden Frysåterföring