• Underhill

    Är 18 år, men får inte sova över hos min pojkvän?

    Låter som att du som vuxen behöver prata vuxet med dina "mindre vuxna" föräldrar. Förstår om det känns svårt eller tar emot lite att vara initiativtagare till ett sådant samtal, men jag skulle tro att ett sådant samtal skulle rensa luften en del. Använd kondom :)...kan ju vara så att dina päron är lite rädda inför tanken över att du kan bli gravid bl.a.


    E vi överens så kör vi
  • Underhill
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2017-10-11 11:28:35 följande:
    Jag vet att jag är myndig, men jag bor fortfarande under mina föräldrars tak och regler och om jag går emot de, kommer de antagligen säga att jag kan flytta ut vilket sårar mig djupt. 

    Jag vill verkligen detta, men de vägrar. 
    Vägrar? Hm...låter mindre vuxet. Vad är de "rädda" för dina päron?
    E vi överens så kör vi
  • Underhill
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2017-10-11 11:42:07 följande:
    Jag vet inte vad deras problem är. Jag är ansvarsfull och sköter mig, har aldrig haft några problem, varken i skolan eller utanför. 

    Tror dock de är rädda för att deras "lilla flicka" börjar växa upp, men jag vet bara inte vad jag ska göra. Om jag sover över hos honom ändå nu i helgen, kommer de antagligen stänga ute mig helt eller till och med slänga ut mig. 
    Det kan absolut vara en infallsvinkel i ett eventuellt samtal med dina föräldrar. Att du är ansvarsfull och skötsam m.m. Har du ingen moster eller farbror att prata med om det!? De i sin tur kanske kan luckra upp dina föräldrar lite? På längre sikt då. Annars tror jag på ett samtal med dem båda där du frågar dem vad det egentliga problemet är eller rädslan. Givetvis är det säkert så att de har lite svårt att se deras numera lite större flicka just har blivit större och dessutom är vuxen.
    E vi överens så kör vi
  • Underhill
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2017-10-11 19:23:40 följande:
    Om jag sover över hos honom, så sa de att jag lika väl kan flytta ut på en gång för de är trötta på att bara se mig. Jag orkar inte mer, blir bara så ledsen 
    Det där lät trist. Låter som de har fullt upp med de "små" och har svårt att acceptera att du nu är vuxen. Kan det vara så? Märkligt! De verkar hur som helst inte bete sig som vuxna. Nyfiken fråga. Har du och dina syskon samma biologiska föräldrar eller är ni "halvsyskon"?
    E vi överens så kör vi
Svar på tråden Är 18 år, men får inte sova över hos min pojkvän?