• Anonym (hur är det egentligen)

Ni män runt 50+ kan ni tönka er dejta kvinnor i er egen ålder?

Eller är det samma för er som många av medelålders kvinnorna mest verkar dejta lammkött? Fast jag har fått intrycket att de inte har något större val eftersom män i deras egen ålder inte är intresserade av dem. Lite hörsägen detta från bekanta lite uppgivna kvinnor. Sex är sex och funkar bra med de yngre men för utvecklande relationer och djupare samhörighet vill de flesta ha jämnåriga och nöjer sig inte med toyboys.

• Svar på tråden Ni män runt 50+ kan ni tönka er dejta kvinnor i er egen ålder?
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Osexig) skrev 2023-11-23 12:24:35 följande:

Som kvinna i den åldern så märks det tydligt att man inte duger för mer än en rolig kväll någon gång då och då, fast man har bra kemi och en massa gemensamt. För förhållande dröms det om mycket yngre kvinnor.

Tror det är tvärtom. De män du dejtar vill inte ha något förhållande utan bara sex ofta. Då duger du i brist på annat men de drömmer kanske om yngre.

Om de verkligen velat ha en relation hade du varit perfekt!
  • Anonym (Curl)
    Anonym (Malin) skrev 2023-11-23 16:52:56 följande:
    Tror det är tvärtom. De män du dejtar vill inte ha något förhållande utan bara sex ofta. Då duger du i brist på annat men de drömmer kanske om yngre.

Om de verkligen velat ha en relation hade du varit perfekt!
    Ja, jag drömmer om yngre, tycker yngre är sexiga och det skulle vara spännande. Men kvinnor i min ålder är ofta ännu sexigare och jag tror det skulle vara mer givande att ha en relation med en jämnårig.
  • Anonym (Är det så lätt?)
    Anonym (Man 50) skrev 2023-11-23 12:50:40 följande:

Om jag blev singel nu skulle jag sikta in mig på kvinnor runt 35-40år för ett stabilt förhållande.

Och sedan knulla några mellan 20 och 30 under tiden jag letade.

Men hur lätt är det för 50+ att hitta kvinnor 20-30 att ha sex med?
    Självfallet finns det men att det är så många att bara kunna säga att man skulle göra det?

Jag är nu över 30 år och tvåbarns mamma och skulle aldrig när jag var i den ålder ha sex med någon över 50.
    Jag känner heller inga tjejkompisar som ville det.
    Jag tycker absolut inte att det är fel om någon tjej i den ålder har det, det är upp till var och en men jag själv skulle aldrig ha kunnat tänka mig det.
    Upp till 10 år äldre men inte mer. En släkting mig var 23 och hon blev tillsammans med en 16 år äldre man, inget konstigt med det men ingen jag känner hade någon över 50.
    Som sagt vill någon tjej ha sex med en man på 50+ så är det upp till dom men att det är så vanligt att man kan säga att man skulle ha det och tro att det är så enkelt att hitta tjejer så pass mycket yngre är jag inte så säker på.
    Om man inte är jättesnygg eller är otroligt charmig eller har något annat som gör att unga kvinnor blir attraherade. 
    Men det kanske du har, vad vet jag.
    Jag tror inte att när jag själv är 50+ kommer att vilja ha sex med killar 20-30 år.
    Att tycka någon ser bra ut kan man givetvis tycka om alla åldrar.

Sen kan man ju tänka, om jag själv inte vill ha sex med någon i min egen ålder utan yngre varför skulle då en yngre vilja ha sex med en äldre?
    Om man själv är 50+ och inte vill ha sex med en 50 åring varför skulle då en 20-30 åring vilja ha sex med en 50 åring? 
    Tror du att du skulle ha lätt att få sex med en 20-30 åring? 

Mina yngre släktingar tjejer i 20 årsåldern tycker att 30 åringar är "gamla" när dom tänker killar bli ihop med eller ha tänka sig ha sex med.
    Min mans kompis blev tillsammans med en tjej som var 11 år yngre, han 33 hon 22. Hennes kompisar reagerade på åldern och sa har du träffat en gubbe.
    Sen lärde dom ju känna honom och ingen reagerar på det längre men det var alltså dom unga tjejerna som gjorde det. Inte killkompisarna över 30 eller vi sambos/fruar till killarna som alla är över 30 som reagerade.
  • Anonym (Curl)
    Anonym (Är det så lätt?) skrev 2023-11-23 17:16:40 följande:
    Men hur lätt är det för 50+ att hitta kvinnor 20-30 att ha sex med?
    Självfallet finns det men att det är så många att bara kunna säga att man skulle göra det?

Jag är nu över 30 år och tvåbarns mamma och skulle aldrig när jag var i den ålder ha sex med någon över 50.
    Jag känner heller inga tjejkompisar som ville det.
    Jag tycker absolut inte att det är fel om någon tjej i den ålder har det, det är upp till var och en men jag själv skulle aldrig ha kunnat tänka mig det.
    Jag tänkte också samma, men en del verkar ha lätt för att träffa yngre. Eller kvinnor överhuvudtaget. Jag har bara varit med om en yngre som jag vet ville, hon var 25 år yngre. Räknar inte med att det kommer hända igen.

Nej, det är vanligt att kvinnor inte ville det i den åldern, inte kompisarna eller nån annan de känner heller. 
  • Anonym (tyu)
    Anonym (hur är det egentligen) skrev 2017-10-20 18:44:30 följande:
    Blir inte det svårare att känna så i och med att människor ser äldre ut?
    Tycker personligen det är näst intill omöjligt sedan jag själv blev 50 att känna så för människor i min egen ålder eller äldre. När jag var ung hände det hela tiden och jag kan känna så med yngre människor.
    Det finns en erotik i erfarenhet och dejtning/lust har för min del mycket med känslan att göra. Det finns underbart härliga kvinnor som klär sig bra, snygg i håret, sköter sig och som troligen är äldre men ändå är klart intressanta. 
    Sen finns det unga kvinnor som visserligen också är möjliga intressanta men det utesluter inte de som är lite äldre. 
    Däremot ska alla tycker jag ha uppdaterade bilder om de är på dejtsiter. En del lägger upp bilder som inte alls stämmer mot vad man träffar och då ger det en omedelbar negativ känsla. 
  • Postman

Oja klart jag kan tänka mig att dejta kvinnor i min ålder 50+, absolut. Jag är inte ett dugg intresserad utav lammkött, nej tack.

• Nicke989

Jag inte bara kan tänka mig det, jag gör det. Har dejtat många 50+ kvinnor sedan jag skiljde mig vid 55 års ålder.

• Tom Araya
    Anonym (hur är det egentligen) skrev 2017-10-09 22:52:31 följande:
    Ni män runt 50+ kan ni tönka er dejta kvinnor i er egen ålder?

Eller är det samma för er som många av medelålders kvinnorna mest verkar dejta lammkött? Fast jag har fått intrycket att de inte har något större val eftersom män i deras egen ålder inte är intresserade av dem. Lite hörsägen detta från bekanta lite uppgivna kvinnor. Sex är sex och funkar bra med de yngre men för utvecklande relationer och djupare samhörighet vill de flesta ha jämnåriga och nöjer sig inte med toyboys.

Javisst, jag dejtar gärna jämnåriga eller t.o..m. några år äldre. Lägre än 40 går jag nog inte, i alla fall är jag inte inriktad på yngre när jag visar intresse.
    Själv är jag 50.
  • Anonym (Nej. Det vill jag inte.)

Nej det vill jag inte. Jag är 45, har barn, skild osv. känner mig färdig med relationer och kvinnor och känner att för att det skall vara värt det för mig så bör hon vara  23-25 och jättesnygg. Värför så snävt åldersspann är för att min dotter är 22 och att vara med en jämnårig skulle vara gubbsjukt. Så 23-25.

Anledningen att hon inte bör vara äldre än så är att jag vill inte beröva henne möjligheten att skaffa barn, så om jag träffar någon vill jag kunna stjäla ett par år av hennes liv utan att samtidigt sabba allt för mycket för henne.

Så det är ett extremt snävt spann för att det skall vara ok :) 

• Pynnot

Jag väljer hellre lite äldre tycker att dom är mer kvinnliga.

Svar på tråden Ni män runt 50+ kan ni tönka er dejta kvinnor i er egen ålder?