• Iarwain

HPV Vaccination Ja eller Nej?

Anonym (It-konsult) skrev 2017-10-10 21:36:36 följande:
    Googla och läs själv. Det finns risker , det gör det med alla vaccinationer. Sen finns också en nytta och den är låg för denna vaccination. Skyddseffekten mot cancer är ganska låg.
    Jag har googlat och hittat de största studier som gjorts på Gardacil...

Du är ute och cyklar och har inget belägg för dina påståenden.
  • Iarwain
    Anonym (It-konsult) skrev 2017-10-10 22:08:15 följande:
    Man vet inte om det skyddar mot cancer, det är en teori, vi vet om tjugo år kanske. Det är säkert helt ok och troligen inte farligt. Miljoner har ju gjort det. Var inte orolig. TSfrågade hur vi valt, det var två år sen, jag orkar inte leta fram det jag läste då, kanske vet man mer nu.
    Du är ute och cyklar...
    "Risk of atypia or worse (atypia+) and of cervical intraepithelial neoplasia grade 2 or 3 (CIN2/3) were statistically significantly reduced among vaccinated women"

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24552678
  • Iarwain
    Anonym (It-konsult) skrev 2017-10-12 17:00:53 följande:
    Vem står bakom denna sida? Jag läser på sådan att det är EN person som jobbat 25 år med marknadsföring. Kanske får hen lite provision från läkemedelsbolaget? Hur vet man? Wikipedia å andra sida uppdateras och kontrolleras av många fler personer. Personligen litar jag mer på Wikipedia.
    Du är medveten att allt i den länkade artikeln är baserat på länkade källor, eller?
    Det är bara att utvärdera själv, om du inte litar på sammanställningen.
Svar på tråden HPV Vaccination Ja eller Nej?