• Anna GBG

    BF maj-juni 2018 GBG

    Hej!


    Hoppas det finns några goa göteborgare härute som har BF tidigt nästa sommar?


    Jag är gravid med vårt andra barn och mår bra hittills, även om jag varit snurrig, trött och väldigt törstig, haha! Om det inte blir värre gravidkrampor såhär i början av graviditeten så är jag tacksam för det!

    Har redan börjat kika på gravid-vänliga kläder igen i affärerna, trots att magen bara är lite svullen. Mest för att det är kul och man är förväntansfull!

  • Svar på tråden BF maj-juni 2018 GBG
  • Croljus
    TheRealMe skrev 2017-10-24 15:02:21 följande:

    Kom hem precis från vårat ultraljud, och där låg en liten med ett tickande hjärta. Nu har all nervositet o rädsla släppt :).


    Åh vad härligt :D
  • kindofnothing

    Vilken rolig tråd! Grattis alla!

    Vi väntar syskon i juni, är i v. 8 nu. Sonen blir 2 i januari. Jag är 28.

    Mår sådär tyvärr. Extremt trött o ganska illamående hela tiden (dygnet runt verkligen). Smakar konstigt i munnen också, så himla märkligt! Men ändå lite skönt med symptom o jag längtar efter en till bebis. Är rädd för mf men känner ändå inte att jag går runt o oroar mig så det är skönt :)

  • tyrannosaurus

    Hoppar också in här lite sent. Väntar vårt första barn, bf 22/5 och nu på tisdag 12 fullgångna veckor. Går hos Barnmorskegruppen.

    Har varit väldigt trött och haft molande värk men mått rätt bra i övrigt. Nu har dock i princip alla symtomen försvunnit känns det som. Någon annan som känner igen sig i det?

    Har sett ett litet hjärta ticka två ggr redan (v. 6 och v. 8), en gång hos mvc och första gången som en fin bonus när jag gjorde UL av annan anledning. Så enligt all logik är jag ju gravid även om man börjar undra ibland ;) Försöker att inte tänka på missfallsrisken även om jag är högst medveten om den...

  • Vattendjuret
    tyrannosaurus skrev 2017-11-03 22:58:40 följande:

    Hoppar också in här lite sent. Väntar vårt första barn, bf 22/5 och nu på tisdag 12 fullgångna veckor. Går hos Barnmorskegruppen.

    Har varit väldigt trött och haft molande värk men mått rätt bra i övrigt. Nu har dock i princip alla symtomen försvunnit känns det som. Någon annan som känner igen sig i det?

    Har sett ett litet hjärta ticka två ggr redan (v. 6 och v. 8), en gång hos mvc och första gången som en fin bonus när jag gjorde UL av annan anledning. Så enligt all logik är jag ju gravid även om man börjar undra ibland ;) Försöker att inte tänka på missfallsrisken även om jag är högst medveten om den...


    Välkommen in i gruppen:)

    Jag känner verkligen igen mig! Har knappt kännt av min graviditet alls och är i v16 (15+2) idag.

    I början hade jag riktigt ömma bröst som växte några storlekar och var även tröttare än vanligt men nu är inte ens det kvar.. Hade inte brösten varit större än innan graviditeten samt att jag inte fått min mens på ett bra tag nu hade jag inte trott på detta.

    Har sett lillen både i vecka 10 och 12 och då mådde han kanon så försöker hålla fast vid att det fortfarande är så:)

    Lite segt att RUL inte är bokat för än i v20, lååång väntan nu...
  • tyrannosaurus
    Vattendjuret skrev 2017-11-04 06:29:52 följande:
    Välkommen in i gruppen:)

    Jag känner verkligen igen mig! Har knappt kännt av min graviditet alls och är i v16 (15+2) idag.

    I början hade jag riktigt ömma bröst som växte några storlekar och var även tröttare än vanligt men nu är inte ens det kvar.. Hade inte brösten varit större än innan graviditeten samt att jag inte fått min mens på ett bra tag nu hade jag inte trott på detta.

    Har sett lillen både i vecka 10 och 12 och då mådde han kanon så försöker hålla fast vid att det fortfarande är så:)

    Lite segt att RUL inte är bokat för än i v20, lååång väntan nu...
    Det verkar ju inte helt ovanligt att det är så. Tänker på de förr i tiden, innan ultraljud och tester och annat, vad de måste funderat och undrat i långa perioder.. Ändå skönt att man kan titta på det lilla i magen, även om det verkligen känns som lång väntan mellan gångerna :)
  • Kerstingbg

    Hej!

    Bor i Göteborg och är äntligen i v. 13 (12+0). På fredag är det dags för kub! Både förväntansfull och nervös!

  • tyrannosaurus
    Kerstingbg skrev 2017-11-06 15:54:54 följande:

    Hej!

    Bor i Göteborg och är äntligen i v. 13 (12+0). På fredag är det dags för kub! Både förväntansfull och nervös!


    Kul, då är vi nästan exakt samma - jag är 12+0 idag :)
  • Grodan15

    Hej,
    Var på ultraljud idag så nu vågar jag också hoppa sin här, även om oron inte släppt helt.
    Är i vecka 9 (8+1), första barnet och vi har gjort IVF.
    BF 17 juni

    Bor i Älvängen men jobbar i Göteborg.

  • FH24
    Kerstingbg skrev 2017-11-06 15:54:54 följande:

    Hej!

    Bor i Göteborg och är äntligen i v. 13 (12+0). På fredag är det dags för kub! Både förväntansfull och nervös!


    Ååh, så spännande! Gjorde mitt KUB i fredags, var en magisk upplevelse att få se den lilla! Förstår din nervositet, var också otroligt nervös innan. Mycket tankar och känslor som kommer! Önskar dig stort lycka till på fredag! :D
  • Hadara

    Hej! Jag är gravid med första barnet och bor i Göteborg. 7+2 idag. Riktigt nervöst! Jag ska göra första UL nästa vecka på onsdag. Jag är så orolig att jag inte vet vart jag ska ta vägen. v 5 hade jag otroliga värkar som kraftiga mensvärk som höll i sig i några minuter och sen släppte. Höll på så till och från på dagarna under en hel vecka. vecka 6 lite illamående några dagar som sen försvann. Nu är jag otroligt trött och väldigt ont i brösten. Jag är faktiskt hemma från jobbet för att det absolut inte gick att jobba idag. Jag jobbar på förskola och har en tuff barngrupp. Det gick bara inte. 


    Trots dessa symptom så är jag så orolig att det blivit MA och att jag inte kommer se något leva där inne nästa vecka. Hur stillar man sin oro egentligen? 

Svar på tråden BF maj-juni 2018 GBG