• Anonym191

Hur gör man på natten??

Jag är nu i v.21, men har redan börjat oroa mig för hur vi ska göra när bebis är född med nätterna..

Min sambo arbetar som lastbilschaufför, några dagar i veckan börjar han någonstans mellan 03:00-04:30 vilket betyder att han måste gå upp någon gång mellan 02:30-04:00 många nätter varje vecka.

Hur gör man då? Känns ju sådär att hans väckarklocka ska gå högt (enda sättet han vaknar på, högt ljud) mitt i natten, vaknar inte bebis då?

Är en person som gillar att planera och veta saker, så har tänkt massor på detta haha

Någon som har erfarenhet eller tips?

• Svar på tråden Hur gör man på natten??
  • Linnis92

Antingen får ni sova i olika rum eller så får ni försöka hitta olika alternativ att söva om bebisen om den vaknar. Har du tänkt amma? Det är ett smidigt sett att trösta och få bebis att somna om.

• zemer

Jag skulle säga att ni får vänta och prova. Mina barn vaknar aldrig av mitt alarm. Stora vaknade aldrig av att lilla grät. Jag kunde damsuga när dom var bebisar och sov, inga problem. Sen kompisens dotter vaknade av ALLT.

• Annelie 76

Mina barn hör inte väckarklockan, JAG hör inte sambons väckarklocka trots att den låter nån meter från mitt huvud. Det är nog inga problem. Bebisar brukar ofta somna om lätt också, värre när de är större.

• Donaldduck1234

Hej,

Jag skulle mest bekymra mig för din sambo som eventuellt kanske får svårt att få sig den sömnen han behöver och sedan ut på vägarna och köra.. och om du får liknande mitt första barn som inte sov på nätterna mellan 2v-3mån, då kan det vara bra att ha en mormor eller liknande som kan lösa av. Mitt barn har dock aldrig varit känslig för vare sig väckarklocka eller dammsugare.