• Anonym (Suck)

Exet släpper inte taget

Mitt ex höll på likadant. Jag slutade tillslut svara och blockade hennes nummer och konton på sociala medier. Då ringde hon från sin mammas telefon istället och talade in arga meddelanden på telefonen, bad kompisar hälsa till mig och sånt. Då hotade jag med att ansöka om besöksförbud och då blev det äntligen tyst.

Så prova att blockera först och säg sen att du aldrig mer vill höra från honom och kommer anmäla det om han inte respekterar det.

• Anonym (Suck)
    Rakad Apa skrev 2017-10-12 12:59:54 följande:

Vilken knepig människa. Varför blev hon arg? Det är ju ingen rättighet att ha kontakt med sitt ex.

Hon såg mig som en förlängning av sig själv, plånbok, packåsna, snuttefilt, psykjour osv. Att vi gjort slut spelade ingen roll, hon ansåg fortfarande att mitt hem var hennes tex. Att jag träffade en ny skulle inte påverka hennes status som "mitt allt" tydligen o sånt.
  • Anonym (Suck)
    Rakad Apa skrev 2017-10-12 13:06:10 följande:

Men oj, vilken gränslös människa. Hon måste ju ha en skruv lös.

Jo. Jag var förbannad inuti dygnet runt i det förhållandet och enda tills jag äntligen sagt ifrån och hon blev tyst.
  • Anonym (Suck)
    fornminne skrev 2017-10-12 13:44:28 följande:

Det låter som om hon var narcissist eller kanske hade borderline. Extremt självupptagen, allt ska kretsa kring henne, andras behov är sekundära eller helt oviktiga, plus att de kan ha extremt svårt för separationer.

Jag kan inget om borderline men jag visste redan då att hon inte var "normal". Dock vet jag att hon jobbar med att hjälpa ungdomar som har borderline så det skulle vara ironiskt. Ja jag var bara som ett objekt i relationen som var till för henne. Hon tog själv initiativ till separationen men sen flyttade hon inte och även efter hon flyttat tyckte hon att hon borde kunna använda min lägenhet för att hänga och äta lunch i, även när jag jobbade. När jag träffade tjej började hon ringa konstant och gråta och ville få det till att hon väl ändå betydde mer fortfarande och sånt. Jag sa nej men det var inte så lätt för jag var fortfarande van efter flera år att ta sånpass hänsyn till hennes känslor att sanningen eller mina känslor inte spelade roll.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (ppp) skrev 2017-10-12 16:54:02 följande:

TS, den typen av person tar all uppmärksamhet som en chans att få respons. Även om du skulle skälla ut honom skulle även det ses som ett "men hon svarade ju i alla fall" så mitt råd är att blockera, aldrig någonsin svara på något alls. Polisanmäl om det går så långt men ha inte någon egen kontakt. 

Svar på tråden Exet släpper inte taget