• Anonym (....)

Min 3-månaders bebis är borta!

Hur länge har han varit borta?

• Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2017-10-09 23:04:28 följande:

Hur länge har han varit borta?

Vill förtydliga att jag inte menar något illa med min fråga, men tror inte polisen agerar om det handlar om timmar och inte dygn om det inte finns någon hotbild eller han sagt att han ska dra med ditt barn.

Tror du han skulle göra något?
  • Anonym (....)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-10-09 23:23:54 följande:

Det var igår vid 16-tiden som han gav sig av med babyn..

Okej. Men finns det någon anledning till att barnet skulle fara illa av att vara med honom? Mer än att det är jobbigt för dig. Polisen agerar ju inte om det inte finns någon akut fara, så är det ju tyvärr, även om jag förstår att du vill ha hjälp NU
  • Anonym (....)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-10-10 00:56:35 följande:

Finns ingen anledning att tro att han kommer föra ut babyn från landet etc.

Inte heller att han behandlar honom illa.

Men babyn är vid min sida dygnet runt i princip, och att ta honom från sin mamma när han är så pass liten är inte okej. Det sa även vår bvc sköterska. Men rent lagligt så verkar han ha rätten på sin sida.

Ja det har han.

Därför gör inte polisen något. Kör ut ett sms till familj, vänner, hans kollegor etc. Låt han skämmas!
  • Anonym (....)
    Whitehorse1979 skrev 2017-10-10 07:42:29 följande:

Det räknas inte som kidnappning.

VET ett aktuellt fall där detta hände, dock med ett äldre barn.

Oavsett så hoppas jag att bebisen kommer tillbaka till sin mamma och det snart.

Ensam vårdnad och bevakade besök med en idiot som bara ser sig själv är ju att rekommendera.

Nej. Inte efter ett dygn utan någon som helst hotbild. En kille som blev lämnad, är ledsen och antingen jävlas eller helt enkelt behöver närheten till sitt barn. Skräm inte upp ts mer än nödvändigt.

Ts, hör du inget nu så skicka eller ring alla i hans närhet. Du behöver inte vara ledsen och överdriva om det känns jobbigt, räcker att skriva att xx och barnet har inte hört av sig på xx antal timmar och jag är orolig.
  • Anonym (....)
    Anonym (herre gud) skrev 2017-10-10 22:29:03 följande:

Han verkar ju helt psyko! Drabbats av psykos? Kan säkert drabba nyblivna pappor också. Ring polisen och säg att du är orolig för hans psykiska hälsa och för barnets säkerhet. Och ring socialtjänsten. Ring socjouren om det är kväll. Och anlita en advokat asap och lämna in en stämningsansökan omedelbart om både vårdnad och boende!

Men lägg av!!! Hon säger ju själv att han inte utgör något hot. Är det inte hans barn också kanske? Sen när är det farligt för ett barn att vara med sin pappa?

Fult av honom, men knappast olagligt eller fel på den nivån du vill få det till.

Dessutom finns ju risken att han faktiskt kämpar för egen vårdnad om ts gör det där. Pga att ts isåfl verkar psyko och ostabil nog att ta hand om ett barn.

Ett sms till familj och vänner räcker till att börja med.

Hur har det gått ts?
  • Anonym (....)
    Anonym (herre gud) skrev 2017-10-11 13:11:17 följande:

Nu utgår jag ifrån att ts är vid sina sinnes fulla bruk och att det inte föreligger något verkligt skyddsbehov gentemot henne.

Ens handlingar visar vem man är.

En förälder som för bort och undanhåller ett barn från den andra föräldern begår ett brott, egenmäktighet med barn. Dessutom visar det på total omdömeslöshet och grav självcentrering att göra en sådan sak. Det kan till och med vara ett tecken på grav psykopatologi. Som tur är har ts dock lugnat oss med att det inte är i det här fallet. Dock undrar man ju om allt står rätt till i hans huvud ändå.

Ts har ju inte ens svarat mer och när hon skrev hade det gått ett dygn. Hon kanske redan sitter med sitt barn. Och NEJ efter ett dygn är det inget brott att vara med sitt barn. Han svarar ju troligen inte för att han precis blivit dumpad, kanske inte har med barnet att göra överhuvudtaget. Folk måste chilla ner lite.
Svar på tråden Min 3-månaders bebis är borta!