• Anonym (Gillar tuffa tag)

Nybörjade inom bdsm,tips?

Hej!

Jag o min man har börjar lite smått med bdsm el om man nu kan kalla det det...

Jag är den undergivna i förhållande. Vi har spänt fast mig, lättare piskor, dildos o lättare bröstvårtsklämmor (vill dock hitta bättre då dessa är för mesiga i min smak). Nyligen oxå köpt en butplug(minsta storleken men känner redan nu att en större vore på sin plats).

Jag kör gärna hårda tag (bitande,lättare slag,stryptag)o tanken på rapeplay tänder mig mkt så gärna råd om det...vad bör man tänka på osv..

Pratat mer om fantasier nu under dagen o det är här vi behöver eran hjälp. Vill hitta forum om bdsm osv där vi kan utbytta råd o förslag om att utveckla detta. Kanske även sätta in bilder / se andras bilder.

När vi pratat om våra fantasier har även tankar om en extra tjej el kille dykt upp. Detta är ju helt nytt för oss så tar gärna emot råd om hur vi går vidare med detta på rätt sätt...

Både han o jag tänder oxå på tanken att någon ser oss el att någon/andra par kör i samma rum osv. Swingerstankar antar jag...

Så skicka massa råd nu...seriösa råd då vi vill att detta ska utveckla vårat förhållande , inte förstöra det..

• Svar på tråden Nybörjade inom bdsm,tips?

Ingen som har lite tips el råd?

• Anonym (ug)

Darkside är en bra online-community for bdsm-intresserade. Bodycontact är ett bra forum för att hitta sexpartners.

• Gaskarl

Först och främst så tror jag att man har "det" i sig, känns lite krystat att söka inspiration här, en master hittar på sina hyss, har det i sig. Men du verkar ju vara nyfiken, kanske öppnar du en låda som varit dold.

Nåja, stoppord, är det ngt ni tänkt på? Väldigt viktigt, än viktigare är att respektera det ordet till 100%.

Ett stoppord använder t.ex h*n som blir dominerad och det ska helst inte vara "nej, vill inte mer, etc" då det kan uppfattas som en del av leken.. BDSM är en lek som innebär respekt och lyhördhet, glöm inte att din partner behöver mat och dryck under långa sessioner..

Lek och ha roligt.

• HasseA

Det är lite svårt att bara ge råd sådär helt i allmänhet inom ett så stor område - dessutom när det är ett område där varje par har sina preferenser, liksom. 

Klämmor har vi provat lite av varje, de som min Anna kan ha lite längre är klädnypor, kortare perioder är de här riktigt elaka och bra hasseochanna.files.wordpress.com/2014/01/img_2686b.jpg
    ...och sen finns ju de där clover clamps, de är inte snälla: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Clover_nipple_clamps.JPG
    Vi har även provat andra, de går att hitta bland recensionerna på vår blogg om intresse finns hasseochanna.wordpress.com/category/recension/

Buttpluggar har vi också testat och recenserat. Felet med många är att de inte sitter kvar utan att man håller dem på plats, och en del åker in (inte bra!), och en del gör ont mot skinkorna efter ett tag, osv. Läs gärna på bloggen.

Piskor och liknande, många är alldeles för tunna och lätta, fungerar dåligt. Blompinnar funkar bra, men det är svårt att slå lagom hårt, och att träffa rätt, med dem - och man skadar huden rätt lätt. Paddel är bättre/lättare att använda, vi har recenserat några. 

Stoppord är inget vi behöver. för vi kör inte med något sorts rollspel överhuvud taget. Säger min Anna, "Oj, inte så hårt", så slår jag lösare. Om "Oj, inte så hårt" kan betyda "Slå mig hårdare" behövs förstås stoppord. 

Vår blogg innehåller en hel del beskrivningar av bondage och smisk och liknande, kanhända kan du/ni hitta något av intresse där, vi har kategorier Bondage, Bröstbondage, Smisk, Knutar osv.

Fråga gärna mer specifika saker, så kanske du får bättre svar.
    /Hasse

HasseA skrev 2017-10-09 11:35:56 följande:

Det är lite svårt att bara ge råd sådär helt i allmänhet inom ett så stor område - dessutom när det är ett område där varje par har sina preferenser, liksom. 

Klämmor har vi provat lite av varje, de som min Anna kan ha lite längre är klädnypor, kortare perioder är de här riktigt elaka och bra hasseochanna.files.wordpress.com/2014/01/img_2686b.jpg

...och sen finns ju de där clover clamps, de är inte snälla: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Clover_nipple_clamps.JPG

Vi har även provat andra, de går att hitta bland recensionerna på vår blogg om intresse finns hasseochanna.wordpress.com/category/recension/

Buttpluggar har vi också testat och recenserat. Felet med många är att de inte sitter kvar utan att man håller dem på plats, och en del åker in (inte bra!), och en del gör ont mot skinkorna efter ett tag, osv. Läs gärna på bloggen.

Piskor och liknande, många är alldeles för tunna och lätta, fungerar dåligt. Blompinnar funkar bra, men det är svårt att slå lagom hårt, och att träffa rätt, med dem - och man skadar huden rätt lätt. Paddel är bättre/lättare att använda, vi har recenserat några. 

Stoppord är inget vi behöver. för vi kör inte med något sorts rollspel överhuvud taget. Säger min Anna, "Oj, inte så hårt", så slår jag lösare. Om "Oj, inte så hårt" kan betyda "Slå mig hårdare" behövs förstås stoppord. 

Vår blogg innehåller en hel del beskrivningar av bondage och smisk och liknande, kanhända kan du/ni hitta något av intresse där, vi har kategorier Bondage, Bröstbondage, Smisk, Knutar osv.

Fråga gärna mer specifika saker, så kanske du får bättre svar.

/Hasse

Tack för ditt inlägg..mkt vettigt du kommer med. Stoppord har vi just för att vi gillar hårdare tag. Jag gillar ju tanken på rapeplay o märker att mannen går igång mkt på när jag kämpar emot. Så vi är båda inne på rätt spår där...vill dock att vi planerar mer så att senariot är klart när vi börjar så det inte blir pauser emellan där frågor som "är det ok" osv dyker upp...

Låter som att vi kan få lite uppslag från eran blogg..
  • Anonym (spde)

my wife and I are looking for same room couples  but no for swing. may be it is better for the "amatuer" to start in early stage. for us is very difficult to find a couple for same room :(

• Puppetmaster

Som någon nämnde. Darkside (.se) är sidan du letar efter. 
    Där finner ni såväl likasinnade som goda råd och nya vänner. 

Lycka till.

Svar på tråden Nybörjade inom bdsm,tips?