• Mirre12345

Det absolut viktigaste för er i ett förhållande?

Som rubriken lyder: vad är det absolut viktigaste för er i ett förhållande? Motivera gärna era val.

Anledningen till att jag undrar är att för min vänskapskrets verkar sex vara det allra viktigaste. Det känns nästan som att sex är det viktigaste i deras liv. Och för mig som inte har jättestor sexlust känns det konstigt. För mig finns det så mycket mer som är viktigt. Sex för mig är mer någon ?kul? grej som kan vara bra o ha ibland. Men inte något jag absolut MÅSTE ha minst en gång i veckan. Är rädd det är något fel på mig!? Vill därför höra vad ni tycker! :)

• Svar på tråden Det absolut viktigaste för er i ett förhållande?
  • Zinken

För mig finns det inget som är viktigast utan många saker som är viktiga, sex bland annat också men även förmågan att skratta tillsammans, att känna trygghet och ställa upp för varandra, acceptera varandras olikheter, förmågan att kunna kompromissa, viljan att vara tillsammans och ha det bra tillsammans mm.

• Anonym (passion)

Stark fysisk och mental attraktion!

• jrockyracoon

Kommunikation är viktigast enligt mig.

Kan man kommunicera blir det så mycket lättare att lösa konflikter. Kan man inte kommunicera, så blir det mer av tankeläsning och det brukar man inte lyckas med särskilt bra.

Att sexet ska fungera bra från början är säkert viktigt för de som inte kan kommunicera så bra. Annars tänker jag att sexbiten kan man lösa om man kan kommunicera ens behov och kompromissa fram bra lösningar.

En annan viktig faktor enligt mig är att man finner personen intressant och att man tycker om personens personlighet.

Vill applådera dig TS som vågar uttrycka en annan värdering än mainstream. Jag tycker inte du ska lyssna på andra så mycket, utan konstatera att du värdesätter andra saker före det sexuella - och jag tror att du vinner på det långsiktigt.

Jag tror också att om man har sex med någon man älskar, så kommer även ett "misslyckat" sexuellt möte, bli fantastiskt och bra ändå. Att ställa upp sexuell kompatibilitet som ett stort krav på en relation känns helt fel utifrån mitt perspektiv. Hittar du någon du älskar för att denne är en fantastisk person, så slå till. Var inte ytlig. Sök utanför boxen för att hitta den här fantastiska personligheten och utmana dina föreställningar för hur hen kan tänkas vara.

• Aniiee

Kommunikation, ömsesidighet, förståelse och respekt.

Sex kommer långt ner på listan.....

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Gizmo
    Aniiee skrev 2017-10-09 21:51:42 följande:
    Kommunikation, ömsesidighet, förståelse och respekt.

Sex kommer långt ner på listan.....
    Håller med! Vill tillägga att för mig är det viktigt att man har roligt tillsammans!
  • Anonym (lite salt)

Kunna skratta tillsammans. Kunna prata om saker och trivas ihop. Gos och närhet är viktigt. Sex är viktigt men inte allra viktigast, utan kommer en bit ner på listan. Det är viktigare att det sex man har är bra, än att det är ofta.

• kivirush

Det finns många saker som är viktiga i ett förhållande. Kommunikation är det viktigaste. Sedan kommer saker som gemensam humor och ömsesidig respekt, vilja att kompromissa. Sex är otroligt viktigt i vårat förhållande då det är en stor del av våra liv och vårat största gemensamma intresse. Men det sägs att sex är 10% av ett förhållande när sexet fungerar och 90% när det inte gör det.

Säger lite vad jag vill.
  • Anonym (lite salt)

Jag är kvinna. Det kanske spelar roll?

• Pumakvinna

Att man känner passionerad lust för varandra. Kan skratta och kommunicera öppet om det mesta. Lojalitet, gemensamma intressen, värderingar och vill ha mycket egentid. Att vara snygga för varandra och vilja attrahera.

• Stårschan

Gemenskapen. Känslan av att det är han och jag för alltid och att vi inte skulle kunna hitta något bättre även om vi försökte. Att vi är så sanslöst lyckligt lottade som har hittat varandra.

• Aniiee
    Gizmo skrev 2017-10-10 07:41:45 följande:
    Håller med! Vill tillägga att för mig är det viktigt att man har roligt tillsammans!
    Ingår under ömsesidighet Flört
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
Svar på tråden Det absolut viktigaste för er i ett förhållande?