Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Hur få tillbaka katten?

Min katt har bott hos en annan familj några veckor och nu spelar de dumma och vägrar lämna tillbaka henne.

Hotat med att ringa polisen, men de fortsätter bara att spela dumma och beklaga att ?jag ångrar att jag sålde henne?, vilket jag inte gjort..

Kan polisen ens göra något? Vad skulle hända om jag åker dit och hämtar henne?

• Svar på tråden Hur få tillbaka katten?
  • Anonym (Ledsen)
    viseversa skrev 2017-10-10 17:02:42 följande:

Varför bodde hon där? Har du varit bortrest?

Kunde inte ta hand om henne av olika orsaker, men nu kan jag det.
  • Anonym (Ledsen)
    Tytytytyty skrev 2017-10-10 20:52:02 följande:

Hur såg er överenskommelse ut när du lämnade katten hos dem?

De skulle ha henne till ett visst datum. De ville själva prova på att ha katt för att se hur det fungerar i deras familj, så det kändes ganska passande eftersom det var på begränsad tid jag behövde hjälp.
  • Anonym (Ledsen)
    Tytytytyty skrev 2017-10-10 20:55:12 följande:

Har du något vittne till att det var så ni sa?

Nej, vad spelar det för roll? Jag står som ägare.
  • Anonym (Ledsen)
    Tytytytyty skrev 2017-10-10 21:03:32 följande:

Då har du ngn som kan intyga att du och de var överens om att det var ngt tillfälligt och att du inte gav bort eller sålde katten.

Då kan man ju bara sno vilken utekatt som helst, för ägaren kan inte bevisa att de inte gett bort den?

Vi har sms-konversationer, men det är det.
  • Anonym (Ledsen)
    Näng skrev 2017-10-11 20:42:06 följande:

Generellt så står ägaren reggad i försäkringen och är även den som betalar. Dock tycker jag det är av yttersta relevans varför TS inte kunde ta hand om katten och varför de ej vill lämna tillbaka den.

De vill inte lämna tillbaka henne för att de vill behålla henne antar jag. Varför jag inte kunde ta hand om henne kvittar, det är min katt.

Hört från en kompis som bor nära dem att hon ofta går ut själv (något de INTE fick göra), så funderar på att åka dit och bara hämta henne nästa gång hon ser henne.
  • Anonym (Ledsen)
    nastyashell skrev 2017-10-11 22:43:55 följande:

Det här däremot är brottsligt, egenmäktigt förfarande.

Det är MIN katt? Hur kan det vara brottsligt?
  • Anonym (Ledsen)
    nastyashell skrev 2017-10-12 06:22:07 följande:

Ja, brott ska polisanmälas. Hen som nu förfogar över katten har tagit emot den av TS som frivilligt har lämnat bort den. Därmed är inget brott begånget.

Helt sjukt om det stämmer.
  • Anonym (Ledsen)

Situationen är äntligen löst, hon är hos min kompis nu, ska hämta henne efter jobbet :)

• Anonym (Ledsen)

Nu är hon hemma hos mig :) min kompis lockade till sig henne när hon var ute och de var på jobbet.

Idioter.. De fick öht inte släppa ut henne och så gör de det tom när de inte är hemma..

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (....) skrev 2017-10-12 19:13:53 följande:

Men du, man lämnar inte sina djur till någon man inte kan lita på.

Jag trodde att jag kunde lita på dem.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (....) skrev 2017-10-13 20:09:28 följande:

För att ts troligen vill behålla sin katt??? Sen när är det smart att lösa en kiminell handling genom att genomföra ännu en kriminell handling?

Rent tekniskt har inte jag gjort något alls förutom atr jag hämtade min katt hos min kompis som hade henne medan jag jobbade.
  • Anonym (Ledsen)
    ventilera mera skrev 2017-10-13 20:15:49 följande:

Nej, det är ju faktiskt sant. Grattis till att ha fått tillbaka din katt förresten!

Tack :)
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (....) skrev 2017-10-13 20:22:04 följande:

Allt har ju redan tagits upp. Frågan var ju hur kommunikationen sett ut och om du är 'safe' om dem skulle få för sig att börja jävlas. Du målade ju upp en bild av att de ljög om att du sålt katten till dem. Men antar att de inte gjort det? Har de hört av sig? Om de inte vet att du har katten kan du ju jävlas tillbaka lite och skriva att du kommer och hämtar din katt imorgon. Blir ju lite svårt utan katt där menar jag, skulle iallafall ha fått mig att svettas i deras läge

Jag förstår inte, vad är det du antar att de inte gjort?

Jag skickade ett sms i morse där jag skrev ?tack igen för att ni passade NN när jag _____. Förstår att ni fastnade för henne, men skönt att allt klarades upp :)?

De har inte svarat.
Svar på tråden Hur få tillbaka katten?