• Anonym (.)

Jag tror att jag är kär. I en annan tjej.

Alltid svårt att luska reda på sådant utan att outa sig själv. Lite får du nog öppna dig, bjuda på dig själv så att säga, om du vill få henne att säga något om hennes sexualitet.

Men du kan ju alltid bjuda hem henne på middag nån kväll. Bjuda på lite vin, osv. Skapa en trevlig atmosfär. Hamnar ni inne på ämnet sex kan du ju alltid berätta att du varit lite nyfiken på att testa tjejsex och se vad hon säger. Är hon hetero lär hon ju säga det då...

Men börja med att krama henne, var glad i hennes närvaro, ge henne positiva kommentarer osv, så får du väl se hur hon reagerar.

Nånstans skulle jag nog fatta vibbarna och om man inte är intresserad tillbaka skulle man ju skicka den signalen. Är hon intresserad så lär du ju märka det.

Eftersom ni inte ens kramats så tror jag risken är stor att du missförstått läget, men jag har själv rätt bra "gaydar", brukar väldigt lätt kunna gissa en persons sexualitet med bra precision efter ganska kort stund, så det är fullt möjligt att hon gillar dig också.

• Anonym (.)
    Anonym (Kär) skrev 2017-10-11 18:53:05 följande:

Det är just det. Jag vågar verkligen inte blotta mig så... För risken finns, och är nog ganska stor, att hon inte är intresserad. Och jag tycker för mkt om henne för att sumpa en vänskap pga en förälskelse som kanske över?

Fast du behöver ju inte berätta att du är intresserad av just henne, räcker ju med att hinta om att du är lite intresserad av tjejer och kolla av hennes reaktion. Ta det därifrån.

Om er vänskap tar slut pga det så måste hon vara väldigt homofientlig, och då skulle jag nog inte vilja vara vän med en sådan i alla fall.
Svar på tråden Jag tror att jag är kär. I en annan tjej.