Exet släpper inte taget
Var tillsammans med en kille i några månader, vi är båda ca 40. För min del växte känslorna sig aldrig så starka även om jag tyckte om honom så jag sa att jag ville avsluta. Han bad om en chans till och det fick han, där och då tyckte jag att det var fint att han inte ville ge upp. Men naturligtvis stämde första magkänslan...och jag fick vänligt avsluta igen. Så kan det gå, man kan ju inte styra över sina känslor...en väldigt snäll man, men också lite självupptagen, snål osäker och humorlös...inte min typ riktigt.
Sedan jag avslutade med honom ( ca 2 månader sedan) vägrar han dock sluta höra av sig. jag får sms och meningslösa bilder (mkt selfies) nästan varje dag.
Klart man kan höras av som ex, men det här är bara för mkt...Jag har provat att inte svara, inte ställa motfrågor på alla hans miljarder frågor till mig, men då blir det bara ännu mer... som jag känner honom (stark vilja och väldigt argumentativ, lyssnar liksom inte in) så tar det liksom emot att prata om att det blir för mkt, att jag inte vill ha (så mkt) kontakt, för man blir liksom bara ifrågasatt...
Jag har heller inte lust att bli elak och ryta ifrån...även om jag tycker att han beter sig lite obehagligt nu nästan....
Tips på hur jag skall tackla det här?