Min 3-månaders bebis är borta!
Hur länge har han varit borta?
Det var igår vid 16-tiden som han gav sig av med babyn..
Finns ingen anledning att tro att han kommer föra ut babyn från landet etc.
Inte heller att han behandlar honom illa.
Men babyn är vid min sida dygnet runt i princip, och att ta honom från sin mamma när han är så pass liten är inte okej. Det sa även vår bvc sköterska. Men rent lagligt så verkar han ha rätten på sin sida.
Det räknas inte som kidnappning.
VET ett aktuellt fall där detta hände, dock med ett äldre barn.
Oavsett så hoppas jag att bebisen kommer tillbaka till sin mamma och det snart.
Ensam vårdnad och bevakade besök med en idiot som bara ser sig själv är ju att rekommendera.
Han verkar ju helt psyko! Drabbats av psykos? Kan säkert drabba nyblivna pappor också. Ring polisen och säg att du är orolig för hans psykiska hälsa och för barnets säkerhet. Och ring socialtjänsten. Ring socjouren om det är kväll. Och anlita en advokat asap och lämna in en stämningsansökan omedelbart om både vårdnad och boende!
Nu utgår jag ifrån att ts är vid sina sinnes fulla bruk och att det inte föreligger något verkligt skyddsbehov gentemot henne.
Ens handlingar visar vem man är.
En förälder som för bort och undanhåller ett barn från den andra föräldern begår ett brott, egenmäktighet med barn. Dessutom visar det på total omdömeslöshet och grav självcentrering att göra en sådan sak. Det kan till och med vara ett tecken på grav psykopatologi. Som tur är har ts dock lugnat oss med att det inte är i det här fallet. Dock undrar man ju om allt står rätt till i hans huvud ändå.