• MandiJanis

Blivit galen av viljan att bli gravid

Är det fler än jag som känner såhär? Känner mig näst intill lite knäpp i huvudet.

Det började med för två månadersen att jag trodde jag var gravid på grund av många konstiga symptom. men mensen kom och jag var inte det...och vi hade inte försökt..

Men det såddes ett frö i mitt huvud däremot. Jag blev helt besatt av att bli gravid. Jag är 24 och min sambo 28, vi bor i hus på landet och har ett stadigt liv så det passar absolut bra i tiden. 

Jag köpte ägglossningstest och skyllde först på att jag bara ville kolla om jag fick ägglossning som jag skulle osv, men vi tänkte att blir det så blir det.

Blev gravid den månaden.. trots kaffedrickande och att jag åt Ipren varje dag samt knaprade massa lakrits.. Hade inte hunnit läsa på så mycket då. Men det slutade tyvärr i missfall v5+2..... blev så himla ledsen...

Såå.., vad gjorde jag då, jo jag köpte kosttillskott för 2500.. läste på överallt om hur man lättast blir gravid..har varit rätt för att dricka kaffe och allt sånt som man tror kan påverka.. Vill bara bli gravid så snabbt det går igen så jag kan ta vid där lyckan abrupt avslutades sist..

Blev inte gravid denna månaden vad jag vet ännu.. tror jag fått mens. Det enda jag gör är att läsa på forum och tänka på detta..kan inte sluta...

Vet bara att jag behöver ändra mitt tankesätt om jag ska kunna leva ett normalt liv och fokusera på studier under tiden vi försöker bli gravida., men jag verkar uppenbarligen fått en knäpp i hjärnan.

Det jag behöver nu är att bara få lite perspektiv..

Är det någon annan som blivit som jag och känner igen sig?

Vet att jag låter galen..Jag kan ju uppenbarligen bli gravid och missfall är inget ovanligt..känner mig helt enkelt inte normal som inte bara kan slappna av och låta det ta sin tid.. fan folk kan ju få försöka jätte länge trots att man är ung och frisk och livet är ju så, jag vet det men ändå.. håller jag på såhär. blir tokig.

Ni som blivit gravida och levt som vanligt innan utan att bli helt insnöade får gärna berätta om hur ni levde gjorde och tänkte, så jag kan släppa detta med att vara så fruktansvärt extrem....

Kanske bara behöver lite härliga lyckliga historier som får min hjärna att tänka positivt.. tror missfallet tog hårdare på mig än jag ville medge..försökte verkligen agera vuxet och rationellt.. men det var verkligen en sorg.. man hann ju bli så himla lycklig den korta stunden...

• Svar på tråden Blivit galen av viljan att bli gravid
  • Anonym (M)

Låter som att du är lika besatt och överdriven som resten av alla här på familjeliv. Så du får säkert bra stöd från många här.

Tänk på att man bör ha ätit folsyra i minst 3 månader innan man blir gravid. Så innan man ens börjar försöka bör man ha tagit det i 3 månader.

• MandiJanis
    Anonym (M) skrev 2017-10-11 16:29:09 följande:

Låter som att du är lika besatt och överdriven som resten av alla här på familjeliv. Så du får säkert bra stöd från många här.

Tänk på att man bör ha ätit folsyra i minst 3 månader innan man blir gravid. Så innan man ens börjar försöka bör man ha tagit det i 3 månader.

Haha ah du, så är det nog faktiskt.. haha kanske borde stänga ner kontot helt istället...:)  Ah men det var ju faktiskt något bra.. bara ätit i två månader.. så får väl se det som tur då !
  • Anonym (Empati)

Du ger inte ett särskilt empatiskt intryck när du förminskar andras lidande på detta sätt. Vem är du att kalla någon annans längtan "överdriven"? Bestämmer du det? Att gå igenom missfall och/eller att vara ofrivilligt barnlös är en fruktansvärt tid som leder till stark ångest och depression för vissa, medan andra inte tycker att det är särskilt jobbigt alls. Vi är olika, har olika bakgrund, drömmar och psyken överlag.

Till ts vill jag säga att jag förstår din starka längtan, men önskar att du kunde känna lugn. Ni har försökt en väldigt kort tid och du har dessutom redan blivit gravid en gång. Jag vet att det inte är någon tröst, men det innebär att prognosen är väldigt god. Du kommer att bli mamma <3
  • MandiJanis
    Anonym (Empati) skrev 2017-10-11 17:20:32 följande:
    Du ger inte ett särskilt empatiskt intryck när du förminskar andras lidande på detta sätt. Vem är du att kalla någon annans längtan "överdriven"? Bestämmer du det? Att gå igenom missfall och/eller att vara ofrivilligt barnlös är en fruktansvärt tid som leder till stark ångest och depression för vissa, medan andra inte tycker att det är särskilt jobbigt alls. Vi är olika, har olika bakgrund, drömmar och psyken överlag.

Till ts vill jag säga att jag förstår din starka längtan, men önskar att du kunde känna lugn. Ni har försökt en väldigt kort tid och du har dessutom redan blivit gravid en gång. Jag vet att det inte är någon tröst, men det innebär att prognosen är väldigt god. Du kommer att bli mamma <3

Åh tack för dom fina orden <3 Precis sånt man behöver höra.. För det är precis som du säger..

Tack för ditt fina stöd <3

• Anonym (6)

Haha, ja här kan verkligen bli hysteriskt ibland, samtidigt är det ganska roande.
  • Anonym (Längtar)
    Vad jag kände igen mig i din beskrivning TS! Nu är jag och min sambo några år yngre än dig och din sambo men min längtan är precis lika hysterisk Flört

Vi är inte inne i försöksperioden ännu, men jag hoppas det blir inom 1 år iaf. 

Jag har spiral just nu men hoppas ändå varje månad att jag ska ha blivit gravid ändå, och blir lite besviken när mensen dyker upp. Helt galet haha, jag vet! Oskyldig

Följer en massa bloggar och kollar forum på nätet hela tiden som handlar om allt möjligt inom kategorin gravid och barn, så jag förstår precis vad du menar!

Vet inte om detta peppar dig direkt, men ville mest säga att du inte är ensam om att vara lite galen när det kommer till graviditet. Som tidigare nämnts så är det ju ett väldigt positivt tecken att du redan blivit gravid på så kort tid. Det är naturligt med missfall, och du får tänka att de beror på att något inte stod helt rätt till. När du blir gravid igen och får behålla det lilla livet så är det helt enkelt meningen att just det barnet skulle komma till er! <3
  • MandiJanis
    Anonym (Längtar) skrev 2017-10-11 20:28:13 följande:
    Vad jag kände igen mig i din beskrivning TS! Nu är jag och min sambo några år yngre än dig och din sambo men min längtan är precis lika hysterisk Flört

Vi är inte inne i försöksperioden ännu, men jag hoppas det blir inom 1 år iaf. 

Jag har spiral just nu men hoppas ändå varje månad att jag ska ha blivit gravid ändå, och blir lite besviken när mensen dyker upp. Helt galet haha, jag vet! Oskyldig

Följer en massa bloggar och kollar forum på nätet hela tiden som handlar om allt möjligt inom kategorin gravid och barn, så jag förstår precis vad du menar!

Vet inte om detta peppar dig direkt, men ville mest säga att du inte är ensam om att vara lite galen när det kommer till graviditet. Som tidigare nämnts så är det ju ett väldigt positivt tecken att du redan blivit gravid på så kort tid. Det är naturligt med missfall, och du får tänka att de beror på att något inte stod helt rätt till. När du blir gravid igen och får behålla det lilla livet så är det helt enkelt meningen att just det barnet skulle komma till er! <3

Haha vad underbar du är! Väldigt skönt att slippa känna sig ensam om att vara så besatt och galen.. hehe

Det var väldigt peppande ord faktiskt, av någon anledning behöver man bara få till sig att någon annan bekräftar det, man blir så ensam i sitt huvud med sina egna snurriga tankar.

Åh tack för dom fina orden, underbar tanke <3

roligt att ni kanske ska börja försöka snart :D Hoppas det går snabbt och relativt smärtfritt <3 

• Anonym (Fniss)

Kunde vart jag med som skrev!

Kanske inte så peppande.. Jag undrar ju själv vad det är för fel på mig!? Till och med köpt gravidkläder jac hitta på rea.. men gömt dom så sambon inte fattar hur knäpp jag är!

Tester tester tester..

Försöker komma igång mer med träning, och passa på använda alla snygga kläder jag har hemma som vissa har lappar kvar än.. (tröstshoppar mkt..!) (kanske därför jag är besatt haha behöver ha "något")

Men det låter som det snart är er tur! Är inte säker men för mig jag läst för några år sedan att dom rekommenderar en mens mellan från misfall till ny graviditet?

Svar på tråden Blivit galen av viljan att bli gravid