Inlägg från: Anonym (It-konsult) |Visa alla inlägg
  • Anonym (It-konsult)

HPV Vaccination Ja eller Nej?

Vi bedömde att nyttan var mindre än risken och valde bort denna vaccination.

• Anonym (It-konsult)

Googla och läs själv. Det finns risker , det gör det med alla vaccinationer. Sen finns också en nytta och den är låg för denna vaccination. Skyddseffekten mot cancer är ganska låg.

• Anonym (It-konsult)
    Anonym (M) skrev 2017-10-10 22:00:46 följande:

Har googlat, inte hittat något från en legitim källa. Därför jag frågar dig. Eftersom du har gjort ett noga avvägande gällande risker så antar jag att du stödjer detta på legitima källor, så du borde ju veta vart denna informationen går att hitta. 

Absolut, risker finns det med alla vaccinationer. Men riskerna är såpass små att risken att få sjukdomen man vaccinerar mot och konsekvenserna av att faktiskt få sjukdomen är större och värre. 

Hur är skyddseffekten låg menar du? Källa på det med tack. Så källa på skydseffekt, källa på såpass allvarliga och vanligt förekommande biverkningar att det överväger risken att utsättas för sjukdomen, källa på mer än väntade dödsfall (alltså att vem som helst kan dö av vad som helst, källa på att vaccinet leder till död), källa på att många tjejer kommer i för tidigt klimaterie. 

Man vet inte om det skyddar mot cancer, det är en teori, vi vet om tjugo år kanske. Det är säkert helt ok och troligen inte farligt. Miljoner har ju gjort det. Var inte orolig. TSfrågade hur vi valt, det var två år sen, jag orkar inte leta fram det jag läste då, kanske vet man mer nu.
  • Anonym (It-konsult)
    Anonym (M) skrev 2017-10-11 16:49:41 följande:

Skydd inte mot alla virus som kan orsaka livmodershalscancer, däremot så står de virustyper som vaccinet skyddar mot för 70% av all livmoderhalscancer.

Sen kan man vaccinera när som helst, men anledningen att man lagt in den såpass "tidigt" är för att vaccinera innan sexdebuten. Ju äldre man är, desto troligare att man haft sex och blivit exponerad för viruset. Har man viruset så hjälper inte vaccination. Så beslutet kan vara oåterkalligt.

Fast viruset självläker för de allra flesta.
  • Anonym (It-konsult)
    Fennyxx skrev 2017-10-11 22:53:56 följande:

Vad är det för konstig fråga? Vem vill att ens dotter ska få livmoderhalscancer i onödan? Finns det så konstiga föräldrar?

Kanske för att den läkare, Diane Harper, som ansvarade för den kliniska prövningen är tveksam till vaccinet. Se länk i mitt tidigare inlägg.
  • Anonym (It-konsult)
    Fennyxx skrev 2017-10-12 15:23:53 följande:

Att förvirrade antivaccinationstalibaner misstolkat ett uttalande från en av alla de som jobbat med fas 3-studierna betyder inte att Gardasil inte skulle fungera.

www.skepticalraptor.com/skepticalraptorblog.php/gardasil-researcher-against-vaccine-myth-debunked/

Jag är dock ingen vacvinationstaliban, mina barn har fått alla vaccinationer inklusive svinflensavaccinet , utom just denna. Vi har själva bekostat tre Tbe-vaccinationer.
  • Anonym (It-konsult)

Alla får fatta sina agna beslut. Men jag tycker det är viktigt att man gör det. Läkarvetenskapen har inte alltid rätt (neourosedynskandalen och svininfluensavaccinet ) och man skall komma ihåg att läkemedelsbolagen vill bara en sak och det är att tjäna pengar. De tjänar också väldigt mycket pengar och använder stora summor för lobbyism och olika kampanjer, betalar tex fina konferenser utomlands för läkare.

• Anonym (It-konsult)
    Fennyxx skrev 2017-10-12 15:23:53 följande:

Att förvirrade antivaccinationstalibaner misstolkat ett uttalande från en av alla de som jobbat med fas 3-studierna betyder inte att Gardasil inte skulle fungera.

www.skepticalraptor.com/skepticalraptorblog.php/gardasil-researcher-against-vaccine-myth-debunked/

Vem står bakom denna sida? Jag läser på sådan att det är EN person som jobbat 25 år med marknadsföring. Kanske får hen lite provision från läkemedelsbolaget? Hur vet man? Wikipedia å andra sida uppdateras och kontrolleras av många fler personer. Personligen litar jag mer på Wikipedia.
  • Anonym (It-konsult)

Läs gärna FASS för Gardasil , där står bl.a. att en biverkning kan vara en nervsjukdom, som kan bli kronisk. Man bör också ta hänsyn till nyttan för varje individ innan man vaccinerar.

• Anonym (It-konsult)
    Anonym (It-konsult) skrev 2017-10-12 19:40:22 följande:

Läs gärna FASS för Gardasil , där står bl.a. att en biverkning kan vara en nervsjukdom, som kan bli kronisk. Man bör också ta hänsyn till nyttan för varje individ innan man vaccinerar.

Guillan-Barres syndrom.
Svar på tråden HPV Vaccination Ja eller Nej?