• MVZ

Kåvepenin för tätt

Sonen har ätit Kåvepenin nu några dagar. Stod morgon, middag och kväll. Jag tänkte inte mer på det, räknade utifrån sonens tider vilket blev ungefär var 5e timma.

Men idag vaknade tydligen min hjärna till liv och kom på det att det ska va var 8e timma. Dvs har sonen fått 8 doser för tätt. Ringde 1177 som försökte lugna mig med att det inte skulle va någon fara utan att jag skulle fortsätta från nu med var 8e timma istället.

Nån mer som klantat sig likt förbannat? Är det verkligen ingen fara? Han har inte njur och leverskador nu?? Nån kunnig som kan lugna?

• Svar på tråden Kåvepenin för tätt
  • MVZ

Det har det iaf inte gjort, han har fått sina 4 ml per gång o 3 gånger, får ställa mobilen med larm nu iaf o försöka få ordning på tiderna ????

• cosinus

Med 3 ggr per dag blir det sällan rätt på små barn eftersom de sover mer än 8 timmar.

Går de dessutom i skolan så ställer det till det ytterligare eftersom de oftast är pigga nog att gå tillbaka på slutet av kuren.

Fick en gång gå mer på 2 ggr per dygn men samma dygnsdos när barnet var redo för skolan. En annan gång tyckte de att 7, 15 och 20 var ok tider.

• MVZ

Det sa läkaren iofs att 5 första dagarna var viktigast med 3 ggr o sen räckte det med 2 ggr om det inte gick.

Men nu var ju problemet att jag gav för tätt, fast dygnsdosen stämde ju iaf så det känns väl iaf något lugnande

Svar på tråden Kåvepenin för tätt